ابزار وبلاگ

مقام معظم رهبری - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب و یاران آن حضرت، صبح امروز (پنجشنبه) حسینیه امام خمینی (ره) میزبان هیات‌های دانشجویی از سراسر کشور بود.
مراسم هیات‌های دانشجویی با قرائت آیات نورانی قرآن آغاز شد و سپس حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با قرائت فرازی از زیارت اربعین، به تبیین هدف و فلسفه قیام عزت بخش امام حسین(ع) در جهت هدایت و رهایی مردم از گمراهی پرداخت.
در ادامه این مراسم معنوی، میثم مطیعی ذاکر اهل بیت(ع) بر مصائب حضرت سید الشهدا(ع) و کاروان اسرای کربلا مرثیه سرایی و نوحه خوانی کرد و دانشجو یان و دانشگاهیان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
در پایان این مراسم، دانشگاهیان نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه کردند.

رهبری

رهبری

رهبری

رهبری

رهبری


[ شنبه 91/10/16 ] [ 10:9 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

خامنه ای ثروتمند ترین رهبر دنیاست..!!
.
.
با این همه کلکسیون و با این همه ثروت..!!
ویلا ندارد..بیت ندارد..!!
خانه اش به جای فرش.. عرش.. دارد..
و گلیم و چند تکه آسمان..
همه چیز ساده...مثل خانه زهرا(س)...مثل خیمه حسین(ع)...
حسینیه امام خمینی دارد..!!
چفیه دارد...
.
.

.
.
عصایی دارد که چوبش از شجره طوباست...
و دست مجروحی دارد که ریشه در کف العباس دارد..
.
.

..
..
شنیدم در بعضی از وبلاگ ها علیه امام خامنه ای جو سازی کردند..!!
این وبلاگ ها باید آماده تو دهنی خوردن از طرف ما باشند..!!
مگر اینجا کوفه است..که سید علی 25 سال خانه نشین شود..!!


[ شنبه 91/10/9 ] [ 11:30 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

رهبری

رهبری

رهبری

رهبری

رهبری

رهبری

رهبری

رهبری

رهبری

رهبری

رهبری

رهبری




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در جمعه 10/9/91 ساعت  7:6 عصر یک نظر

 

اینجا خانه شهیدان دوراندیش است. رهبر انقلاب در خانه‌ی شهدا اگر چای تعارف کنند می‌خورد. بقیه مبهوت ایشان می‌شوند ولی آقا با صمیمیت تمام چایشان را می‌خورند. در خانه شهدای دوراندیش هم فقط آقا چایشان را خوردند و پدر شهدا که می‌خواست رهبر و مهمانش احساس راحتی داشته باشد.

پیوندهای مرتبطعکسعکسصوتصوت

1391/07/25

چند قاب چند کلمه - 4

روایت تصویری از دید و بازدید رهبر انقلاب از خانه شهدای بجنوردی
مهدی قزلی
اینجا خانه شهیدان دوراندیش است. رهبر انقلاب در خانه‌ی شهدا اگر چای تعارف کنند می‌خورد. بقیه مبهوت ایشان می‌شوند ولی آقا با صمیمیت تمام چایشان را می‌خورند. در خانه شهدای دوراندیش هم فقط آقا چایشان را خوردند و پدر شهدا که می‌خواست رهبر و مهمانش احساس راحتی داشته باشد.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21316/1.jpg

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif
آقا به برادرزاده شهیدان دوراندیش گفت چون کلاس سوم هستی از روی روسری سرت را می بوسم. یکی از همراهان که کنارم بود گفت: این حرف آقا هیچ وقت از یاد این دختر نمی‌رود. فردایش مرآتی از دخترک راجع به دیدار رهبری پرسیده بود و دخترک فقط به همین ماجرا اشاره کرده بود.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21316/2.jpg

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif
مردم بو برده بودند آقا بالاخره می‌روند خانه شهید محمدزاده. یکی‌شان می‌گفت: خانواده شهید کوچه را آب و جارو کردند و ما فهمیدیم. یکی دیگر می‌گفت: شهید محمدزاده آدم کوچکی نبود حتما آقا می‌آمد خانه‌شان. یکی دیگر هم گفت: ما رفت و آمد شماها را زیر نظر داشتیم. به هرحال همسایه‌ها بعضی با لباس رسمی و بعضی با چادر رنگی و دمپایی و حتی زیر شلوار یکی دو ساعتی توی کوچه منتظر ماندند و به هدفشان هم رسیدند.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21316/3.jpg

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21316/4.jpg

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif
فکر نمی‌کردیم آقا از خانه شهید محمدزاده بیرون بیایند به خاطر مردمی که ازدحام کرده بودند. یکدفعه غافلگیر شدیم همه‌مان. حتی عکاس یادش رفت باید تنظیم نور جدید کند. فقط رسید تند تند عکس بگیرد.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21316/5.jpg

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif
توجه رهبر به بچه‌های کوچک در خانه شهدا عجیب است. این یکی که مادرزاد نابینا بود 2-3 دقیقه کنار آقا ماند و ایشان برایش دعا خواند.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21158/C/13910720_1821158.jpg

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif

مادر شهیدان زیبایی می‌گفت سر ناهار بودیم که ساک فرزند شهیدمان را آوردند. آنها هم همه وسایلش را از آن موقع دست نخورده نگه داشته‌اند. از پلاک و تسبیح گرفته تا دستمال کاغذی و حبه قند بسته بندی شده. وسایل سه شهید این خانه، یک موزه ساده و دلنواز را تشکیل داده.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21316/6.jpg

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif
محمدرضا و عبدالرضا زیبایی همنام دو عموی شهیدشان بودند که مرتب توی اتاق می‌چرخیدند. آقا طبق معمول به کودکان خیلی محبت کردند و البته به پدر هر دو گفتند چرا فقط همین یکی؟
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21316/7.jpg
 




[ پنج شنبه 91/9/16 ] [ 11:57 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

هشدار امام(ره) به سران سه قوه

لینک دانلود (flv) | لینک دانلود (mp3)


[ سه شنبه 91/9/14 ] [ 8:45 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش وبگردی به نقل از خبر آنلاین:

18 سال پیش در چنین روزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران، به مرجعیت  آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی حکم دادند.
در یازدهم آذرماه سال 1373 هجری شمسی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران در اقدامی هم زمان رأی به مرجعیت تقلید آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دادند.

به همین مناسبت دیدگاه برخی از فقهای معاصر نسبت به اجتهاد و مرجعیت ایشان ارائه می‌‌شود:

مرحوم آیت‌الله علی مشکینی

 

حضرات آیات محمد مؤمن و ابراهیم امینی

 

 

 

آیت‌الله محمد یزدی

 

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی

مرحوم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی

 

 

آیت‌الله یوسف صانعی


[ یکشنبه 91/9/12 ] [ 8:10 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره بزرگداشت میرزاکوچک خان جنگلی با اشاره به اینکه منشاء حرکت میرزا کوچک خان یک منشاء صددرصد دینی و اعتقادی است تاکید کردند: ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در همان محدوده خاص خود-گیلان- ایجاد کرد.
متن پیام مقام معظم رهبری که صبح امروز از سوی آیت‌الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، قرائت شد به شرح زیر است:

رهبری

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
قضیّه‌ى مرحوم میرزا کوچک جنگلى یک قضیّه‌ى ویژه است؛ اگرچه که در آن دوره‌ ى خاص - یعنى در دوره‌ى فاصله‌ى بین مشروطیّت و سرِ کار آمدن رضاخان - حوادث گوناگونى در کشور به‌وجود آمده و هم‌زمان با نهضت جنگل، چند کار بزرگ دیگر هم در گوشه و کنار کشور - مثل مرحوم شیخ محمّد خیابانى در تبریز، یا کلنل محمّدتقى خان پسیان در مشهد - اتّفاق افتاده که اینها همه تقریباً هم‌زمان است، لکن قضیّه‌ى جنگل یک قضیّه‌ى ویژه است. خب ما قضایاى تبریز را و حضور مرحوم شیخ محمّد خیابانى و اینها را خوب میدانیم دیگر، هم در تاریخ نوشته شده و هم قضایاى خصوصى و اطّلاعات زیادى داریم، امّا آن صبغه‌ى مردمى و نجابتى که در کار مرحوم میرزا کوچک خان جنگلى هست، د ر هیچ کدام از این دو سه کار دیگرى که هم‌زمان در آن دوره اتّفاق افتاد در سرتاسر ایران، نظیر ندارد. میرزا کوچک - همین طور که اشاره کردید - یک روحانى است، یک طلبه است. البتّه من شنیده بودم، نقل شد براى ما از سالها پیش که ایشان مرحوم میرزاى شیرازى را درک کرده، لکن خیلى باورکردنى نیست. این را مرحوم پدرم نقل میکرد از مرحوم آ سیّد على‌اکبر مرعشى - که شوهر خواهر پدر ما بود، یعنى باجناق مرحوم شیخ محمّد خیابانى بود - که او از بزرگان علمایى بود که منزوى بود در تهران؛ او گفته بود که میرزا کوچک درس میرزا را درک کرده. به نظرم نمى‌آید این خیلى قابل تأیید باشد، زیرا که سنّ میرزا کوچک در وقتى که میرزاى شیرازى از دنیا رفته، چهارده پانزده سال بیشتر نبوده، بعید به نظر میرسد که ایشان توانسته باشد درک کند مرحوم میرزاى شیرازى را؛ لکن در اینکه طلبه بوده، در اینکه روحانى بوده، هیچ شکّى نیست؛ در حوزه‌ى خودِ رشت، بزرگانى هم در آن وقت بوده‌اند که میتوانسته از آنها استفاده کند، در این هیچ تردیدى نیست. بنابراین منشأ حرکت میرزا کوچک خان یک منشأ صددرصد دینى و اعتقادى است.
 رفتار او هم یک رفتار دینى و اعتقادى است، یعنى انسان مشاهده میکند با اینکه در درون تشکیلات خودشان مخالفینى داشت، بعضى از اقشار گوناگون ممتاز هم با او مخالفت میکردند، امّا مرحوم میرزا کوچک در برخورد با اینها کاملاً حدود شرعى را رعایت میکرده و اهل درگیرى با داخل نبوده‌. مثلاً کسانى بودند که‌ مخالفتهاى اعتقادى با ایشان داشتند؛ همراهان ایشان - آن افراطى‌ها - میگفتند اینها را بزنیم سرکوب کنیم! میرزا کوچک نمیگذاشته، جلوى اینها را میگرفته و مانع میشده از اینکه این کار را بکنند؛ یعنى رفتار هم یک رفتار دینى است.
 و حرکت، یک حرکت صددرصد اسلامى و ایرانى است. خب آن زمان - میدانید دیگر - آن غوغاى نهضت مارکسیستى و تشکیل شوروى و هیاهویى که در دنیا و در بین ملّتها راه افتاده بود و جاذبه‌اى که برای بعضى از ملّتها به‌وجود آورده بود، طبعاً یک عده‌اى را مجذوب خودش کرده بود و دوروبرى‌هاى ایشان هم از این طریق به ایشان خیانت کردند؛ لکن این مرد، هم به‌خاطر پایبندى‌اش به اسلامْ جذب تفکّر مارکسیستى نشد و رد کرد به‌طور صریح و قاطع آن نظریّه را - با اینکه جزو نزدیک‌ترین‌هایى که با او از اوّل همراه بودند، گرایش پیدا کردند؛ البتّه آنها هم ناکام از دنیا رفتند، هیچ‌کدام آنها هم خیرى از این زندگى ندیدند و از آن جریان بلشویکى هیچ خیر و تجاوب جوانمردانه‌اى مشاهده نکردند - و مخالفت کرد، هم با اجنبى مخالف بود؛ یعنى چون سیاستى بود که از طرف اجانب بود، با اینکه اینها مقابله‌شان با دستگاه‌هاى حاکم مثل انگلیس و روسهاى قزّاق و مانند اینها بود، امّا درعین‌حال به آن طرف هم جذب نشد؛ استقلال را حفظ کرد. یک نمونه‌ى خیلى برجسته‌اى است میرزا کوچک خان؛ خداوند ان‌شاءاللّه درجاتش را عالى کند.
 کار شما هم با این اهدافى که ذکر کردید و با ترتیبى که گفتید بسیار کار خوبى است. البتّه کتاب درباره‌ى میرزا کوچک زیاد نوشته شده. خوشبختانه اخلاص این مرد موجب شده که بر خلاف دیگر کسانى که در این صراطهاى مبارزات و مانند اینها وارد شدند، اسمش سر زبانها باشد و همه بشناسند او را، در حالى که خیلى از این کسانى را که ان اشاره کردم مردم نمى‌شناسند اصلاً و اسمشان را هم - بعضى‌ها را - نشنفته‌اند، لکن ایشان در بین مردم شناخته شده است، کتاب درباره‌اش نوشته شده. سعى بشود یک کار جامع و داراى نکته - نکته‌هاى اساسى زندگى او - به‌وجود بیاید، تا ان‌شاءاللّه چهره‌ى او بیشتر در بین مردم ما، جوانهاى ما شناخته بشود.
 بله یک واحد مینیاتورى را ایشان از نظام اسلامى و جمهورى اسلامى را در رشت و در همان محدوده‌ى خاصّ خودش - گیلان - به‌وجود آورده. از شما دوستانى که در این زمینه کار میکنید متشکّریم، و میخواهیم هم که همکاران دولتى و مسئولین تبلیغاتى و مانند اینها با شما همک ارى کنند، و کمک کنند ان‌شاءاللّه این کار به بهترین وجهى تمام بشود.
 والسّلام علیکم و رحمةاللّه و برکاته‌

متن پیام مقام معظم رهبری به کنگره بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی که از سوی آیت الله قربانی قرائت شد، برگرفته از سخنان ایشان در جمع اعضاء ستاد بزرگداشت میرزا است که در تاریخ 29 آبان 1391 بیان فرموده اند.


[ یکشنبه 91/9/12 ] [ 1:30 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

رهبری جوانی


[ دوشنبه 91/9/6 ] [ 7:43 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

 

 

 

 

 


[ شنبه 91/7/29 ] [ 9:18 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

رهبر انقلاب در میان پرسش‌های دیروز خود، یکی از آنها را به اندازه‌ای متفاوت مطرح کردند که شاید مهمترین پرسش از آن سوال‌های فراوانی باشد که رهبری تنها برخی از آنها را مطرح کرده و آن این که چرا برخی سخنان و ایده‌های خوب در حد حرف و رؤیا باقی می‌ماند؟

بخشی از آنچه رهبری به عنوان مفهوم سبک و فرهنگ زندگی در ایران از آن ایرادات و معایب فراوانی را برشمرده‌اند، رفتارهای فردی و اجتماعی در محیط‌های گوناگون است. به بیان ساده، اگر قرار است در کشور پیشرفت همه‌جانبه رخ دهد، به عنوان یک ضرورت، لازم است که رفتارهای فردی و اجتماعی در محیط‌های گوناگون در راستای پیشرفت کشور باشد.

رهبری به صراحت و همان‌ گونه که در تیتر بسیاری از روزنامه‌های امروز هم آمده است، آسیب‌شناسی و علت‌یابی در زمینه عدم پیشرفت لازم را به اندیشمندان حوزه و دانشگاه، نخبگان سیاسی و فکری، دستگاه‌های مرتبط با فرهنگ و تعلیم و نیز جوانان سپرده‌اند.

ایشان ابراز اطمینان کرده‌اند که اگر گفتمانی در زمینه آسیب‌شناسی و چاره‌جویی مشکلات موجود در سبک و فرهنگ زندگی به وجود آید، با توجه به نشاط و استعداد جوانان، حتماً درخشندگی ملت ایران در این زمینه نیز، چشم جهانیان را متوجه خود خواهد کرد.

تجربه سالیان اخیر نشان می‌دهد که سخنان و ایده‌های خوبی مطرح شده که در حد حرف و رویا باقی مانده؛ اما همان‌گونه که سخنان رهبری نشان داده، راهکار مشکلات تعیین شده و یا رسیدن به آن اهدافی که قرار نیست به رویا تبدیل شوند، این است که نخست اندیشمندان این مسائل را حلاجی کنند و سپس در سطح نخبگان سیاسی و فکری به طرح‌هایی تبدیل شوند که دستگاه‌های اجرایی به دنبال اجرای آن بروند. همه افراد سلسله مراتب فوق هم باید چهارچوب گفتمانی مشخص را از دغدغه‌های خود بدانند.

نیت‌خوانی و بهتان زدن که غیر شرعی و غیرقانونی است و به همین دلیل نمی‌شود در این باره قضاوت کرد که آیا همه آنهایی که فوری ایده‌های خوب رهبری را بر زبان جاری می‌کنند، به آن معتقدند یا این که برای بهره‌برداری سیاسی و یا حتی مادی به آن متوسل می‌شوند.
اما لازم است که مسئولان و متولیان هم با دقت بیشتری به دغدغه‌های رهبری اندیشیده و برای چاره جویی در این زمینه تدابیری بیندیشند.


اکنون چگونه ممکن است به رغم سخن رهبری در مورد ضرورت آغاز به کار اندیشمندان، در فردای همان روز کسی از تشکیل کمیته مستندسازان برای ساخت شانزده فیلم مستند بر پایه سخنان اخیر رهبری خبر دهد تا در خیابان از مردم در این باره بپرسد؟ البته این کار به خودی خود بد نیست؛ اما اگر قرار است آغاز و انجام تلاش‌های مسئولان در مورد دغدغه‌های رهبری بدین جا پایان یابد، باید از آن جلوگیری و در روزها و ماه‌های آینده برنامه‌های بهتر و با کارکرد مشخص تری در این زمینه طراحی و اجرا شود.

اما با وجود این، باید امیدوار بود آنانی که دل در گرو رهبری، انقلاب اسلامی و کشور دارند، به تدریج با برنامه‌ریزی درست و منطقی و با رویکردی سازنده آسیب شناسی‌های رهبر انقلاب از سبک زندگی را مورد توجه قرار دهند.

«تابناک» نیز به عنوان یکی از رسانه‌های کشور، این آمادگی را دارد که تدابیر مسئولان را در این زمینه بازتاب رسانه ای کند.


[ چهارشنبه 91/7/26 ] [ 8:51 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) در کتاب «پرسش‌های شما، پاسخ‌های آیت‌الله بهجت» درباره ولایت فقیه و محدوده اختیارات آن می‌فرماید:

می‌دانیم که دین اسلام آخرین دین، و احکام و قوانین اسلام آخرین مقرراتی است که از ذات مقدس پروردگار وضع شده است، و پیغمبری بعد از خاتم انبیا صلی‌الله علیه و آله نخواهد آمد ‌و کتابی آسمانی بعد از قرآن کریم فرستاده نخواهد شد و باید این کتاب تا قیام قیامت، کتاب قانون بوده و عترت اهل‌بیت پیامبر اکرم علیهم‌السلام، مبیّن آن باشند.

و نیز روشن است که امت محمدی صلی‌الله علیه وآله در زمان حضرت حجت و معصوم حق، هر چند در زندان یا در حال تبعید باشند، می‌توانند وظیفه خود را ولو با مشقت بسیار و تحمل مشکلات فراوان به دست آورند. ولی سخن درباره زمان غیبت کبرای حجت حق است که در این موقعیت نمی‌توان برای مسئله بیش از سه صورت فرض کرد:

1- کتاب خدا و احکام و قوانین دین تعطیل شود؛

2- خود به خود بماند، یعنی خودش وسیله ابقای خود باشد؛

3- نیاز به سرپرست و حاکم و مبیّن دارد که همان ولی امر و مجتهد جامع‌الشرایط است.

فرض اول عقلا و نقلا باطل است، زیرا دین مبین اسلام، آیین خاتم است و تا ختم نسل بشر باید راهنما و آیین امت باشد.

و فرض دوم نیز باطل است، زیرا قانون خود به خود اجرا نمی‌شود و نیاز به شخص و یا اشخاص دارد تا آن را حفظ و به اجرا در آورند.

ناچار باید به فرض سوم قائل باشیم و بگوییم:‌ جامعه مسلمین را باید ولی امر به همت شئونات و ابعاد آن اداره کند.

از سوی دیگر نیز روشن است که جامعه نیاز به تشکیلات فراوان از جمله: ارتش، آموزش و پرورش، دادگستری و ... دارد، لذا باید دست ولی فقیه، در همه شئونات مادی و معنوی، مبیّن، شارح، راهنما و حلال مشکلات باشد.

در نتیجه، ولی فقیه باید تمام شئونات امام معصوم (ع) به استثنای امامت و آنچه را که مخصوص امام معصوم است داشته باشد تا بتواند اسلام را در جامعه پیاده کند ‌وگرنه در صورت عدم وجود تشکیلات حکومتی، دشمنان نخواهند گذاشت که حکومت و آئین اسلامی عملی شود. دلیل دیگر اینکه با استدلال خلف می‌توان گفت: هیچ جامعه و کشوری با هرج و مرج پایدار نمی‌ماند از این رو باید قانون و حاکم و حکومتی در آن حکمفرما باشد و اگر حکومت طاغوت حاکم باشد دین مبین اسلامی باقی نمی‌ماند و این خلاف فرض است چون گفتیم به دلیل عقلی و نقلی باید دین مبین اسلام تا قیام قیامت باقی بماند؛

«وَمَن یَبْتَغِ غَیْرَ الإِسْلاَمِ دِینًا فَلَن یُقْبَلَ مِنْهُ»؛ هر کس دین دیگری غیر از اسلام را بجوید، هرگز از او پذیرفته نمی‌شود.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 12:8 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 133
بازدید دیروز: 96
کل بازدیدها: 3105812
Flag Counter