ابزار وبلاگ

جامعه ایرانی وخارجی - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

افزایش دختران ساپورت پوش در تهران

چندی است که پدیده ای شوم برپیکر زنان پایتخت خودنمایی می کند که نامش «ساپورت» و یا «لگ» (leg) است.

مهران موزون در وبلاگ شنود نوشت: البته این از خاصیت های جامعه ی آوانگارد و مدپرست است که برای ذایقه سازی و هویت بخشی به پدیده های نو و گاها ناساز با فضای عمومی، اقدام به نامگذاری خاص بر روی آنها می کنند…

.

.

.

 

اینکه چرا و چه کسی نام «جوراب شلواری» های سابق را «ساپورت» نهاده و اصلا این نام از خارج کشور همراه با این جوراب شلواری های رنگ آمیری شده وارد شده یا خیر، موضوع بحث ما نیست.

 

داستان از این قرار است که از زمستان 1391 برخی زنان خیابانی تهران در حرکتی کاملا مشکوک و سیستماتیک اقدام به پوشیدن جوراب شلواری هایی نمودند که منظره ی بدن نمای از زانو به پایین این پوشش ها قدری عجیب می نمود.

 

متاسفانه اقدامی در برخورد با این پوشش (که عملا شلوار را از زیر مانتو حذف کرده بود) از سوی هیچکدام از مبادی مسئول صورت نگرفت.

 

یکی از تحلیل های محتمل نیز این بود که حساسیت فضای پیش از انتخابات ریاست جمهوری و بهانه جویی دشمن برای شبطنت رسانه ای، دلیل جدی نگرفتن این آسیب اجتماعی می توانست باشد.

 rahafun.com saport 5 افزایش دختران ساپورت پوش در تهران!!

بهار 1392 از راه رسید و چشم مردم تهران منور به کوتاه تر شدن مانتوهایی شد که زیر آن هیچ برتن صاحبش نبود جز جوراب شلواری های سابق (که حالا نام ساپورت به خود گرفته بودند) و آرام آرام با حرکتی خزشی این ساپورت ها نه تنها آفتاب بیشتری به خود می دیدند بلکه رنگ ها و نقوش بیشتری را بر اندام باربی های تهرانی تجربه می کردند.

 

گاهی یک ساپورت «رنگ پا» بیننده را به اشتباه می انداخت که نکند فقط یک پیراهن بر تن فلان زن است و دیگر هیچ!

 

به هر روی..

 

پس از اعلام نتایج انتخابات خرداد 92 ، آمار ساپورتهایی که صاحبانشان مانتوها را نیز به کناری نهاده و پیراهنی کِشی و چسبان را روی ساپورت ها برتن می کردند شیب تندی به خود گرفت.

 

این تصاویر در فضای عمومی تهران براحتی قابل مشاهده است

 

حالا این روزها..

 rahafun.com saport 3 افزایش دختران ساپورت پوش در تهران!!

ساپورت های رنگارنگ در حال فتح خیابانهای تهران است.

 

اکنون به وفور دختران و زنانی در سطح شهر تهران دیده می شوند که پیراهنی کشی و مجلسی را (که هیچ ربط و شباهتی به مانتو ندارد و صرفا پیراهنی است که تا نیمی از نشیمنگاه امتداد دارد) بر تن داشته و پوشش تمامی نیم تنه ی تحتانی بدن را برعهده یساپورت نازک و گاها رنگ بدن خویش گذاشته اند.

 

روز گذشته برای دیدن فیلم «هیس!..دختر ها فریاد نمیزنند» به سینما پردیس رفته بودم تا یکی دیگر از فیلمهای سینمای مولف را ببینم.

 

.

.

.

انبوه زنان و دختران ساپورت پوشی که مردانشان با عضلات ستبر و بدنسازی شده (مردانی که حکماً به اندازه ی جوجه خروس هم غیور نبودند) دیده میشد و در این میان دخترکی با آرایشی غلیظ و موهایی افشان با ساپورتی مشکی خودنمایی می کرد چرا که با فونت نستعلیق سایز 90 و سفید روی ران ها و ساق پاهای خویش(بر روی ساپورت) اشعاری مورب و حالت ابر و باد ادبیاتی نوشته شده بود.

 

هرچه کردم نتوانستم قید خواندن اشعار بزنم.

 

دقیق تر شدم.

 

نوشته بود : شوش..جوادیه…راه آهن..شوش..میدان راه آهن…ترمینال جنوب..

 

نمی دانستم بخندم یا عصبانی شوم.

 

طراحی ابلیس کار خودش را برای کسانی که نمی خواهند به ساپورتها چشم بدوزند کرده بود..

 

چشم ها کنجکاو خواندن اشعار می شوند.

 

بعید نیست در آینده ی نه چندان دور که جدول متقاطع کلمات را بر روی برجستگی بدن زنان ودختران ایرانی در فضاهای عمومی شاهد باشیم.

 

نگرانم..

 

نگران شهرستان هایی که قرار است مورد حمله ی ساپورت ها قرار گیرند.

 

پروژه ی «حیازدایی» دشمن همچنان ادامه دارد و ما همچنان در غار اصحاب کهف خوابیم.

rahafun.com saport 2 افزایش دختران ساپورت پوش در تهران!!

عکس دختر ساپورت,مدل ساپورت جدید

rahafun.com saport 1 افزایش دختران ساپورت پوش در تهران!!

 

عکس دختر ساپورت,مدل ساپورت جدید

rahafun.com ax saport افزایش دختران ساپورت پوش در تهران!!

عکس دختر ساپورت,مدل ساپورت جدید

rahafun.com ax saport 1 افزایش دختران ساپورت پوش در تهران!!

عکس دختر ساپورت,مدل ساپورت جدید

rahafun.com ax saport 2 افزایش دختران ساپورت پوش در تهران!!

 

منبع : خبر فارسی


[ یکشنبه 92/5/20 ] [ 12:14 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

شیرین قصّه
برهنه نبود تا از مرمر تن
سلاح  وسوسه بسازد
و فرهاد  قصه
از آن فرهاد ها نبود
که در برابر هر تن  مرمرینی
خواهشی احساس کند..

« آتش بدون دود – نادر ابراهیمی »

شیرین و فرهاد های کوچه خیابانی ما

پ,ن: متأسفانه این روز ها دختر های بزک کرده فکر می کنند پسر ها اون هارو برا خودشون می خوان غافل از وسوسه ی درونی. گاهی باید این سوره را بلند خواند :

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ، مَلِکِ النَّاسِ ، إِلَ?هِ النَّاسِ ، مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ، 
الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ ، مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ 



[ شنبه 92/5/19 ] [ 9:26 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

مُرسی مغرورانه یک هفته قبل از سقوط در میان تکفیریها :
هیچ جا و مکانی برای حزب الله در سوریه وجود ندارد .

سیدحسن نصرالله یک هفته پس از سقوط مُرسی :
دفاع از حرم حضرت زینب واجب است و حضور نیروهای مقاومت در برابر تکفیری‌ها
برای مقابله با تخریب این حرم لازم است.

حق و با طل

پ,ن: این سوال من رو تابحال هیچ سگ وهابی نتونسته جواب بده: اگر شما از تروریست های سوریه هستید و یا از آنهایی که در سوریه علیه رژیم بشار اسد دست به قتل و کشتار و تجاوز می زنند حمایت می کنید بگویید آیا بشار اسد که قرآن و پیغمبر و اسلام را قبول دارد کافر است یا کسانی که از شما حمایت می کنند و نه پیغمبر را قبول دارند نه اسلام را قبول دارند نه قرآن را و هرساله قرآن را آتش می زنند؟ آیا پیامبر خدا نگفت من دو چیز گرانسنگ را نزد شما به امانت می گذارم یک قرآن و دوم اهل بیتم را؟ پس چرا شما با اسلحه هایی که دشمنان قرآن در اختیارتان می گذارند مرقد اهل بیت پیامبر را هدف قرار می دهید؟

و پیامبر خدا در ادامه فرمود: مادامی که به این دو گرویده اید هرگز گمراه نخواهید شد. و این سند محکمیست که روشن می کند وهابیون گمراه هستند و کافر.


[ شنبه 92/5/19 ] [ 9:25 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

ذهت


[ شنبه 92/5/19 ] [ 9:24 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

یکی از بزرگترین مصیبت‌هایی که امت اسلامی به آن دچار شده است سهل انگاری بسیاری از زنان و دختران مسلمان در پوشیدن لباس‌هایی مانند لباس‌های نازک می‌باشد که بدن را نمی‌پوشانند و حجم و رنگ بدن را ظاهر می‌کند، و یا به خاطر کوتاه بودن، یا باز بودن این لباس‌ها، باعث می‌شود که بعضی از اجزاء بدن نمایان شود، و یا تنگی آن‌ها حجم بدن را نمایان می‌سازد. با نظری گذرا به فروشگاه‌های لباس زنانه حجم مصیبتی را که امت، امروزه به خاطر غریب بودن دین، بدان دچار آن شده‌اند برای ما مشخص می‌شود.

ساپورت پوشان گوی سبقت را از چشم های بسته مسئولین ربودند

به خدا قسم که اشک در چشمان هر مسلمان با غیرتی خشک می‌شود و به زبان حال می‌گوید: آیا این لباسشرم‌آور شایسته بانوان پاک‌دامن ایران اسلامی است؟ در این میان چیزی که قلب را به درد می‌آورد و جریحه‌دار می‌کند، شدت استقبال بسیاری از زنان مسلمان از این لباس‌های زشت می‌باشد، و اینکه آن‌ها در مقابلمحارمشان و زنان دیگر به پوشیدن این لباس‌ها افتخار می‌کنند!

توضیحات در ادامه مطلب ...


 ساپورت

 ساپورت (Leggings) نوعی لباس چسبنده برای پوشش پاهاست که مردان و زنان از آن استفاده می‌کنند و در ایران بیشتر مورد استفاده‌ی زنان است. ساپورت در اصل به صورت دو تکه بوده و برای هر پا به صورت جداگانه پوشیده می‌شده است. انواع جدید آن، معمولاً از ترکیبی از لای‌کرا (یا همان اسپندکس)، نایلون، پنبه، و یا ترکیب پلی‌استر ساخته می‌شوند. همچنین ممکن است از پشم، ابریشم و یا مواد دیگر ساخته شود. ساپورت در بسیاری از رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون به صورت‌های تا زیر کف پا و یا تا بالای قوزک پا در بازار ایران وجود دارد.

متأسفانه عدم نظارت مسئولین باعث شده که این مد بسیار زشت و زننده گوی سبقت را برباید و مانکن های تحریک کننده در خیابان های کشور جلوی چشم جوانان ما رژه بروند. گاهی اوقات این مد زننده بسیار براق و یا بسیار نازک است که کامل جلب توجه می کند.

مد هایی از این قبیل هدفی ندارند جز به انحراف کشاندن جوانان کشورمان. همانطور که در کشور مالزی این پوشش گریبان گیر مردم آن شده و ‌شورای فتوای مالزی اعلام کرده است: «پوشیدن شلوارهای چسبان توسط زنان و دختران این کشور اقدامی خلاف اخلاق اسلامی است و نباید انجام شود». این شورا اعلام کرده است که زنان و دختران با پوشیدن چنین لباسی موجب تحریک مردان و گسترش فساد می‌شوند. گفتنی است،‌ بعضی گروه‌های طرفدار فرهنگ غرب و عده‌ای از پیروان ادیان دیگر با شورای فتوای اسلامی مالزی در این زمینه مخالفت کرده‌اند.

سوال اول: چرا این پوشش های زشت به راحتی در کشور ما رواج داده می شوند؟ چرا مسئولین چشم های خودشان را در مقابل این بی بندو باری ها بسته اند؟ اوج این بند و باری از کجا شروع شد؟

ساپورت

سایت فارسی دویچه وله آلمان نوشت:

فرناز عبدلی طراح لباس برند "پوش" در ایران به دویچه وله می گوید سعی کرده لباس های زنانه ای را برای بهار 1392 طراحی کند که با توجه به شرایط اجتماعی ایران قابل پوشیدن در خیابان باشند.

وی می گوید: ویژگی لباس های زنانه بهارانه سال 92 خصوصیت کاربردی آن‌هاست. او می گوید: " من خودم به عنوان یک دختر جوان ایرانی که در این جامعه با محدودیت های خیلی زیادی زندگی می کنم اصلی ترین معیارهایم برای شروع کار این بود که لباس هایی طراحی کنم که در عین کاربردی بودن زیبا هم باشند...."

این دلسوزی از طرف شخصی صورت می گیرید که وی مرتبط با سازمان‌های جاسوسی دشمن به ویژه سرویس جاسوسی آلمان و عناصر ضد انقلاب می‌باشد. طراح لباسی که از زنان ایرانی خواسته است تا حمله‌ای علیه حجاب اصیل اسلامی ـ ایرانی یعنی چادر به عنوان حجاب برتر که قرن‌هاست بانوان ایرانی آن را به عنوان پوشش خود انتخاب کرده‌اند، ترتیب دهد.

ساپورت

سازمان جاسوسی آلمان و رسانه‌ای که مأموریت جنگ روانی در راستای اهداف آن سازمان را بر عهده دارد تمرکز ویژه‌ای بر موضوعات فرهنگی، استحاله فکری و فرهنگی جامعه ایران اسلامی به خصوص موضوع حجاب و پوشش زنان ایرانی دارد.

چند وقتی است که سایت دویچه وله در سطحی وسیع اقدام به انتشار گزارشاتی درباره حجاب در ایران می کند و سعی در القای خسته شدن زنان جامعه ایرانی از حجاب به خصوص حجاب اسلامی و برتر یعنی چادر دارد. این سایت با طرح دروغ‌هایی درباره ایران اسلامی عمق عناد و دشمنی خود را با جمهوری اسلامی به نمایش می‌گذارد.

دویچه وله پیشتر در گزارش‌هایی از طریق "فرناز عبدلی"، طراح لباسی که نقش مزد‌بگیر سرویس‌های جاسوسی در استحاله فرهنگی جامعه اسلامی را بازی می‌کند و به عدم استفاده از رنگ مشکی در طراحی‌هایشان اشاره می‌کند و با طرح این ادعا از قول زنان ایرانی که آنان از رنگ مشکی در لباس‌هایشان خوششان نمی‌آید، خواسته تا حمله‌ای علیه حجاب اصیل اسلامی ـ ایرانی یعنی چادر به عنوان حجاب برتر که قرن‌هاست بانوان ایرانی آن را به عنوان پوشش خود انتخاب کرده‌اند، ترتیب داده باشد.

این اظهارات وی در حالیست که در قرون گذشته، در جامعه عرب از روبنده(=نقاب) استفاده می‌شده‌است و در جامعه ایرانی از چادر و چارقد استفاده می‌شده‌است و استفاده از چادر در میان ایرانیان به دوران پیش از اسلام و به زمان اشکانیان و پس از آن ساسانیان باز می‌گردد.

ساپورت  

 سوال دوم: با وجود زشت و ناپسند و تحریک آمیز بودن این نوع حجاب و این پوشش، چرا تبلیغات آن به راحتی در وب سایت هایی که دارای مجوز می باشند صورت می گیرد؟

با نگاهی به وب سایت های پر بازدید دانلود نرم افزار و یا موسیقی که اصلاً توجهی به مد گرایی ندارند می توان تبلیغات های بسیار زیادی از این سبک پوشش را دید که به راحتی و بدون هیچ دردسری مشغول به ترویج این پوشش ضد اسلامی و خلاف قانون هستند. این وضعیت در سایت های طراحی لباس و ترویج مد دارای مجوز نمود بیشتری دارد و به راحتی افکار بانوان ایران اسلامی را تحت تأثیر این پوشش خارج از فرهنگ اسلامی و ایرانی قرار می دهند.

 ساپورت

ترویج این بی بند و باری در شبکه های مجازی بسیار قوت گرفته است. تا جایی که صفهات و گروه هایی در حمایت از این نوع پوشش ساخته شده است که با استقبال بسیار زیادی مواجه شده اند. متأسفانه در خیلی از این صفحات بانوان ایرانی از نوع پوشش زننده خود عکس گرفته و انتشار می دهند و گویی با یکدیگر به رقابت می پردازند که کدامیک تحریک کننده تر از دیگریست.

ساپورت

اما کار به همینجا ختم نمی شود. طبق بررسی های دقیق معبر سایبری فندرسک در اکثر این صفحات با مشکل جدی تری مواجه شدیم. در اقدامی جدید گروهی با گوشی های دوربین دار تلفن همراه خود از ساپورت پوشانی که زننده ترین نوع پوشش را دارند در خیابان ها عکس گرفته و در این صفحات انتشار می دهند و از سایر هم گروهی های خود درخواست دارند تا به تحریک کننده ترین پوشش امتیاز بدهند. این موج ترویج بی بند و باری بسیار در حال گسترش است که عواقب اجتماعی جبران نا پذیری در پی خواهد داشت و یقیناً کانون گرم خانواده های ایرانی را هدف قرار خواهند داد.

 

سوال سوم: چرا این پوشش زننده به راحتی و سهولت در مغازه های لباس فروشی در دسترس می باشد؟

به دلیل عدم نظارت درست مسئولین این نوع زننده پوشش جایگاه خاصی در فروشگاه های عرضه لباس پیدا کرد به طوری که اگر یک بانوی مسلمان و با فرهنگ ایرانی بخواهد یک لباس در شأن خود تهیه کند به ناچار باید پوشش خود را از این سبک غیرشرعی انتخاب کند. البته از این بین افرادی هم هستند که به دنبال مدگرایی هستند اما به دلیل نبود مد ایرانی که آمیخته با فرهنگ اسلامی با باشد به ناچار به سمت این نوع پوشش زننده گرویده می شوند. در بررسی های معبر سایبری فندرسک در یکی از سایت های ترویج پوشش ساپورت به نظر جالب یکی از بانوان ساپورت پوش برخورد کردیم:

شهلا:1392/03/28 در 11:54

سلام ب همگی من خودم ساپورت می پوشم منتها حتما مانتوم رو بلند می پوشم ورو راست بگم از زنا و دخترهایی ک ساپورتهایی براق با رنگ جیغ در انظار با مانتوی ک.تاه میپوشن منتفرم چون جلب تووجه میکنه وبرای مردا وپسرای ما ک در شرایط بد اقتصاد قرار دارن و نمیتونن مزدوج بشن میتونه راه گناه ومشکلو در پی داشته باشه من خودم استفاده میکنم چون سبکه وتوش احساس راحتی میکنم وفقط رنگ مشکی می پوشم ن قرمز جیق ومانتومم خیلی بلند هستش. من کلی بگم زنا ودخترهایی ک تمایل ب پوشیدن ساپرتهای جلب توجه کننده دارن ی نوع مشکل د ارن عزیزای من برا خودتون تو مهمونیها یا برا شوهراتون بپوسید نه واسه جوونای بیچاره مملکت ما

این اظهار نظر برای ما روشن می کند که هنوز هم هستند بانوان مدگرایی که به ارزش های جامعه خودشون بها می دهند اما متأسفانه به دلیل نبود مد مناسب به ناچار از این نوع پوشش استفاده می کنند.

 ساپورت

سؤال چهارم: به دلیل غیر قانونی بودن و مخالف بودن با موازین شرعی چرا تا کنون حکمی برای جلوگیری از فروش این نوع پوشش در فروشگاه ها صادر نگردیده است؟ چرا برخورد جدی با مروجین این فرهنگ بیگانه شکل نگرفته است؟

خیلی راحت با صدور حکم ممنوعیت فروش این نوع پوشش زشت و رسانه ای کردن خبر آن می توان تا حد بسیار زیادی از ترویج این فرهنگ غلط جلو گیری کرد و حداقل زنگ خطری برای بسیاری از خانواده ها به صدا در بیاید. اما باز هم کوتاهی مسئولین امر که گویا در خوابی طولانی غرق شده اند مانع از این اقدام می شود و این خیانتی بزرگ به کشور اسلامی ایران است. خیانتی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران از آن به خوبی استقبال می کنند.

 

و اما حجاب:

حجاب وسیله‌ای برای محدود کردن زن به خانه نیست بلکه حجاب وسیله‌ای برای حضور سالم زن در اجتماع است. ضرورت دیگر وجود حجاب از دیدگاه بسیاری از مسلمانان محدود کردن ارضای میل جنسی به محیط خانواده برای جلوگیری از فساد و بی بند و باری در جامعه است؛ از نظر مرتضی مطهری:

اگر بی حجابی تمدن است پس حیوانات از همه متمدن تر هستند. علت اینکه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته است این‏ است که میل به خودنمائی و خودآرائی مخصوص زنان است. از نظر تصاحب‏ قلبها و دلها مرد شکار است و زن شکارچی، همچنانکه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شکار است و مرد شکارچی. میل زن به خودآرائی از این نوع حس‏ شکارچیگری او ناشی می‏شود. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که مردان لباسهای‏ بدن نما و آرایشهای تحریک کننده به کار برند. این زن است که به حکم‏ طبیعت خاص خود می‏خواهد دلبری کند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به‏ خود اسیر سازد. لهذا انحراف تبرج و برهنگی از انحرافهای مخصوص زنان‏ است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است.

 

در باب پوشش لباس های تنگ به فتوای بعضی از مراجع بزرگوار نیز اشاره ای می کنیم :

حضرات آیات:

بهجت: پوشیدن لباس های تنگ و مهیّج برای زن و مرد جایز نیست.

مکارم شیرازی: این گونه لباسها اشکال دارد و بر پسران و دختران و مردان و زنان مسلمان لازم است رعایت موازین عفّت اسلامى را، که مایه سعادت دنیا و آخرت آنهاست، بنمایند.

هادوی تهرانی: برای تحقق حجاب یا پوشش مشروع باید لباس به گونه ای باشد که پوست را بپوشاند و حجم بدن را نشان ندهد. ولی برای تحقق ستر فقط پوشاندن پوست کافی است. با این وصف، پوشیدن‌ »شلوار لی چسبان» در برابر محارم بلامانع است، ولی در برابر نامحرم جایز نیست و کفایت از حجاب نمی کند.

 

راهکار های پیشنهادی معبر سایبری فندرسک:

طراحی مد های ایرانی آمیخته با فرهنگ اسلامی و ترویج و رسانه ای کردن و تبلیغات بسیار وسیع این مد ها.

تجلیل از بانوان باحجاب اسلامی و ایرانی مناسب.

گنجاندن درسی با موضوع حجاب در کتب دوران ابتدایی دانش آموزان.

صدور حکم ممنوعیت فروش این نوع پوشش های زننده و رسانه ای کردن آن.

تأکید به دانشگاه ها و مؤسسات و ادارات مبنی بر جلو گیری از ورود افرادی که از این پوشش زشت استفاده می کنند.

جلو گیری از تبلیغات این سبک پوشش در تمامی وب سایت و تهدید به فیلتر کردن وب سایت هایی که این نوع پوشش را تبلیغات می کنند.

برخورد جدی با مروجین و وارد کنندگان این نوع پوشش.

نصب بلیبورد ها و استند های تبلیغاتی با موضوع ممنوعیت این نوع سبک پوشش و در کنار آن ترویج حجاب اسلامی.

مخالفت جدی و کنترل شدید با فیلم ها و سریال های سینمایی ایرانی که در آن ها حجاب وپوشش مناسب رعایت نمی شود.

ایجاد تخفیفات ویژه در بسیاری از ادارات و ارگان ها و دانشگاه ها برای بانوان با حجاب.

و ...

 

فلسفه حجاب از دیدگاه معصومین

 - امام رضا (علیه السلام) در مورد اینکه چرا نگاه مردان نامحرم به موی زنان متاهل و مجرد حرام است؟ فرمود: این نگاه زمینه ساز قسمتهای بدن زن که نگاه به آن حرام است نیز حرام می باشد. ولی مواردی را خداوند استثناء فرموده است، چنانچه در قرآن می فرماید: «بر پیرزنانی که مردان میل به ازدواج با آنها نمی یابند، ایرادی نیست اگر حجابی نداشته باشند، مشروط بر آنکه خود را نیارایند.» مطابق این آیه قرآن، نگاه مردان به سوی چنین زنانی اشکال ندارد.

بحارالانوار، ج 104، ص 36 / عیون الاخبار، ج 2، ص 97

 

حجاب فاطمی

 - هنگامی که ابوبکر و عمر اتفاق کردند بر منع حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از فدک و این خبر به آن حضرت رسید مقنعه شان را به سر پیچیدند و خود را در میان عبا قرار دادند و اطراف خود را از سر و صورت و سایر بدنشان را تا پاهایشان به آن پوشانیدند به قدری لباسهایشان بلند بود که هنگام راه رفتن (اطرافیان) پاهایشان را به دامن او می نهادند و ایشان مانند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) راه می رفتند تا وارد مسجد شدند بعد پرده ای در مقابل آن حضرت کشیده شد.

(اقل السادات سیده فاطمه علامه - حجاب فاطمی، ج 1، ص 56)

- حضرت زهرا (سلام الله علیها) سخت زشت و قبیح می شمردند که حتی بعد از مرگ هم نامحرم به حجم بدن زنان ولو از روی پوشش و حجاب نگاه کند. اولین کسی که در اسلام تابوت برای جنازه اش قرار داده شد فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بود.

وسائل الشیعه، ج 2، ص 876

 

 

حجاب عاشورایی 

 - بخشی از خطبه حضرت زینب (سلام الله علیها) در مجلس در انتقاد از یزید در رابطه با رفع حجاب از دختران پیامبر چنین است "... ای پسر آزادشدگان آیا عدالت آن است که زنان و کنیزان خود را پشت پرده جای دهی ولی دختران رسول خدا را اسیر نموده و پرده آبرو و حرمت آنها را بدری؟ و صورت آنها را بگشایی؟"

(ترجمه لهوف، سید بن طاووس، سوگنامه سالار شهیدان، علیرضا رجالی تهرانی)

- دختر 6 ساله حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در مجلس یزید با آستین خود روی خود را گرفته بود و اشک می ریخت. یزید پرسید چرا گریه می کنی؟ فرمود: چگونه گریه نکند کسی که پوشش و نقابی برای او نیست که صورت خود را از تو و حضار مجلست بپوشاند.

(ترجمه نفس الهموم، ص 221)

- فاطمه دختر حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در روز عاشورا پس از غارت و تاراج اهل بیت (علیهم السلام) خدمت عمه خود حضرت زینب (سلام الله علیها) رسید و گفت: آیا پارچه ای هست که سرم را بپوشانم؟ حضرت زینب (سلام الله علیها) که خود نیز مثل او گرفتار بود در جواب فرمودند: عمه ات نیز مثل شما احتیاج به پوشش دارد.

(حجاب در ادیان الهی، ص 107)

 

 

هشدارهای خدا

 - پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله): کسی که چشمش را از حرام پر کند خداوند روز قیامت چشمش را از آتش پر می نماید، مگر اینکه توبه نماید.

(وسائل الشیعه، جلد 14، ص 142)

- پیامبر می فرماید: "بیشتر اهل دوزخ مردانی هستند که ازدواج نمی کنند و پست ترین مردگان شما مردگانی هستند که بی همسرند."

(وسایل الشیعه، ج 14 ص 171)

- امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: روزی من و فاطمه به خدمت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) رفتیم و آن حضرت را بسیار گریان یافتیم، عرض کردم: پدر و مادرم فدای تو باد یا رسول الله، چه چیز سبب گریه شما شده است؟ فرمود: یا علی، شبی که مرا به آسمان بردند، زنانی چند از امت خود را در عذاب شدید دیدم، پس از حالت آنها تعجب کردم و از شدت عذاب آنها گریستم.

زنی را دیدم که به موهایش آویخته شده بود و مغز سرش می جوشید و آن زنی بود که، موی خود را از مردان نامحرم نمی پوشانده است!

و زنی را دیدم که به سینه هایش آویخته شده بود و آن زنی بود که از انجام وظائف زناشویی خودداری می ورزیده است.

و زنی را دیدم گوشت بدن خود را می خورد و آتش از زیرش شعله می کشید و آن زنی بود که برای مرد نامحرم زینت می کرده است.

و زنی را دیدم که گوشت بدن او از جلو و عقب با قیچی های آتشین پاره پاره می شد و آن زنی بود که خود را به مردان (نامحرم) عرضه می داده که به او رغبت کنند!

و زنی را دیدم که صورت و دستهایش می سوخت و روده های خود را می خورد و آن زنی بوده که مرد و زن نامحرم را به یکدیگر می رسانده است.

و زنی را دیدم که به صورت سگ، آتش در پشتش داخل می شد و از دهانش بیرون می آمد و ملائکه سر و بدنش را با گرزهای آتشین می کوبیدند. و آن زنی بوده که خواننده و آوازه خوان و حسود بوده است.

1. عیون اخبار الرضا علیه السلام ج 2، ص 10.

2. بحارالانوار، ج 8 / 309 و جلد 103 / 245.

3. حیات القلوب ج 2، ص 292.

- پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله): دو گروه اهل جهنم هستند؛ و حتی بوی بهشت به مشام آنها نخواهد رسید:

1. ستمگران تازیانه به دست. 2. زنان بی حجاب و برهنه ای که با زرق و برق خود را به مردم نشان داده و هوس های آنها را به سوی خود جذب می کنند. موهای سرشان همچون کوهانهای شتر سبکسر عربی است....

(فروع کافی، ج 5، ص 1519)

- پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله): زنانی پوشیده و برهنه و مایل به کارهای پلید جهل دهنده و اغوا کننده به منکرات و زشتیها که سرشان مانند کوهان شتر (آرایش جو) است، که این گونه از زنان نه در بهشت داخل می شوند و نه بوی بهشت به مشام ایشان می رسد.

(تفسیر قرطبی، ج 14، ص 224)

- پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: دو گروهند که اهل آتشند، نمی خواهم آنها را بنگرم: 1. گروهی که تازیانه به دست گرفته و به مردم اذیت می رسانند. 2. زنانی که پوشیده اند ولی برهنه اند. (کاسیات عاریات) به شهوات متمایلند و مردم را به سوی خود جذب می کنند.

(علل الشرایع، ص 602)

- پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله): هرگاه زنی برای غیر شوهرش، خود را معطر نماید سپس از خانه اش بیرون شود تا زمانی که به منزلش برمی گردد لعنت می شود.

(وسایل الشیعه، ج 14، ص 114؛ حجاب در ادیان الهی، ص 95)

- پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم): دو گروه از دوزخیان را (هنوز) من ندیده ام: گروهی که تازیانه هایی مانند دم گاو در دست دارند و مردم را با آن می زنند و گروه دیگر زنانی که پوشش دارند اما برهنه اند، کجراه می روند (زنانی که کرشمه راه می روند و دل مردان را می ربایند یا روسری و مقنعه خود را کج و تا نیمه بر سر می کنند. یا با آرایش و زیور بیرون می آیند به تعبیر دیگر زنانی که به دیگر زنان یاد می دهند مانند آنها رفتار کنند (بدحجاب باشند) و دیگران را به کج روی تشویق می کنند، سرهایشان همچون کوهان شتر خاسانی فروهشته است. اینان به بهشت نمی روند و بوی بهشت را که از فاصله چندان و چندان به مشام می رسد، استشمام نمی کنند.

- رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: دو گروه اهل جهنم هستند؛ از جمله زن بدحجابی (که در ضمن این که پوشیده اند برهنه و عریانند) آنان برای فتنه و فریب مردان خود را آرایش و زینت می کنند و مانند کوهان شتر سبکسر، موهای خود را بیرون می گذارند. این زنان نه داخل بهشت خواهند شد و نه بوی بهشت به مشامشان خواهد رسید.

(کنزالعمال، ج 16، ص 383، شماره 45013 و مانند آن ج 16، ص 401)

 

کاری از : معبر سایبری فندرسک


[ شنبه 92/5/19 ] [ 9:21 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 یک زن و شوهر انگلیسی مدت 35 سال است که یکسان لباس میپوشند تا میزان عشق خود را آشکار کنند...
 "نانسی و دونالد فیذرستون" تا کنون بیش از 600 دست لباس یکسان تهیه کرده اند و همه جا با پوشش مشابه حاضر میشوند.

 

 

  ادامه مطلب...

[ شنبه 92/2/28 ] [ 1:54 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

"گروه اجتماعی صراط" - این روزها یک ناهنجاری اجتماعی به عنوان پدیده ای غریب که به تدریج غربت آن در جامعه کمرنگ و کمرنگ تر می شود، بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه و چاره اندیشی است.
یک
داخل تاکسی نشسته ام. ترافیک مثل همیشه زیاد است و آزاردهنده؛ تا جایی که دیگر هیچ کدام از ماشین های حرکت نمی کنند. ناگهان یکی از ماشین های مدل بالای کناری توجهم را جلب می کند. صحنه ای را که می بینم به قدری به چشمم ناآشنا می آید که ابتدا آن را باور نمی کنم. بعد از حرکت چند متری ماشین ها و توقف مجددشان، دوباره زیرچشمی همان ماشین را نگاه می کنم. دو زن جوان داخل آن نشسته اند و دست هر کدام از آنها یک سیگار روشن وجود دارد. تماشای سیگار کشیدن دو زن، برایم مشمئزکننده است. مسئله عجیب اما، عادی بودن این موضوع برای خود آنها و حتی برای بقیه مسافران تاکسی است.


دو
هنوز هوا تاریک نشده که وارد پارک ملت می شوم. زیاد شلوغ نیست. از کنار چند نفری که مشغول بازی بدمینتون هستند عبور می کنم. چند متری آن طرف تر، یک دختر و پسر جوان روی یک نیمکت نشسته اند. تا من به آنها برسم از جایشان بلند می شوند. پسر سیگاری از جیب خود در می آورد و یک نخ آن را به دختر می دهد. فندک را برای او می گیرد تا سیگار را روشن کند. با آن که از آنها دور شده ام، اما از دور، حیرت زده به هردوی آنها نگاه می کنم. باز هم واکنش بقیه برایم عجیب است. کسی کوچکترین تعجبی نمی کند و انگار این موضوع فقط برای من غریبه است.


سه
از کنار یک کافی شاپ رد می شوم. بیش از هر چیز دیگری، هوای دودگرفته داخل آن برایم آزاردهنده است. انگار اینجا بیشتر محلی برای سیگار کشیدن است تا چیزهای دیگر. هنوز کاملا از جلوی کافی شاپ نگذشته ام که دوباره صحنه عجیبی را می بینم که حالا کمی برایم عادی شده! دور یک میز کناری، سه دختر جوان سیگار به دست نشسته اند. چای می خورند و سیگار می کشند. صاحب آنجا هم چیزی به آنها نمی گوید. گارسون خیلی عادی می آید و سفارش می گیرد و می رود. همه چیز معمولی است. معمولی معمولی!
آمار نداریم
آمار سیگاری های کشور بر اساس گفته های پراکنده مسئولان، دست کم 12 میلیون نفر است. اما آمار دقیقی از شمار زنان و دختران سیگاری وجود ندارد. گرچه گاهی از سیگاری بودن 5 درصد زنان و دختران سخن به میان آمده است. در این بین، تردیدی در افزایش شمار زنان و دختران سیگاری در دو سه سال اخیر وجود ندارد. برخی کارشناسان این افزایش را دو تا سه برابری توصیف می کنند. این افزایش در میان دختران دانشجو و دانش آموز مشهودتر است. دو سال پیش از وجود 400هزار دختر سیگاری در کشور سخن گفته می شد و امروز یقینا این مقدار، تا حد قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.


مسئله مهم اینکه بسیاری از این دختران به سیگار معتاد شده اند و سیگار کشیدن برای آنها تنها فغالیتی تفننی نیست! گفته می شود در حال حاضر، متوسط سن شروع سیگار در میان دختران به زیر 20 سال رسیده و میزان مصرف در بین دختران سیگاری  نیز افزایش چشمگیری داشته است.
به گفته کارشناسان، چروکیدگی زودرس پوست، تغییرات تن صدا، سرطان، حمله قلبی، ‌زایمان زودرس، افسردگی، تشدید اختلالات پیش از قاعدگی، و انواع بیماری های تنفسی و نازایی بخشی از اثرات مصرف سیگار در میان دختران و زنان است.
واکنش جامعه
برخی از کارشناسان افزایش آمار دختران سیگاری را منحصر به ایران نمی دانند. در واقع، این آمار، رشد جهانی نیز داشته است. اما این مسئله کمکی به حل مشکل در کشور ما نمی کند. سیگار کشیدن دختران در فرهنگ جامعه ما بدون شک امری ناپسند و مذموم است. اما چه شده که کم کم سیگار کشیدن دختران برای بسیاری از افراد عادی شده است؟


متاسفانه هم اکنون سیگار کشیدن دختران داخل خودرو، کم کم به امری عادی بدل شده و بیم آن می رود که این موضوع به دیگر اماکن نیز سرایت کند، چنان که با کمال تاسف، در اماکنی مانند برخی پارک ها و کافی شاپ ها نیز، چشم جامعه به سیگار بر لب دختران آشناست.
با این وجود، نگاه جامعه به این پدیده هنوز به گونه ای است که یک دختر نمی توان آزادانه و مانند پسران سیگاری در هر خیابان و کوچه و میدانی سیگار خود را روشن کند.
هشدار؛ سیگار کشیدن دختران عادی می شود
کارشناسان در برشمردن دلایل گرایش دختران به سیگار، عوامل متعددی را دخیل می دانند. مواردی مانند تغییر نقش زنان در جامعه و احساس استقلال از طریق سیگار کشیدن از این دسته اند. بی تردید می توان با انجام تحقیقات ویژه در این زمینه، آسیب شناسی دقیق تری از این موضوع انجام داد و به راهکارهای عملی دست یافت.


اما آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری آزاردهنده به نظر می رسد، خطر تبدیل این ناهنجاری به یک هنجار پذیرفته شده در جامعه است. مکان های «مجاز» برای سیگار کشیدن دختران روز به روز وسعت بیشتری می یابد و نگاه های منفی به این پدیده به سرعت در حال کاهش است. این موضوع زنگ خطری است برای مسئولین امر که باید تا دیر نشده فکری به حال آن بکنند. صد البته که برخورد فیزیکی و آمرانه با این موضوع نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت و در این خصوص نیازمند کار فرهنگی و زیرساختی کارآمدی هستیم.


[ جمعه 92/2/20 ] [ 12:47 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

پس از به کار گرفتن لامبورگینی ، پلیس دبی خودرو گران قیمت دیگری راهم برای مراقبت هر چه بیشتر از شهر به خدمت می گیرد .

به گزارش دیلی ایندین،یک خودرو فراری در مراسمی در کنار برج خلیفه از سوی پلیس دبی رونمایی شد و رانندگی آن را یک پلیس زن به عهده خواهد داشت. در حالیکه خودرو لامبورگینی توسط نیروهای پلیس مرد در شهر بکار گرفته می شود، این خودرو فراری در اختیار ماموران پلیس زن این شهر خواهد بود تا در مناطق توریستی تردد کنند.


  
  
  
  
 
  ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/2/18 ] [ 9:12 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

دیدگاه ها


[ چهارشنبه 92/2/18 ] [ 8:33 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش فرهنگ نیوز، سایت «گوگل» به مناسبت سالروز تشکیل کشوری به نام «اسرائیل» در 14 می 1948 (24 اردیبهشت 1327) لوگوی خود را تغییر داد.

 
در این روز «داوید بن گوریون»، سرزمین اشغال شده توسط صهیونیست‌ها را «اسرائیل» نامید و خود به عنوان نخست‌وزیر این کشور زمام امور را به عهده گرفت.
 
این واقعه توسط دولت رژیم صهیونیستی بر اساس تاریخ عبری جشن گرفته می‌شود که در هر سال تغییر می‌کند، اما مردم فلسطین این روز را «روز نکبت» می‌نامند و معتقدند تمام مشکلات آن‌ها با صهیونیست‌ها از همین روز آغاز شده است.
 
به همین مناسبت لیستی از لوگوهای «گوگل» به مناسبت‌های مختلف صهیونیستی را در قالب یک گزارش تصویری تقدیم می‌کنیم.
 
به مناسبت سالروز اعلام وجود کشور اسرائیل – سال 2013
 
به مناسبت اعلام وجود کشور اسرائیل – سال 2012
 
به مناسبت اعلام وجود کشور اسرائیل – سال 2011
 
به مناسبت اعلام وجود کشور اسرائیل – سال 2010
 
 
 
به مناسبت شصتمین سال اعلام وجود کشور اسرائیل – سال 2008
 
 
 
به مناسبت شصتمین سال اعلام وجود کشور اسرائیل – سال 2008
 
 
 
به مناسبت نمایشگاه کتاب اسرائیل – سال 2011
 
 
به مناسبت سالروز ارسال اولین امواج ماهواره‌ای تلویزیون اسرائیل – سال 2010
 
 
به مناسبت نخستین روز بازگشایی مدارس – سال 2007
 
 
به مناسبت روز انتخابات اسرائیل – سال 2013
 
 
به مناسبت روز انتخابات اسرائیل – سال 


[ چهارشنبه 92/2/18 ] [ 8:32 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 93
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 3105676
Flag Counter