ابزار وبلاگ

شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

آیت‌الله خوشوقت(اعلی اللّه مقامه الشّریف) - این را می‌توانید از حاج آقای صدیقی که الان هستند و از مردان نیک هستند که خداوند وجود شریفشان را حفظ کند، سؤال کنید - همین‌طور که سؤالات جوانان را جواب می‌داد؛ آنچه که در سیر ذهنی ایشان بود، این بود که این جواب‌ها منطبق باشد با آنچه که آقا می‌خواهد. لذا دائم ذکر «اغثنی یا مغیث، اغثنی یا مغیث» را در درون خود تکرار می‌کردند. ما داریم که بعضی از ذکرها را درون می‌گویند که این، ذکر درونی است. مثلاً من وقتی حرف می‌زنم، در درونم به ذکر هم مشغول هستم. امتحان کنید، مثلاً استفغار درونی بگویید و اگر دیدید نشد، بیایید به من بگویید نشد. تمرین می‌خواهد و با ممارست می‌توانید. یک مدّت امتحان کنید، می‌شود. همین‌طور که مثلاً نشستید، لبتان تکان نخورد، امّا در درونتان ذکر استغفار را بگویید.

ایشان در درونش همین‌طور که حرف می‌زد، استغاثه به حضرت می‌کرد. این استغاثه به حضرتش که برای بعضی از آقایان مکشوف شد و بیان کردند، این بود که دائم در درونش می‌فرمود: «اغثنی یا مغیث، اغثنی یا مغیث». با آقاجان حرف بزنیم، ایمانمان را نگاه می‌دارد. با آقاجان حرف زدیم، دیگر اصلاً می‌بینیم عالم برای من و شما یک رنگ دیگری می‌گیرد. بعد از این، دیگر همه چیز ما، افعال و کردارمان، بوی مهدوی می‌گیرد. اصلاً به کسی کار نداریم که در عالم چه کسی چه می‌خواهد بگوید یا نگوید. مگر می‌شود کسی آقاجان داشته باشد و چیزی نداشته باشد؟! هر که آقاجان را دارد، عالم را دارد، هرکه آقاجان را نداشته باشد، همه چیز هم داشته باشد، هیچ ندارد.

می‌شود ما که آقاجان را داریم، بگوییم: سوریه شکست می‌خورد؟! به خدا قسم همان «اغثنی یا مغیث»های بعضی در درون و اعمالی که دارند، رعب در دل دشمن انداخت و عقب‌نشینی کرد. چه می‌دانیم چه عالمی پشت این عالم دنیاست؛ یک عالم شیرین، عالم قشنگ، عالم رنگارنگ. این عالم، عالم ظلمت است. اصلاً این عالم رنگی ندارد. عالم رنگارنگ، آن عالم است، عالم مهدوی، عالم آقاجان. این‌ها که هراس دارند، با وجود آقا جان دیگر از چه می‌هراسند؟!

خدا گواه است شبانه‌روز فکر و ذکر رهبرتان، آقاجانمان، امام زمان است. در نمازم خم ابروی تو بر یاد آمد. ایشان دائم به یاد آقاجانمان است. همه این ابهّتی که این سیّد عظیم‌الشّأن دارد، به خاطر ارتباط دائمی با آقاجان است، شبش، روزش، هر وقت، حین حرف زدن به یاد آقاست. اگر ارتباط دائمی ایشان با آقاجان نبود، ایشان این ابهّت را نداشت و این‌طور نبود که یک حرف بزند و دشمن بترسد، امّا آدم ارتباط با آقاجان پیدا کند، ببیند چه می‌شود! عیبی ندارد بگذارید دشمن هم بشنود: ای دشمن! بدان آقای ما، امام زمان دارد، رهبر ما، امام زمان دارد و دائم با امام زمانش حرف می‌زند. خودش را سرباز و غلام امام زمانش می‌داند. دائم ذکرش، شبش، روزش، اتّکالش، ذکر امام زمان(عج) است.

این اتّکال و ارتباط با آقا، ایمانمان را قوی می‌کند و حالمان را عوض می‌کند. دنیا را یک رنگ دیگر می‌کند و این رنگ‌های الآن دیگر تاریک می‌شود و خدا گواه یک رنگ‌های قشنگ دیده می‌شود. یک آقای زیبا جلو می‌آید و یک طعم‌های شیرینی چشیده می‌شود. همه چیز آقاست. یک کاری کن که تمام اعضاء و جوارحت، این بند بند انگشتانت، از نوک پا تا فرق سر، همه، حتّی موی سرت هم بگویند: یابن‌الحسن و همه مهدوی بشوند. پس می‌شود ناخن هم مهدوی بشود، می‌شود اعضاء و جوارح هم مهدوی بشوند، می‌شود سلول‌های بدن هم این ذکر را بگویند، می‌شود ضربان قلب هم دائم بگوید: یابن الحسن! آقاجان!

ما آقا داریم، وقتی آقا داریم، برای چه بترسیم؟! هراسی از دشمن نداریم. کدام آقا؟ آن که عالم به واسطه اوست، «بیمنه رزق الوری». «السلام علیک یا مولای یا بقیة اللّه» یک کاری کن که وقتی می‌خواهی سلام بدهی، این زبان به عنوان سخنگوی تمام اعضاء باشد. تا می‌گویی: سلام، همه اعضاء و جوارحت به آقاجان سلام بدهند. «السلام علیک یا مولای یا صاحب العصر و الزّمان». آقاجان! ایّام ولادت است. الان کسی هم جز شما نیست،عیدی‌ها را هم شما باید بدهید. آقا! ولادت جدّ بزرگوارتان ضامن آهو، امام رئوف است، شما هم که رئوفید. آقا! می‌خواهی دست ما را بگیری؟ شما که دستتان همیشه جلو است، یک کاری کن ما هم یک بار دستمان را جلو بیاوریم و دستمان را بگیری.

آقاجان! چه بگویم، سینه پر است. خرابم آقا، عنایت کن. آقا! همه چیز در دست توست، آقا تو زیارت جامعه کبیره هستی. هرچه در زیارت جامعه کبیره است، آقاست. آقا! تو دعای جوشن کبیر هستی. هرچه در دعای جوشن کبیر است، آقاست. چه بگویم؟ آقا، آقاست، قرآن ناطق است. آقاجان! دست ضعفا را هم بگیر. آقاجان! فقط شیخناالاعظم را نگاه نکن، ما بیچاره‌ها و بدبخت‌ها را هم نگاه کن. «السلام علیک یا مولای یا بقیة اللّه».


[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 3:54 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از مواردی که در افزایش زیبایی این روزها مورد استفاده بسیاری از بانوان قرار می‌گیرد، کاشت ناخن مصنوعی بر روی انگشتان است که این کار توسط پودر ژله‌ای صورت می‌گیرد و پس از از دست دادن رطوبت، به شکل ناخن طبیعی در آمده و روی ناخن قبلی قرار می‌گیرد، با رشد ناخن زیرین، ناخن کاشته شده نیز بالا آمده و هر چند مدت یک‌بار باید ترمیمی در این مورد صورت بگیرد تا ناخن شکل طبیعی خود را به دست آورد. افراد برای کاشت ناخن مصنوعی توجیهات متفاوتی دارند، عده‌ای صرفاً برای زیبایی هر چه تمام‌تر ناخن‌های دست، این کار را انجام می‌دهند و برخی به علت نداشتن ناخن و جایگزینی برای آن، به کاشت ناخن روی می‌آورند.

اخیراً با توجه به شیوع و رایج‌ شدن اینگونه روش‌های زیبایی، استفاده از چنین چیزی، مورد تردید واقع شده و حکم شرعی آن مورد پرسش بسیاری قرار گرفته است، برای دریافت پاسخ این سؤال، از تعدادی مراجع استفتایی به عمل آمد که متن سؤال و پاسخ‌های برخی از علما و مراجع عظام تقلید به شرح زیر است:

«محضر مبارک مراجع با اهدای سلام و تحیات؛ همان‌گونه که حضرات‌عالی استحضار دارید، در سال‌های اخیر روش‌های جدیدی برای بانوان معمول شده است تا جهت زیبایی به آن روی آورند، کاشت ناخن یکی از روش‌هایی است که در مدت اخیر مورد استقبال و استفاده بانوان بسیاری قرار گرفته است. با توجه به اینکه کاشت ناخن مصنوعی بر روی ناخن طبیعی فرد صورت می‌گیرد، چه کمی دارد و غسل و وضوی بانوان با وجود این ناخن مصنوعی صحیح است یا خیر؟».

«دفتر مرجع عالی‌قدر آیت‌الله العظمی سید علی‌خامنه‌ای»:

بسمه‌تعالی

کاشت ناخن فى نفسه اشکال ندارد و با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود. در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد و چنانچه می‌داند امکان برطرف‌کردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسل‌هاى بعدى را باید به‌صورت جبیره انجام دهد(یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید)؛ اما در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌های بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود.

«دفتر آیت‌الله نوری همدانی»

بسمه‌تعالی

این مورد جایز نیست.

«دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی»

بسمه‌تعالی

با اهداء سلام و تحیت؛

کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود.

در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطاً تیمّم هم کند.

«دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی»:

بسمه‌تعالی

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

کاشت ناخن مانع رسیدن آب به عضو می شود و وضو و غسل با آن باطل است.

«دفتر آیت الله وحید خراسانی»:

بسمه‌تعالی

چون زیر ناخن مصنوعی آب نمی رود، غسل و وضو در آن باطل بوده و این عمل جایز نیست.

«دفتر آیت‌الله سیستانی»:

بسمه‌تعالی

سلام علیکم

غسل و وضو با چنان چیزی که مانع از وصول آب می شود صحیح نیست و ناگزیر باید آنها را برای انجام غسل و وضوی صحیح زایل و پاک کرد و قصد آرایش، مجوّز چنان کاری نمی‌شود.


[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 3:53 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 3:48 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

حفظ استخوانهای قوی کلید جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوان است که باعث وضعیت ظاهری نامناسب و کمر درد و شکستگی لگن و خیلی از مشکلات دیگراست که با افزایش سن ما را محاصره می کند .

 

پوکی استخوان, کاهش تراکم استخوان, زمان یائسگی

 

استخوان های قوی و محکم
استخوان ها در طول دوران جوانی قوی باقی می مانند .با افزایش سن استقامت استخوان ها کاهش می یابد ، این روند کاهش استقامت استخوان ها در زنان با نزدیک شدن به زمان یائسگی افزایش می یابد .یکی از راههای که باعث افزایش استقامت استخوان ها می شود ، استفاده از رژیم غذایی سالم است .

 

پوکی استخوان, کاهش تراکم استخوان, زمان یائسگی

 

مصرف شیر
کلسیم سنگ بنای استخوان های قوی است . افراد بالای 50 سال در هر روز نیاز به خوردن 1000 میلی گرم شیر در هر روز دارند .منبع قوی سرشار از کلسیم ، شیر است .

 

پوکی استخوان, کاهش تراکم استخوان, زمان یائسگی

 

ماست و پنیر
ماست هم ارزش غذایی به اندازه شیر دارد .اگر شما به لاکتوز شیر حساسیت دارید ، ماست و پنیر حاوی لاکتوز کمتری است .می توانید از محصولاتی استفاده کنید که کم لاکتوز هستند . اگر لاکتوز از شیر حذف شود ارزش میزان کلسیم آن حذف نمی شود .

 

پوکی استخوان, کاهش تراکم استخوان, زمان یائسگی

 

ماهی ساردین
خوردن شیرو فراورده های حاوی کلسیم تنها راه جذب کلسیم نیست . از دیگر مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی کلسیم است ، ماهی ساردین است .همه ماهی هایی که استخوان های کوچکی دارند ،سرشار از کلسیم هستند که برای استقامت استخوان ها مفید است.

 

پوکی استخوان, کاهش تراکم استخوان, زمان یائسگی

 

سبزیجات
تمامی سبزیجات حاوی مقادیر زیادی کلسیم هستند .سبزیجاتی که برگ های تیره دارند و یا سبزیجاتی نظیر کلم پیچ ، شلغم حاوی کلسیم هستند .

 

پوکی استخوان, کاهش تراکم استخوان, زمان یائسگی

 

مواد غذایی غنی شده
اگر غذاهای حاوی کلسیم ، سبزیجات و ماهی غذاهای سردی هستند ، می توانید از غذاهای غنی شده استفاده کنید .این محصولات علاوه بر این که حاوی کلسیم هستند ، حاوی مواد معدنی دیگری نیز می باشند .
صبحانه که حاوی آب پرتغال ، پنیر و گردو می تواند کلسیم به بدن برساند و استقامت استخوان ها افزایش یابد .

 

پوکی استخوان, کاهش تراکم استخوان, زمان یائسگی

 

مکمل های کلسیم
مکمل ها یک راه آسان برای دریافت کلسیم است .البته متخصصان بیان می کنند که اگر به اندازه کافی از طریق مواد غذایی کلسیم به بدن برسد ، دیگر نیازی به مصرف مکمل ها نیست .مصرف 200 میلی گرم قرص کلسیم ممکن است مزایایی داشته باشد اما اگر بیش از حد استفاده شود می تواند باعث بروز سنگ کلیه شود.

 

در هر صورت برای مصرف مکمل های حاوی کلسیم با پزشک مشورت کنید . بهتر است که مکمل کلسیم خود را نزدیک به یکی از وعده‌های اصلی غذا و ترجیحاً با یک لیوان شیر و در کنار یک منبع غنی از ویتامین C ( مثل مرکبات و آب آنها، گوجه فرنگی، گیلاس، انگور سیاه، کلم بروکلی) مصرف شود .

 

پوکی استخوان, کاهش تراکم استخوان, زمان یائسگی

 

نمک نخورید
نمک از جمله مواد غذایی است که بدن را از کلسیم محروم می کند .هرچه قدر بیشتر نمک بخورید ، کلسیم بیشتری به همراه ادرار دفع می کنید .

 

پوکی استخوان, کاهش تراکم استخوان, زمان یائسگی

 

نور آفتاب
وقتی بدن ما در برابر نور آفتاب قرار می گیرد ویتامین د تولید می کند . وقتی افراد در مکان هایی که هوا همیشه ابری است زندگی می کنند ، ویتامین د کمتری جذب بدنشان می شود بنابراین نیاز می بینند که از مکمل های کلسیمی استفاده کنند .

 

پوکی استخوان, کاهش تراکم استخوان, زمان یائسگی

 

سویا
شیر سویای غنی شده با کلسیم در واقع کلسیم بیشتری از شیر معمولی دارد (بیشتر از 400 میلیگرم در هر فنجان) .و تحقیقات اخیر نشان داده که کلسیم موجود در شیر سویا راحت تر از شیر معمولی جذب میشود. و همچنین کلسیم بیشتری با مصرف بیشتر دانه سویا تازه یا خشک بگیرید. توفو(غذایی که از دانه سویا تهیه می شود) هم غنی از کلسیم است.مصرف نصف فنجان آن حاوی 250 میلیگرم است که معادل 25% نیاز روزانه شما به کلسیم است .


[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 3:46 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

عایشه اجیبلا، 21 ساله پس از اعلام نتیجه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما می‌خواهیم نشان دهیم که یک زن مسلمان می‌تواند زیبا و با استعداد باشد و پوشش اسلامی به هیچ‌وجه مانع او نمی‌شود.»

معصومه ابراهیمی‌ دختر 27 ساله ایرانی، ساله فارغ‌التحصیل مدیریت صنعتی و طراحی، نیز از کشور ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.

خانم «آبابیا عایشه آجیبولا» از نیجریه در سومین دور مسابقات بین المللی انتخاب بانوی شایسته جهان اسلام در جاکارتا اندونزی به عنوان بانوی شایسته سال 2013 در جهان اسلام انتخاب شد.

 

عایشه اجیبلا، 21 ساله پس از اعلام نتیجه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما می‌خواهیم نشان دهیم که یک زن مسلمان می‌تواند زیبا و با استعداد باشد و پوشش اسلامی به هیچ‌وجه مانع او نمی‌شود.»

 

بیش از 500 دختر از کشورهای اسلامی درخواست‌های خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کرده بودند. پای‌بندی به آموزه‌های اسلامی یکی از ملاک‌های اصلی برای پذیرفتن داوطلبان بوده است. برای نمونه دختران باید توضیح می‌دادند به چه دلیل حجاب را به عنوان پوشش خود برگزیده‌اند.

 

در دور نهایی این مسابقه دختران باید سه روز تمام خود را از نظر معنوی آماده می‌کردند. این آمادگی شامل برخاستن از خواب در ساعت 3 و نیم بامداد و حضور به موقع در نیایش صبحگاهی بود. بعد از عبادت آنها می‌بایست به سخنرانی‌هایی در مورد سیستم مالی اسلامی، تربیت اسلامی و تفسیر قرآن گوش می‌دادند.

 

معصومه ابراهیمی‌ دختر 27 ساله ایرانی، ساله فارغ‌التحصیل مدیریت صنعتی و طراحی، نیز از کشور ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.

 

مسابقه دختر شایسته جهان اسلام در حالی در اندونزی برگزار شد که به دلیل اعتراضات فراوان گروه‌های اسلامی به مسابقه دختر شایسته جهان، دست‌اندرکاران مجبور شدند تا محل برگزاری را از جاکارتا به بالی منتقل کنند. معترضان معتقدند که این رقابت ها نگاهی ابزاری به زن دارد و جایگاه او را تا حد یک شیئ زیبا پایین می‌آورد.

دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
نفر اول از سمت راست معصومه ابراهیمی شرکت کننده ایرانی این مسابقه
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
«عایشه اجیبلا» دختر نیجریه ای برنده جایزه دختر شایسته مسلمان
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر
دختر شایسته جهان اسلام و حضور یک ایرانی+تصاویر


[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 3:18 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

شهیدان از می توحید مستند / شهیدان سرخوش از جام الستند
نمردند و نمی میرند هرگز / شهیدان زنده ی جاوید هستند . . .
هفته دفاع مقدس گرامی باد


[ شنبه 92/6/30 ] [ 7:30 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
[ پنج شنبه 92/6/28 ] [ 12:20 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
[ پنج شنبه 92/6/28 ] [ 12:19 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

عجب حکایتی داره این روزگار :

چه با حجاب باشیم چه بی حجاب،

چه مرد باشیم چه زن،

بالاخره روزی خواهد رسید که با حجابِ با حجاب می شیم.

 اونم یه حجاب کامل و درست و حسابی ...



[ چهارشنبه 92/6/27 ] [ 8:12 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

از این بیمارستان به اون بیمارستان ...
از این درمونگاه به اون درمونگاه ...
از این مطب به اون مطلب ...
از این داروخونه به اون داروخونه ...

اووووووه.  مگه چه خبره ؟؟؟

دوای درد خیلی هامون توی هیچ داروخونه و بیمارستانی پیدا نمی شه که نمی شه.
اگه دردتون، درد دوری از خداست، فقط کافیه به جای بازکردن دفترچه ی بیمه، دفتر دلتون رو باز کنید و باهاش رو راست باشیم تا باهاش دوست بشیم.

چه جوری ؟؟؟

یه نگاه به این نسخه و مهر دکترش بندازی، متوجه می شی !!

طریقه ی مصرف:  روزی یه بار، اونم بعد از نماز صبح ...

هشدارها: استعمال این دارو، حتی بدون تجویز پزشک هم به همگان توصیه می شود.
به هیچ وجه دور از دسترس کودکان قرار داده نشود.


یـــــا حـــــســـــــــــیـــــــــــن  (علیک السلام)

 


[ چهارشنبه 92/6/27 ] [ 8:11 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 32
کل بازدیدها: 3107231
Flag Counter