ابزار وبلاگ

شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

درست است که فیلم‌های هالیوودی مثلا سری جیمز باند، در مورد ابزارها و ادوات همراه مأموران و جاسوس‌ها، غلو می‌کننند، اما نگاهی به موزه سازمان CIA در واشنگتن نشان می‌دهد که در طول تاریخ این سازمان واقعا از ابزارهای جالبی استفاده می‌کرده است.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

 

تازه باید بدانید که از 20 هزار وسیله‌ای که CIA در زمان گذشته استفاده می‌کرده است، تنها 600 تای آنها از حالت محرمانه خارج شده‌اند و در موزه‌ای که مدیریت آن را «تونی هایلی» به عهده دارد، به نمایش گذاشته شده‌اند.

در اینجا مروری می‌کنیم بر 11 وسیله تاریخی استفاده شده توسط CIA:



1- پیپی که گیرنده امواج رادیوی داشت:

این پیپ در دهه 1960 مورد استفاده قرار می‌گرفت و یک گیرنده امواج رادیویی داشت. بعد از تبدیل امواج رادیویی به صوتی، وقتی مأمور CIA پیپ  را به لب می‌گذاشت، امواج صوتی از طریق استخوان آروازه زیرین، به گوش منتقل می‌شدند و شنیده می‌شدند.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا
 

 


 

2- دوربینی که داخل یک پاکت سیگار جا می‌شد:

این دوربین ساخت شرکت Tessina، یک دوربین 35 میلیمتری کوچک بود. در دهه 1960، این دوربین، کوچک‌ترین دوربین دنیا محسوب می‌شد.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

 


 

3- کبوتر جاسوس!

در جریان جنگ جهانی دوم، این دوربین‌های کوچک را به کبوترها می‌بستند و بعد کبوترها را رها می‌کردند تا به طور خودکار سدها عکس گرفته بشود، به خاطر اینکه کبوترها در ارتفاع خیلی پایین می‌توانستند پرواز کنند، عکس‌های تهیه شده توسط آنها حاوی جزئیات دقیق‌تری نسبت به هواپیماهای جاسوسی بودند.

متأسفانه هنوز هم عکس‌های تهیه شده توسط کبوترها، از حالت طبقه‌بندی خارج نشده‌اند.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

 


 

4- سنجاقک جاسوس

در سر این سنجاقک یک میکروفن بسیار کوچک جا داده شده بود. با استفاده از یک دوربین بسیار کوچک این سنجاقک می‌توانست 60 ثانیه پرواز کند.

فناوری آن زمان اجازه نمی‌داد که حشره جاسوس قوی‌تری ساخته شود، طوری که یک باد با سرعت تنها چند کیلومتر در ساعت، کنترل از راه دور، این سنجاقک را مختل می‌کرد.

در دهه 1970 میلادی از این سنجاقک برای کاربردهای نظارتی استفاده می‌شد.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

 


 

5- تیرک یا میخ توخالی

برای اینکه نیازی به ملاقات رو در روی مأموران نباشد و خطر لو رفتن آنها، کمتر شود، اسناد و یا میکروفیلم‌ها را داخل این میخ یا تیرک‌های توخالی می‌نهادند و در زمین فرو می‌کردند تا مأمور بعدی، آن را پیدا کند.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

 


 

6- اخطاردهنده نزدیک شدن بیگانه‌ها

اینها تکه‌های گل سفت شده نیستند، در زمان جنگ سرد، حس‌گرهای حساس به لرزش را داخل این وسایل می‌گذاشتند، به محص نزدیک شدن یک فرد به حریم یک مکان امن خصوصی، آنها از طریق آنتی که داشتند، امواج هشدار را ارسال می‌کردند. آنها می‌توانستند از چند صد متر فاصله، نزدیک شدن بیگانه‌ها را تشخیص بدهند.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

 


 

7- آینه‌ای برای حفظ کدهای فشرده‌شده سری

رمزهای کوتاه را می‌توان حفظ کرد، اما وقتی نوبت به کاراکترهای رمزنگاری‌شده طولانی می‌رسید، باید جاسوس‌های وسیله‌ای برای حفظ ایمن آن می‌داشتند. بنابراین این آینه‌های کوچک ساخته شدند، که اگر صفحه آینه‌ای آنها فقط کمی به راست چرخانده می‌شد، در گوشه آینه، کدهای سری نمایش داده می‌شد.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

 


 

8- قطب‌نمایی به اندازه هسته زیتون

این قطب‌نمای کوچک، لنزی برای بزرگ‌نمایی صفحه کوچک‌اش داشت. بدنه‌اش آلومینیومی بود و در دهه 1950 مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

 


 

9- روباتی به شکل ماهی: چارلی

در دهه 1990، CIA برای جمع‌آوری سیگنال‌های زیرسطحی در دریاها، از این روبات به شکل ماهی استفاده می‌کرد. این گربه‌ماهی میکروفنی در بدنه‌اش داشت، از راه دور کنترل می‌شد و سیستم حرکتی آن در دم آن بود.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

 


 

10- مته‌ای کوچک برای حفاری

این این مته‌ها برای حفر کردن سوراخ‌های کوگ در دیوارها و قرار دادن میکروفن استفاده می‌شد.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

 


 

11- سکه‌های توخالی

اینها مثل سکه‌های معمولی به نظر می‌رسیدند، اما میان‌تهی بودند و از آنها می‌شد برای پنهان کردن پیام‌های سری یا میکروفیلم‌ها استفاده کرد.

 

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا
 


و البته اگر فیلمی را که در دهه 60 خودمان از تلویزیون پخش شده بود، به یاد بیاورید، احتمالا این سکه‌های توخالی را به یاد می‌آورید. فیلم در مورد سقوط یک فروند هواپیماهای جاسوسی U2 در خاک روسیه ساخته شده بود. 

داخل همین سکه‌ میان‌تهی، سیانور برای ممکن کردن خودکشی خلبان هواپیما قرار داده شده بود. خلبان البته در واقع و در آن فیلم، خودکشی نکرد.


[ پنج شنبه 94/10/10 ] [ 8:53 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

جات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان درباره برخی خبرسازی‌ها مبنی بر ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هنوز بررسی شرایط کاندیداها توسط فقها شروع نشده است.

وی افزود: همچنین هنوز آزمون و ارزیابی‌های علمی برای بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری انجام نشده است و در آخر ما نتایج را اعلام می‌کنیم.

ابراهیمیان در مورد رد یا تأیید صلاحیت داوطلبان تأکید کرد: هیچ چیزی هنوز معلوم نیست و هنوز هیچ چیزی اعلام نشده است.

وی همچنین در گفت‌وگو با آنا در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد ردصلاحیت‌ها گفت: من نمی‌دانم اینها از کجاست و من این اخبار را نشنیدم و ما به این امواج خبری جواب نمی‌دهیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان برای اعلام رسمی صلاحیت داوطلبان یک ماه فرصت دارد که تازه چند روز آن گذشته است.

ابراهیمیان درباره صلاحیت برخی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان که در آزمون کتبی شرکت نکرده‌اند، تصریح کرد: تشخیص با فقهای شورای نگهبان است. قاعده این است که همه باید در امتحان کتبی شرکت کنند و به طور استثنا اگر آقایان تشخیص دادند که شرایط اجتهاد در فردی مسلم است و به هر طریقی از جمله اینکه از قبل او را می‌شناختند یا اینکه این قدر فرد اقتدار علمی دارد که اجتهادش برای همه ثابت شده باشد، وقت ممکن است که فردی را از شرکت در آزمون کتبی مستثنی کنند و او در امتحان کتبی شرکت نکند.

وی همچنین گفت: داوطلبانی که قبلا در امتحان علمی شرکت نکردند می‌توانند در آزمونی که 15 دی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین اظهار کرد: داوطلبانی که تحصیلات حوزوی دارند از آنها امتحان کتبی به عمل می‌آید، جزئیات امتحان کتبی و زمان و چگونگی آن متعاقبا طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره نگرانی از فضاسازی علیه افراد برای ردصلاحیت‌ها گفت: هرگونه پیشگویی بی‌اثر و بی‌فایده است و ما مواضع خود را در مورد صلاحیت‌ها در زمان قانونی رسما اعلام می‌کنیم و نسبت به همه گمانی‌زنی‌ها بی‌اعتنا هستیم.با اخبار سایت واکنش همراه باشید.


[ پنج شنبه 94/10/10 ] [ 8:44 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

گفتگو با ترانه علیدوستی درباره سریال شهرزاد

ترانه علیدوستی که این روزها با سریال شهرزاد، مورد توجه قرار گرفته، می گوید یک اصولگرای واقعی است.وی نظرات خودش را درباره بازیگری و برخی بازیگران ارائه کرده و می گوید:

بار اول یک از نزدیکانم به من گفت اصول‌گرا هستم. اول مخالفت کردم. حالا فکر می‌کنم او راست می‌گوید و گاهی حتی دیگران را با این خصوصیتم عصبانی کرده‌ام. چون کوتاه نمی‌آیم. یک اصول‌گرای افراطی (با خنده)! منظورم البته اصول شخصی است که هر آدمی به شکل خاصی برای خودش دارد.

اما علیدوستی درباره ی بازیگری هم نظر جالبی دارد : من موسیقی کار می‌کردم و خیلی دوستش دارم. نوشتن را امتحان کرده‌ام و ترجمه می‌کنم ولی حرفه من بازیگری است. از این که بازیگرم خیلی راضی‌ام، خوشحالم. فکر می‌کنم در جایی هستم که باید باشم. خیلی وقت‌ها که سر فیلم نیستم هم به بازیگری فکر می‌کنم. به این که واقعا چه اتفاقی می‌افتد وقتی بازی می‌کنیم. یک وجه جادویی دارد به نظرم. توهم یکی دیگر باشی هم نباشی. عمیقا خودت باشی در حالی که نیستی. مثل زندگی در یک واقعیت موازی است. بازیگری دنیای من را بزرگ‌تر کرده.

علیدوستی درباره ی همکاری با اصغر فرهادی و مانی حقیقی می گوید: فیلم اولم «من ترانه 15 سال دارم» بهترین فیلم من نیست، اما اگر تازه واردی من و سطح موفقیت آن فیلم را در نظر بگیرید قطعا آن را تعیین کننده‌ترین کارم می‌داند. اما فیلم‌هایی که سر و شکلی به کارنامه‌ام داده‌اند و شاید تعریف درستی از جنس فعالیتم داده‌اند، فیلم‌هایی هستند که با اصغر فرهادی و مانی حقیقی کارکرده‌ام.

نظر او راجع به استاد نصیریان که اخیرا نقش آفرینی متفاوت ایشان در ایران برگر را شاهد بودیم،چنین است: همیشه به ایشان علاقه داشتم و فیلم‌هایشان را دیده بودم ولی بعد از این همکاری اصلا سطح قضیه برایم عوض شد. من خیلی اهل گفتن جملات این‌جوری نیستم. چون همیشه به حساب تعارف یا کلیشه گذاشته می‌شوند و افرادی این جمله‌ها را بی معنی خرج می‌کنند. ولی واقعا آقای نصیریان بازیگر هستند که در هر صحنه که باهاشان هم‌بازی بودم، حس کردم چیزی به من افزوده شد.

اما در مورد سریالهای خارجی مورد علاقه اش هم گفت : به «بازی تاج‌وتخت» تقریبا معتادم. بعد از آن «برکینگ بد» بود که شاهکار بود. «نیک» سودربرگ را می‌بینم و «مردگان متحرک» را دنبال می‌کنم. فصل اول «کارآگاه حقیقی» هم از آنهایی بود که بعید می‌دانم دیگر شبیهش را ببینیم. مک‌ کانهی اصلا آن موجودی است که می‌توانم بگویم از یک مرزی گذشته است. می‌دانید، نمی‌توانم بگویم خدای بازیگری. چون احتمالا نمی‌توانید این تعبیر را به آن معنی چاپ کنید. نمی‌دانم. خودتان باید یک معادلی برایش پیدا کنید. ولی آن حد را فقط او دارد. منحصر به فرد و خالق است واقعا.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ


[ پنج شنبه 94/10/10 ] [ 8:40 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

پرتال اجتماعی واکنش: شب گذشته، جوانانی با لباس های زمان رضاشاه در یکی از مراکز خرید تجریش تردد می کردند و فضای بازار را مانند تهران قدیم شبیه سازی کرده بودند، همچنین تعدادی خودروی قدیمی با سرعت پایین در اتوبان های اطراف این منطقه تردد داشته و توجه مردم را به خود جلب کرده بودند. به عقیده برخی افراد، این برنامه، حرکتی نمادین برای تبلیغ سریال شهرزاد بود.

خبرنگار طی تماس تلفنی با روابط عمومی این مرکز خرید پیگیر این موضوع شد. آقای اعتمادی، مدیر روابط عمومی این مجموعه در این رابطه به خبرنگار ما گفت: هر لباس قدیمی مربوط به سریال خاصی نمی شود و هدف از این کار، تبلیغ سریالی نبوده است. بلکه این لباس های قدیمی حالت نوستالژیک دارد تا تهران و المان های قدیمی اش را به مردم نشان دهد.

اعتمادی می افزاید: این برنامه طی سه شب اجرا شده است که دیشب همزمان با شب یلدا مراسم اختتامیه آن را برگزار کردیم.

لازم به ذکر است که چند روز قبل از اجرای برنامه، این مجموعه در صفحه اینستاگرامی خود از این موضوع خبر داده بود. در این اطلاعیه از روشن کردن شمع و به تصویر کشیدن تهران قدیم برای یاد گذشتگان در تاریخ 28 تا 30 آذر آمده بود.با بخش سرگرمی سایت واکنش همراه باشید.
دختران پوشیه‌پوش در پاساژ تهران /تصاویر
دختران پوشیه‌پوش در پاساژ تهران
دختران پوشیه‌پوش در پاساژ تهران /تصاویر
دختران پوشیه‌پوش در پاساژ تهران

دختران پوشیه‌پوش در پاساژ تهران /تصاویر

دختران پوشیه‌پوش در پاساژ تهران
دختران پوشیه‌پوش در پاساژ تهران /تصاویر

دختران پوشیه‌پوش در پاساژ تهران

دختران پوشیه‌پوش در پاساژ تهران /تصاویر

[ پنج شنبه 94/10/10 ] [ 8:34 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در میان رزمندگان مشهور و مرسوم است که در لحظات شهادت حتما به حضور معشوق شان واصل می شوند. تصاویر زیر گویای لحظات شروع یک حیات ابدی را بازگو می کند.





acdn.yjc.ir_files_fa_news_1394_9_26_3913422_534.jpg 


منبع: مشرق
?


[ پنج شنبه 94/10/10 ] [ 8:32 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از وبسایت "عمارات 247،" آمار طلاق در عربستان سعودی به دلایلی عجیب و غریب افزایش یافته است. 5 مورد از این دلایل در زیر عنوان شده است.

acdn.yjc.ir_files_fa_news_1394_10_5_3946627_975.png ?

1. قد کوتاه: یک زن سعودی جوان به دلیل نارضایتی از قد کوتاه همسرش از وی جدا شد. این زن به دادگاه گفت 7 ماه است با این مرد ازدواج کرده است؛ اما نمی تواند نحوه نگاه مردم به همسرش را بپذیرد.

2. گروه واتس اپ: یک مرد سعودی پس از بالاگرفتن بحث با برادر زنش در یکی از گروه های خانوادگی واتس اپ از همسرش جدا شد. یک روز پس از این مسئله، وی همسرش را طلاق داد و برای تلافی او را از خانه بیرون انداخت.

3. علاقه به شتر: یک شوخی مضحک میان زن و مرد سعودی منجر به طلاق آنها شد. وقتی زن به همسرش گفت شترِ پدرش را از او بیشتر دوست دارد، مرد عصبانی شد و او را طلاق داد. 

4. چاقی: در یک مورد عجیب دیگر، زن عربستانی همسرش را مقابل مادرشوهرش "چاق" خطاب کرد. این مسئله باعث خجالت مرد شد؛ به همین دلیل مرد تصمیم گرفت همسرش را طلاق دهد.

5. لنزهای رنگی: یک مرد سعودی همسرش را به دلیل استفاده از لنزهای رنگی طلاق داد. مرد از همسرش خواست از این لنزها استفاده نکند؛ اما همسرش به حرف های او اهمیتی نداد. به همین دلیل، این زن و مرد سعودی از هم جدا شدند.


[ پنج شنبه 94/10/10 ] [ 8:31 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

وبسایت سی ان ان یکی از گزارشهای خود را به "دیوار مهربانی ایران" اختصاص داد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی ان ان در گزارشی به بررسی دیوار مهربانی ایران پرداخت. در این گزارش آمده است: درحالی که ایران زمستان سردی را می گذراند، طرحی جدید برای گرم کردن مردم بی خانمان ابداع شده است. "دیوار مهربانی" جایی است که مردم می توانند لباس های گرم و بلا استفاده خود را به افراد فقیر هدیه دهند. 

به نوشته سی ان ان، مردم ایران با چند قلاب و گیره این دیوارهای مهربانی را ایجاد کرده اند. روی این دیوارها عبارات زیر نوشته شده است: "نیاز نداری بگذار، نیاز داری بردار."

بنا بر آمار منتشر شده، حدود 15 هزار بی خانمان در ایران وجود دارد. از این تعداد، یک سوم آنها زن هستند. این درحالیست که آمارهای غیر رسمی از این تعداد فراتر رفته است. سال گذشته، گزارش بهزیستی تهران نشان داد تعداد افراد بی خانمان پایتخت هم از 15 هزار نفر بیشتر است.

به گزارش شبکه بی بی سی، نخستین دیوار مهربانی در شهر مشهد ایجاد شد. پس از آن، این ایده به شهرهای دیگر ایران – از جمله شیراز، سیرجان و ایلام – منتقل شد.

acdn.yjc.ir_files_fa_news_1394_10_2_3934845_491.jpg 
acdn.yjc.ir_files_fa_news_1394_10_2_3934861_879.jpg 
acdn.yjc.ir_files_fa_news_1394_10_2_3934867_163.jpg 


[ پنج شنبه 94/10/10 ] [ 8:31 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

راهنمای استفاده از اینترنت‌ تلفن‌ همراه در عراق / به روز رسانی در 23 آبان 94

روزانه:
سیم کارت آسیاسل : 50مگابایت اینترنت برای یک روز 1500 دینار عراق – فعالسازی : ارسال عدد 1 از طریق پیامک به 3066

یک هفته ای:
سیم کارت آسیاسل : 500 مگابایت اینترنت برای یک هفته 7000 دینار عراق – فعالسازی : ارسال عدد 2 از طریق پیامک به 3066

ماهانه:

سیم کارت آسیاسل : 500 مگابایت اینترنت برای یک یک ماه 12000 دینار عراق – فعالسازی : ارسال عدد 3 از طریق پیامک به 3066

1 گیگا بایت ماهانه:

سیم کارت آسیاسل : 1 گیگا بایت اینترنت برای یک یک ماه 15000 دینار عراق – فعالسازی : ارسال عدد 6 از طریق پیامک به 3066

2 گیگا بایت ماهانه:

سیم کارت آسیاسل : 2 گیگا بایت اینترنت برای یک یک ماه 25000 دینار عراق – فعالسازی : ارسال عدد 4 از طریق پیامک به 3066

سیم کارت زین عراق :یک روز اینترنت 30 مگابایت، 3000 دینار عراق – فعالسازی: ارسال عدد 1 از طریق پیامک به شماره21777

سیم کارت زین عراق : یک هفته اینترنت 250 مگابایت روزانه+250 مگابایت شبانه ( 1بامداد تا 8 صبح) 5250دینار عراقی، فعالسازی ارسال عدد 2 از طریق پیامک به 21777

*** اگر تنظیمات اتصال به اینترنت را دریافت نکردید برای سیم کارت آسیاسل یک پیامک خالی به شماره 1960  و برای سیم کارت زین یک پیامک خالی به شماره 2144 بفرستید.

نکته: سال قبل به علت ترافیک بالا در شهر نجف اشرف. مسیر پیاده روی و کربلا تماس به سختی برقرار می شد و با سیم کارت های ایرانی و عراقی امکان استفاده از اینترنت وجود نداشت. مشکل ترافیک در حدی بود که روی تماس تلفنی نمی شد حساب باز کرد چه برسد به اینترنت.

احتمالا بازهم BTS های مسیر قابلیت پاسخگویی به این حجم زائر رو نداشته باشد. ولی به هرحال با روش بالا می توانید اینترنت را روی سیم کارت آسیاسل داشته باشید.

نویسنده: روح اله کرمی راد

منبع: موکب اربعین حسینی

 

photo_2015-11-14_09-09-44


[ دوشنبه 94/8/25 ] [ 11:56 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
اینکه چرا مردم به شهر گلستون بری شهر چادر مسافرتی می گویند از تصاویر هوایی که در ادامه خواهید دید، مشخص است.
هرچند باران آرام آرام فرومی ریزد اما این جماعت چادرنشین کاملاً خود را آماده کرده اند. از چادرهای خانوادگی که تنگاتنگ در کنار هم فشرده شده اند تا ردیف های منظم چادرهای اعیانی که اجاره داده می شوند، همگی از این بالا جلوه ای زیبا دارند. درست مثل هرسال این مزرعه تولید لبنیات به طیفی رنگارنگ از چادرهای مسافرتی تبدیل شده است.
اشکال درهم ریخته اما جالب توجه به این روستای انگلیسی نمایی برزنتی داده و اکنون مأمن افرادی است که برای فستیوال در آنجا گردآمده اند. این مکان پهناور که بزرگ ترین فستیوال موسیقی در فضای سبز و هنرهای اجرایی جهان در آن اجرا می شود، حدود 8 و نیم مایل مساحت دارد. 
acdn.akairan.com_akairan_aka_m1001_0142122175714195102a.jpg 
?

 


acdn.akairan.com_akairan_aka_m1001_1812122175714195102a.jpg 

acdn.akairan.com_akairan_aka_m1001_2022122175714195102a.jpg 

acdn.akairan.com_akairan_aka_m1001_3432122175714195102a.jpg

[ شنبه 94/6/28 ] [ 9:35 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

پژوهشگرانچندی پیش در یکی از قارهای آفریقای جنوبی اسکلت نوعی جانور انسانواره را پیدا کردند.

آنها مدعی هستند این کشف احتمالا باعث تجدید شناخت ما از نیاکان بشر می شود.پژوهشگران خبر دادند استخوان 15 قسمت از بدن این اسکلت جمع آوری شده است.

آنها این گونه جدید جانور انسانواره را «هومو نالدی» (Homo naledi) نامیده اند.مطالعات نشان می دهد نالدی ها آیین هایی نیز برگزار می کردند.از لحاظ بیولوژیک نیز پژوهشگران نالدی ها را در ردیف سرده انسانی قرار داده اند.

گرچه پژوهشگران نمی توانند سن مرد نالدی که اسکلت او پیدا شده را تشخیص بدهند، اما این احتمال هست که نالدی ها اولین نیاکانان انسان بوده اند و سه میلیون سال پیش زندگی می کردند.

کشف گونه جدید انسان در آفریقا +تصاویر

کشف گونه جدید انسان در آفریقا +تصاویر

کشف گونه جدید انسان در آفریقا +تصاویر

کشف گونه جدید انسان در آفریقا +تصاویر

عصرایران


[ شنبه 94/6/28 ] [ 9:30 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 207
بازدید دیروز: 244
کل بازدیدها: 3108486
Flag Counter