ابزار وبلاگ

شهرستان بجنورد

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

اگر زنی به نقض قانون یهود می پرداخت، چنان که مثلاً بی آن که چیزی بر سر داشت به میان مردم می رفت، یا صدایش آن قدر بلند بود که چون در خانه اش تکلّم می نمود، همسایگانش می توانستند سخنان او را بشنوند، در آن صورت، مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه ای او را طلاق دهد.

amedia.jamnews.ir_medium1_1393_11_27_IMG17251234.jpg 
رواج حجاب در بین زنان قوم یهود، مطلبی نیست که کسی بتواند آن را مورد انکار یا تردید خود قرار دهد. مورّخین، نه تنها از مرسوم بودن حجاب در بین زنان یهود سخن گفته اند، بلکه به افراط ها و سخت گیری های بی شمار آنان نیز در این زمینه تصریح کرده اند.



در کتاب «حجاب در اسلام»، آمده است:

«گرچه پوشش، در بین عرب مرسوم نبود و اسلام، آن را به وجود آورد، ولی در ملل غیر عرب، به شدید ترین شکل، رواج داشت. در ایران و در بین یهود و مللی که از فکر یهود پیروی می کردند، حجاب، به مراتب شدیدتر از آنچه اسلام می خواست وجود داشت. در بین این ملت ها وجه و کفّین (= صورت و کف دست ها) هم پوشیده می شد. حتی در بعضی از ملت ها سخن از پوشیدن زن و چهره زن نبود، بلکه سخن از قایم کردن زن بود و این فکر را به صورت یک عادتِ سفت و سخت درآورده بودند».(1)



ویل دورانت، در این مورد می گوید:

«در طول قرون وسطا، یهودیان همچنان زنان خویش را با البسه فاخر می آراستند، لکن به آنها اجازه نمی دادند که با سر عریان به میان مردم روند. نپوشاندن موی سر، خلافی بود که مرتکب را مستوجب طلاق می ساخت. از جمله تعالیم شرعی یکی آن بود که مرد یهودی نباید در حضور زنی که موی سرش هویداست، دست دعا به درگاه خدا بردارد».(2)



او در توصیف زنان یهودی می گوید:

«زندگی جنسی آنان علی رغم تعدّد زوجات، به طرز شایان توجّه، منزه از خطا بود. زنان آنان دوشیزگانی محجوب، همسرانی ساعی، مادرانی امین بودند و از آن جاکه زود وصلت می کردند، فحشا به حدّاقل، تخفیف پیدا می کرد».(3)



amedia.jamnews.ir_farhangnews_114588_322983_1424074318.jpg 



گونه‌های حجاب در یهود


با توجه به آنچه گذشت می‌توان گونه‌هایی از حجاب را این چنین اقتباس کرد:

1-حجاب پوششی: مطابق مبنای حجاب در شریعت یهود، کاربرد واژه «چادُر» و «برقع»، که به معنای روپوش صورت است، کیفیت پوشش زنان یهودی را نشان می‏دهد، و بر لزوم پوشاندن سر از نامحرمان و پرهیز از هرگونه آرایش برای دیگر مردها، تأکید شده است.(4)



2-حجاب رفتاری: مطابق آیین یهود، خداوند دختران متکبری را که با گردن افراشته و غمزات چشم راه می‏روند و به ناز می‏خرامند و به پای‏های خویش خلخال‏ها به صدا می ‏آورند، خداوند فرقه‌ها سر آنان را در آخرت، کَل خواهد ساخت و آنان که از آرایش و عطر استفاده کردند، به عوض عطریّات، عفونت، و به عوض کمربند، ریسمان، و به عوض موی‏های بافته، کَلی، و به عوض سینه‏ بند، زنّار پلاس، و به عوض زیبایی، سوختگی نصیب‌شان خواهد بود.(5)



3-حجاب گفتاری: در دین یهود، شواهدی وجود دارد که رعایت عفت و حجاب گفتاری را تأیید می‌کند؛ در گنجینه تلمود نقل شده است: زنی که از اجرای قوانین دینی یهود سرپیچی می‏ کند، برای مثال، با هر مردی از روی سبک‌سری به گفت‏ وگو می‏ پردازد، زنی که در حضور شوهر خود، به والدین او دشنام می‏ دهد و در خانه با شوهر خود به صدای بلند درباره امور زناشویی صحبت م ی‏کند و همسایگانِ او می‏ شنوند که چه می‏ گوید، شوهر حق دارد او را بدون پرداخت مبلغ مهریه طلاق دهد.(6) زن ممتاز از برای شوهرش تاج است.(7)



در کتاب مقدّس یهودیان، موارد متعدّدی یافت می شود که به طور صریح و یا ضمنی، حجاب و پوشش زن و مسائل مربوط به آن، مورد تأیید قرار گرفته است. در برخی از آنها لفظ «چادر» و «برقع» به کار رفته است که نشانگر کیفیت پوشش زنان آن عصر است. اینک به پاره ای از آن موارد اشاره می گردد.



پوشش کامل در مقابل نامحرم

در «سِفْر پیدایش» تورات، چنین می خوانیم:

رفقه، چشمان خود را بلند کرد و اسحاق را دید و از شتر خود فرود آمد. زیرا که از خادم پرسید:«این مرد کیست که در صحرا به استقبال ما می آید؟». و خادم گفت: «آقای من است». پس بُرقعِ خود را گرفته، خود را پوشانید.(8)


amedia.jamnews.ir_farhangnews_114588_322982_1424074318.png 



amedia.jamnews.ir_205xzc9_281_29.jpg 



amedia.jamnews.ir_7_28466_29.jpg 



عدم تشبّه مرد و زن به یکدیگر



در «تورات» آمده است:

«متاع مرد، بر زن روا نباشد و مرد، لباس زن نپوشد؛ زیرا هر که این کُند، مکروه یهوه (خدای تو) است».(9)



amedia.jamnews.ir_p0astrdr__w470h385q70_281_29.jpg 



نزول عذاب در اثر آرایش دختران یهود برای بیگانگان

در «تورات» می خوانیم:

«و خداوند می گوید از این جهت که دختران صهیون متکبّرند و با گردن افراشته و غمزات چشم، راه می روند و به ناز می خرامند و به پاهای خویش، خلخال ها را به صدا می آورند. بنابراین، خداوند فَرقِ سر دختران صهیون را کَلْ خواهد ساخت و در آن روز، خداوند زینت خلخال ها و پیشانی بندها و هلال ها را دور خواهد کرد و گوشوارها و دستبندها و روبندها و دستارها و زنجیرها و کمربندها و عطردان ها و تعویذها را و انگشترها و حلقه های بینی را و رداها و شال ها و کیسه ها را و آینه ها و کتان های نازک و عمامه ها و بُرقع ها را و واقع می شود که: به عوض عطریات، عفونت خواهد شد و به عوض کمربند، ریسمان و به عوض موهای بافته، کَلی و به عوض سینه بند، زنّار پلاس و به عوض زیبایی، سوختگی خواهد بود مردانت به شمشیر و شجاعانت در جنگ خواهند افتاد و دروازه های وی، ناله و ماتم خواهند کرد و او خراب شده، بر زمین خواهد نشست».(10)



پوشش زنان



در تورات، از چادر و برقع و روبنده ای که زنان با آن، سر و صورت و اندام خویش را می پوشانده اند، صریحاً نام برده شده است، که نشانگر کیفیت پوشش زنان است.



برای نمونه در کتاب «روت» می خوانیم:



«بوعز گفت: زنهار کسی نفهمد که این زن به خرمن آمده است. و گفت: چادری که بر توست، بیاور و بگیر. پس آن را بگرفت و او شش کیل جو پیموده بر وی گذارد و به شهر رفت».(11)


در مورد عروس یهودا می خوانیم:


«پس رخت بیوگی را از خویشتن بیرون کرد. بُرقعی به رو کشید و خود را در چادری پوشید و به دروازه عینایم که در راه تمنه است، بنشست».(12)



amedia.jamnews.ir_147_281_29.png 



یکی دیگر از علماء معاصر یهود در فلسطین اشغالی به نام «هاراو یعقوو یسرائل لوگاسی» در کتاب خود به نام « بت یعقوو» که به زبان عبری نگاشته است، در بخش حجاب زنان به طور مفصل در باب کیفیت پوشش و حجاب زنان بحث کرده که اهمّ آن از این قرار است:



- لباس باید به حدی گشاد و آزاد باشد تا اندام بدن به هیچ عنوان در آن برجسته نگردد و کمربند بسته نشود.



- آستین ها باید تا مچ دست را بپوشانند.



- گردن از طرفین تا شروع شیب کتف از پشت و در جلو تا بالای استخوان جناغ را بپوشاند ( یعنی تمام دور گردن پوشانده شود)؛ حتی پاها باید پوشیده باشد و از پشت جوراب نباید پوست پا دیده شود و جوراب های عکس دار و با رنگ های تند ممنوع است.



- پوشش سر باید تمام موی سر را بپوشاند و آرایشی که باعث جلب توجه دیگران گردد گناه بسیار بزرگی است (13).



لزوم پوشاندن سر از نامحرمان

ویل دورانت می نویسد:

اگر زنی به نقض قانون یهود می پرداخت، چنان که مثلاً بی آن که چیزی بر سر داشت به میان مردم می رفت، و یا در شارع عام نخ می رشت، یا بر هر سنخی از مردان، درد دل می کرد، یا صدایش آن قدر بلند بود که چون در خانه اش تکلّم می نمود، همسایگانش می توانستند سخنان او را بشنوند، در آن صورت، مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه ای او را طلاق دهد.(14)



او همچنین می نویسد:

… و به استعمال سرخاب و سرمه، نکوهیده می شمردند. موافق بودند که مرد، باید برای پوشاک زن خویش سخاوتمندانه خرج کند؛ لکن غرض آن بود که زن، خود را برای شوهر خویش بیاراید نه برای سایر مردها.(15)



در کتاب «حکمه الحجاب و ادله وجوب النّقاب»، برای تأیید این که منشأ حجاب زنان یهودی، وجوب حجاب در شریعت موسی(ع) بوده، به داستان حضرت موسی و دختران شعیب اشاره شده است که در آن، حضرت موسی به آنان امر کرد تا پشت سر او حرکت کرده و از پشت سر، او را به منزل پدرشان هدایت کنند.(16)



منابع:

1-حجاب در اسلام، ابوالقاسم اشتهاردی، ص 50?

2-تاریخ تمدن، ویل دورانت، ج 12، ص 62?

3-همان، ص 63?

4- عهد عتیق‌، سفر پیدایش، باب 38، فقره 15?

5-تورات، کتاب اشعیاء نبی، باب سوم، فقره 16 ـ 26?

6-ابرهام کهن، گنجینه‌ای از تلمود، ص186?

7-عهد عتیق‌، کتاب امثال سلیمان نبی، باب12، فقره28?

8-سفر پیدایش، باب 24، فقره 64 و 65? به گفته مرجع مذهبی یهودیان ایران «خاخام اوریل داودی»، منشأ و وجوب حجاب در شریعت یهود، مستند به همین فقره است.

9-تورات، سفر تثنیه، باب 22، فقره 5?

10-تورات، کتاب اشعیاء نبی، باب سوم، فقره 16 – 26?

11-تورات، کتاب روت، باب دوم، فقره 8 – 10?

12- تورات، سفر پیدایش، باب 38، فقره 14 و 15?

13-یعقوو یسرائل لوگاسی، 1980م:ص110

14- تاریخ تمدن، ویل دورانت، ج 12، ص 30?

15- همان، ص 31?

16-حکمه الحجاب وادله وجوب النقاب، ص 252?





فرهنگ نیوز


[ پنج شنبه 94/2/3 ] [ 8:55 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]


amedia.jamnews.ir_larg1_1394_02_01_IMG14590554.jpg 

amedia.jamnews.ir_larg1_1394_02_01_IMG14590685.jpg 

amedia.jamnews.ir_larg1_1394_02_01_IMG14590874.jpg


[ پنج شنبه 94/2/3 ] [ 8:53 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_94_02_3e845.jpg ?



لژیونر تیم ملی ایران با انتشار تصویر زیر در صفحه اجتماعی خود نوشت: «از باشگاهم تیانجین بابت این جشن خوبی ک برای تولدم گرفتن ممنونم.


[ پنج شنبه 94/2/3 ] [ 8:52 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

جمعی از جوانان مشهدی تصویری از تذکر رهبر معظم انقلاب به دولت سعودی را جلوی کنسولگری عربستان در مشهد نصب کردند.
کنسولگری عربستان در بلوار امام سجاد شهر مشهد این روزها شاهد تغییرات زیادی است. در روزهای گذشته دیپلمات های سعودی برای مقابله با خشم معترضین مشهدی، فنس های فلزی مقابل ساختمان کنسولگری عربستان در مشهد نصب کردند.

جوانان مشهدی نیز در روزهای اخیر سخنان رهبری خطاب به حکام سعودی را جلوی این ساختمان نصب کردند.

astatic3.parsnews.com_thumbnail_U1UmnTiKkfzt_bx7kU_dcXHdiHrFjd43393e881ba5255cf7b55f8a57daf086.jpg 


گفتنی است رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود در جمع مداحان اهل بیت(ع) به شدت سیاست‌های آل سعود در منطقه را زیر سؤال بردند و در بخشی از بیانات خود فرمودند: «کاری که امروز دولت سعودی در یمن دارد انجام می‌دهد، عیناً همان کاری است که صهیونیست‌ها در غزّه انجام دادند. دو جنبه دارد: یکی اینکه جنایت است، نسل‌کشی است، قابل تعقیبِ بین‌المللی است، بچّه‌ها را می‌کشند، خانه‌ها را خراب می‌کنند، زیربناها را نابود می‌کنند، ثروت‌های ملّی را در یک کشور از بین می‌برند؛ خب، این یک جنایت بزرگ است؛ این یک طرف قضیّه است؛ طرف دیگر قضیّه این است که سعودی‌ها در این مسئله خسارت خواهند کرد، ضرر خواهند کرد و به‌هیچ‌وجه پیروز نخواهند شد. دلیل خیلی واضحی دارد؛ دلیلش این است که توانایی‌های نظامی صهیونیست‌ها چندین برابر توانایی نظامی این سعودی‌های کذا و کذا [است]؛ چندین و چند برابر اینها، آنها توانایی نظامی داشتند؛ طرف مقابل آنها هم غزّه‌ی یک وجبی بود.»


[ پنج شنبه 94/2/3 ] [ 8:51 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

در یکی از مسابقات فوتبال زنان در اردن، به هنگام افتادن حجاب سر یکی از بازیکنان، دیگر بازیکنان از هر دو تیم که از قضا خودشان هم حجاب نداشتند دور او را گرفتند تا وی بتواند حجابش را درست کند.

به گزارش عصرایران به نقل از رسانه های اردن، این مسابقه میان دو تیم فوتبال زنان باشگاه های اردنی امان و شباب برگزار شد.


این اتفاق با تحسین تماشاگران حاضر در ورزشگاه و انتشار عکس آن با توجه مخاطبان روبه رو شد.


awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_9402_15t278.jpg ?

[ پنج شنبه 94/2/3 ] [ 8:49 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

عکس/ معروف در حال تماشای دیدار مربیان و خانم‌ها/ جاتون خالی چقدر خندیدیم!
سعید معروف دیدار تیم مربیان کازان و خانم‌ها را از نزدیک تماشا کرده است. ستاره والیبال ایران و باشگاه زنیت کازان روسیه، عکس زیر را در اینستاگرامش منتشر کرده و در توضیح ان نوشته: «بازی مربیان تیم ما و تیم خانم‌ها. جاتون خالی چقدر خندیدیم».
awww.bankvarzesh.com_Content_UploadImg_maroof_3_.JPG


[ پنج شنبه 94/2/3 ] [ 8:48 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

یکی از بازیگران سینمای ایران عکسی از سنگ قبر یک سگ منتشر کرد و نوشت: «پگی خانوم بعد از 14 سال رفت».

به گزارش نیک صالحی به نقل از کافه سینما: ساعد سهیلی بازیگر سینمای ایران در پست اینستاگرامی عکسی از سنگ قبر یک سگ منتشر کرد که با واکنش های اغلب منفی کاربران مواجه شد.
سهیلی زیر این عکس نوشت:« پگی خانوم بعد از 14 سال رفت.»

بیشتر کاربران با دیدن این عکس و متن زیر آن کامنت های اغلب خشم آلودی درج کردند و اینکه برای یک سگ هم سنگ قبر درست کنند را تفریط خواندند.

.

عکس: سنگ قبر سگ یک بازیگر ایرانی!


[ پنج شنبه 94/2/3 ] [ 8:45 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

تت


[ پنج شنبه 94/2/3 ] [ 8:45 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
بیشاپ اظهار داشت که ایران اطلاعاتی بسیاری در مورد داعش از جمله نقش ابوبکر بغدادی در رژیم صدام حسین دارد.

 

انتخاب نوشت: سیدنی مورنینگ هرالد نوشت: ایران گام های فوق العاده ای برای همکاری اطلاعاتی با استرالیا در جهت مباره با داعش خواهد برداشت.
 جویل بشاپ وزیر خارجه استرالیا همکاری اطلاعاتی با تهران را پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران اشکار کرد.
بیشاپ سفر خود به تهران را با اعلام اطمینان از انعقاد توافق هسته ای بین ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک به پایان رساند.
وزیر خارجه استرالیا گفت که دولت هایی چون اسرائیل که مخالف توافق با ایران هستند باید به این توافق پیشرو رضایت دهند.
بی شاپ افزود که همکاری اطلاعاتی با ایران بسیار مثبت خواهد بود و منفعت زیادی برای استرالیا خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: ایرانی ها در عراق حضور دارند و با نیروهای امنیتی همکاری می کنند و در تکریت و دیگر نقاط عملیات انجام می دهند.
بیشاپ در ادامه اظهار داشت که ایران اطلاعاتی بسیاری در مورد داعش از جمله نقش ابوبکر بغدادی در رژیم صدام حسین دارد.
وزیر خارجه استرالیا گفت که از سفر به ایران خرسند است و موافقت کرده است که هیاتی از این کشور برای بازگرداندن پناهجویان ایران، به تهران اعزام کند.
وی انتقادها نسبت به پوشش و حجابش در تهران را بی جا خواند و گفت: این نخستین سفرم به تهران پس از 12 سال بود و نمی خواهم اخرین بار باشد. بنابراین اگز کسی از من بپرسد که حاضری برای دیدار با روحانی روسری پوشی می گویم بله و خواهم پوشید، چراکه میخواهم به این کشور بازگردم.

[ پنج شنبه 94/2/3 ] [ 8:44 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

مرد محبوب این روزهای هواداران پرسپولیس در کنار پژمان بازغی و محسن افشانی برای استقلالی ها اینگونه کری خوانی کرده است.

قثصق


[ پنج شنبه 94/2/3 ] [ 8:41 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 164
بازدید دیروز: 255
کل بازدیدها: 3169818
Flag Counter