ابزار وبلاگ

شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

پرتال خبری واکنش: حرکت جالب محافظ رئیس جمهور برای جلوگیری از برخورد گل‌ها به صورت رئیس جمهور


[ یکشنبه 94/6/15 ] [ 11:25 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
[ یکشنبه 94/6/15 ] [ 11:24 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

اخبار ضد و نقیض یک نمایش جنجالی

پرتال اجتماعی واکنش: جنجال‌های یک نمایش این بار تا مرز توقیف هم پیش رفت. با آنکه اعلام شد نمایش «پینوکیا» به دلیل عدم رعایت موازین در پوشش بازیگران توقیف شده است اما مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر می‌گوید این اخبار تنها شایعه هستند.نمایش «پینوکیا» به کارگردانی شهره سلطانی از تاریخ پنجشنبه 15 مردادماه بر روی صحنه رفت. این نمایش نوشته «استفانو بننی» نویسنده، شاعر و روزنامه نگار ایتالیایی است که با الهام گرفتن از قصه «پینوکیو» در فضایی مدرن، نمایشنامه «پینوکیا» را به نگارش در آورده است.

 

با آنکه این فروش بلیط‍‌های این نمایش با اقبال رو به رو شده بود اما بعد از چند اجرا بر روی صحنه، جنجال‌های این نمایش هم آغاز شد. منتقدان بر این باور بودند که پوشش بازیگران در این نمایش مناسب نیست.

به همین دلیل شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی به دلیل آنچه «عدم رعایت موازین در پوشش بازیگران و همچنین برخی دیالوگ‌های نامناسب» نامیده شد در طی چند روز اخیر بارها به سازندگان نمایش «پینوکیا» تذکر داد.

اخبار ضد و نقیض یک نمایش جنجالی

دو بازیگر زن نمایش یعنی شهره سلطانی و پرستو گلستانی ظاهری شبیه به اصل نمایش دارند. آنان برای به تصویر کشیدن فضای نمایش نامه از کلاه گیس‌هایی برای پوشش خود استفاده کرده‌اند که این پوشش متفاوت موجب اعتراض برخی منتقدان شده است.

قرار بود تا نمایش «پینوکیا» به مدت یک ماه در سالن ناظر زاده کرمانی به مدت 80 دقیقه به روی صحنه برود. اما امروز خبری منتشر شد مبنی بر آنکه اجرای این نمایش توقیف شده است. بر مبنای این خبر نمایش «پینوکیا» پس از چندین بار تذکر اداره نظارت و ارزشیابی تئاتر با عدم توجه از سوی مسئولان سالن و همچنین اعضای گروه مواجه شده و در نهایت به دلیل تکرار تخلفات اجرای نمایش لغو شده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی در این باره به خبرگزاری نسیم گفته بود: « اجرای نمایش پینوکیا متوقف شده و تا زمانی که اصلاحات پوشش و گریم انجام نشود اجرای این نمایش متوقف خواهد بود.»

به گفته مهدی شفیعی: «پوشش و گریم بازیگران نمایش پینوکیا پس از بازبینی شورای نظارت تغییر کرده و در این‌باره خلاف مقررات شورای ارزشیابی عمل شده است.»

اخبار ضد و نقیض یک نمایش جنجالی

پس از توقف اجرای نمایش «پائیز» به کارگردانی نادر برهانی مرند، این دومین بار بود که در چند ماه گذشته یکی دیگر از نمایش‌های تماشاخانه ایرانشهر توقیف می‌شد.

در مقابل با آنکه خبر توقیف این نمایش منتشر شده بود اما مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر این خبر را شایعه نامید. به گفته محمد محمدی قرار است این نمایش اجرای خود را از روز چهارشنبه ادامه دهد.

محمدی گفت: «شورای نظارات مواردی را جهت اصلاح به گروه اجرایی این نمایش اطلاع داده بود که چون پس از اجرا این اصلاحات را اعمال نکردند، مجدداً روز گذشته نسبت به اعمال این مسائل به گروه تذکر دادند، حالا هم گروه با رعایت آن موارد از روز چهارشنبه و پس از ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) روی صحنه می‌رود.»

اخبار ضد و نقیض یک نمایش جنجالی

هنوز مشخص نیست که قرار است کدام یک از این اخبار ضد و نقیض به حقیقت بپیوندد.

پرستو گلستانی، محمد صادق ملک (ملکی)، محمد نادری، بهروز پناهده، پوریا رحیمی سام، شهره سلطانی نقش آفرینان این نمایش هستند.


[ یکشنبه 94/6/15 ] [ 11:23 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

پرتال خبری واکنش:هیات شرعی جبهه النصره با استدلال اینکه در مساجد نباید قبر وجود داشته باشد، قبور شیخ محمد النبهانی از علمای اهل سنت و خانواده اش را در یکی از مساجد حلب را شکافت و استخوان های آنان را خارج کرد.


[ یکشنبه 94/6/15 ] [ 11:22 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

پرتال خبری واکنش: انتشار تصویر جسد بی جان کودک سه ساله سوری در ساحل شهر بدروم ترکیه سبب تأثر جهانیان شد و بسیاری از افراد را واداشت با این کودک همدردی کنند.

در این میان، گروهی از جوانان ترکیه در شهر ترابزون، در همبستگی با آیلان، کودک سه ساله سوری در ساحل دراز کشیدند و تصاویر خود را در اینترنت منتشر کردند.

 


[ یکشنبه 94/6/15 ] [ 11:21 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

پرتال خبری واکنش:قاضی سید قاسم نقی زاده موسوی رییس شعبه دوم دادگاه کیفری 2 شهرستان گنبدکاووس در این خصوص با توجه به اینکه به مجازات های جایگزین حبس در قانون جدید توجه ویژه ای شده است، سعی دارد که اینگونه مجازات ها را برای جرایمی که فاقد شاکی خصوصی بوده و نیز به ویژه در خصوص نوجوانان، افراد فاقد سابقه کیفری، جرایم سبک و یا غیر عمدی و یا با میزان خسارات وارده بسیار کم به شاکی، اعمال کند.

در این خصوص هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان روز شنبه با تاکید بر تشویق اینگونه قضات گفت: جایگزینی این اقدامات بجای حبس در دستور کار دادگستری است.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در این باره نیز اظهارداشت: کاهش جمعیت کیفری زندان های استان باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

هاشمیان با بیان اینکه زندان تنها راهکار برخورد با مجرمان نیست، افزود: قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی جدید راهکارهای خوبی برای مجازات های جایگزین حبس ارایه کرده که قضات می توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: قضاتی که از مجازات جایگزین حبس، تعلیق و آزادی مشروط برای مجرمان بار اولی و جرایم سبک و جرم هایی که شاکی خصوصی نداشته باشد، استفاده کنند، تشویق خواهند شد.

وی با تقدیر از اقدام قاضی گنبدی در تعیین مجازات خرید کتاب و مطالعه آن به جای حبس اظهارداشت: جرایم علیه امنیت عمومی قابل بخشش و گذشت نیست و برای این گونه مجرمان از مجازات جایگزین حبس، نمی توان استفاده کرد.

*کتابخوانی و خرید کتاب به جای مجازات حبس
سید قاسم نقی زاده موسوی قاضی خوش ذوق گنبدی که درطرحی ابتکاری برخی از مجرمان جرایم سبک را با استفاده از قانون مجازات جایگزین حبس به خرید کتاب محکوم می کند، در این زمینه گفت: در راستای استفاده از ظرفیت های خوبی که در قانون وجود دارد، در دادگاه کیفری 2 شهرستان گنبد در هر نامه اعزام متهم به زندان اعلام شده که به وی ابلاغ کنند تا روز جلسه دادگاه 5 جلد کتاب مطالعه و خلاصه آن را به همراه یک حدیث ارسال نماید.

وی با بیان اینکه با استفاده از محل مجازات های جایگزین حبس اقدام به خرید کتاب برای کتابخانه زندان شهرستان گنبد کاووس شده است، افزود: کتاب ها به نحوی انتخاب شده که برای همه زندانیان صرف نظر از میزان سواد و آگاهی و با هر میزان معلومات و برای هر سنی قابل استفاده باشد، کتاب هایی به زبان خیلی ساده تا کتاب های تخصصی که بار علمی بالایی در بر دارند از جمله این کتاب ها می باشد.

رییس شعبه دوم دادگاه کیفری 2 گنبدکاووس با اشاره به اینکه حتی کتاب های قصه کودکان خردسال برای استفاده مادران آنان در زندان تهیه شده است، تصریح کرد: به اوراق کتاب ها مهر وقف نامه زده شده تا در حفظ و نگهداری آن دقت بیشتری صورت گیرد.

رییس شعبه دوم دادگاه کیفری 2 شهرستان گنبدکاووس گفت: مطالعه کتاب در زندان علاوه بر مزیت های فردی و اجتماعی ، از درگیری زندانیان با یکدیگر می کاهد.

وی هدف از ترویج فعالیت های فرهنگی از جمله تهیه کتاب را افزایش آگاهی و تقویت روح ایمان و اراده و حل مسائل اجتماعی عنوان کرد و گفت: یکی از علل ارتکاب جرم عدم آگاهی است.

این قاضی خوش ذوق افزود: زندان اثرات مادی و روانی جبران ناپذیری بر مجرم و خانواده او می گذارد که با مجازات جایگزین حبس می توان آن را کاهش داد.

به گفته وی، فراهم کردن امکان پذیرفته شدن محکومین در جامعه و پیشگیری از رفتار ضد اجتماعی آنان، به حداقل رسیدن حس انتقام در فرد محکوم و کاستن از هزینه نگهداری زندانی شامل پوشاک، خوراک و حفاظت مهمترین مزایای مجازات های جایگزین حبس است.

قاضی نقی زاده با بیان اینکه روش های سنتی دیگر پاسخگو نیست، اضافه کرد: مجازات های جایگزین حبس در بیشتر موارد فوری انجام می شود و ثمره آن زودتر به بار می نشیند و برای جامعه ملموس تر خواهد بود.

وی تغییر فضای زندان را از دیگر مجازات های جایگزین حبس برشمرد و گفت: تهیه و نصب پوسترهای مناظر طبیعی، نقاشی فضای زندان و تهیه بنرهایی با مضامین دینی و اجتماعی از دیگر مجازات های جایگزین حبس است که در این واحد اعمال می شود.
گنبدکاووس در شرق استان گلستان واقع است.


[ یکشنبه 94/6/15 ] [ 11:21 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش پرداد : اکبر عبدی بازیگر پیشکسوت و توانمند سینما و تلویزیون ایران با انتشار عکسی از برادر شهیدش به نام شهید اصغر عبدی یاد و خاطره این شهیدان را زنده کرد و  نوشت:

برادر عزیزم??

شهید اصغر عبدى

چشم پاک دختری از جمله‌ای تر مانده است

چشم‌های پاکش اما خیره بر در مانده است

روی دیوار اتاق کوچک تنهایی‌اش

عکس بابایش کنار شعر مادر مانده است . . .

یاد و خاطره شهیدان گرامی باد

عکسی که اکبر عبدی از برادر شهیدش منتشر کرد


[ یکشنبه 94/6/15 ] [ 11:15 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

بدون شک هیچ کدام از ما انسان ها از لحاظ رفتاری و فرهنگی کامل نیستیم و هر کدام عیب هایی داریم، بعضی کمتر بعضی بیشتر. عیب هایی که شاید به نظر خودمان معمولی باشد و اهمیتی نداشته باشد یا همگانی باشد و فکر کنیم در جامعه به چشم نمی آید. ولی می توانیم با تفکر به آنها و سعی در تجدید رفتارهای بعضا زشت مان! فرهنگ خود را بهتر و غنی تر از گذشته کنیم که این تغییرات مطمئنا تاثیری مثبت، ولو اندک، در خود، خانواده و جامعه مان خواهد داشت. پس بیایید از خودمان شروع کنیم.

 

 


[ یکشنبه 94/6/15 ] [ 11:15 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

62 سال پیش در چنین روزی سازمان مخفی اطلاعات انگلیس و آژانس اطلاعات مرکزی امریکا با کمک عوامل داخلی طرفدار محمدرضا پهلوی کودتایی علیه نخست وزیر وقت ایران برنامه ریزی و اجرا کردند که برای چند دهه جنبش عدالت و استقلال خواهی در ایران را به تعویق انداخت.

در 28 مرداد سال 1332 "کیم روزولت" مامور مخفی اداره اطلاعات امریکا سیا نقشه کودتایی که با همکاری اداره اطلاعات مخفی انگلیس و جمعی از افسران مخالف دولت و عوامل محمدرضا پهلوی طرح ریزی کرده بود را به اجرا در آورد و دولت مصدق که برای ملی کردن صنعت نفت حاضر به سازش با انگلیس نشده بود را از قدرت ساقط کرد.

 
در این تاریخ مصدق که به دنبال تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت، بیش از دو سال پیش به نخست وزیری رسیده بود در مذاکرات پی در پی با دولت بریتانیا حاضر به سازش نشد و حتی شکایت انگلیس به دیوان لاهه و شورای امنیت سازمان ملل متحد را نیز بی نتیجه گذاشت؛ پس از آن دولت انگلیس چاره را در برکناری نخست وزیر از سمت خود دید.

 
گرچه مصدق تا مدتی توانست در مقابل فشارهای عوامل داخلی و خارجی مقاومت کند اما انجام رفراندوم برای انحلال مجلس و تلاش برای تضعیف شاه باعث شد مخالفان داخلی و خارجی او برای برداشتنش متحد شوند.

 
در 25 مرداد و سه روز قبل از کودتا شاه در فرمانی که ارتشبد زاهدی را به عنوان نخست وزیر معرفی می کرد اولین گام عملی برای عزل مصدق و کودتا را برداشت. مصدق پس از دیدن دستخط شاه آن را نپذیرفت؛ شاه در این زمان از کشور فرار کرد و منتظر به نتیجه رسیدن کودتا شد.  

 
سه روز پس از گام اول مرحله دوم عملیات آغاز شد و کیم روزولت فرمانده عملیات در صبح این روز با دادن پول به ارتشیان، ولگردان و اوباش تهران آنها را علیه دولت به خیابان ها کشاند.

 
مرحله نهایی عملیات با انتقال ارتشیان وفادار به شاه توسط تانک ها و ماشین های مستشاران امریکایی به درب خانه مصدق و تصرف آن انجام شد؛ مصدق ساعاتی بعد بدون مقاومت تسلیم شد و ارتشبد زاهدی قدرت را در دست گرفت. گزارش زیر که یکی از مهمترین وقایع تاریخ معاصر ایران را به تصویر می کشد در برگیرنده تصاویری از به قدرت رسیدن مصدق تا تنش‌های داخلی منجر به کودتای 28 مرداد است. 
گروه اینترنتی سالیجون

 
تظاهرات کارگران شرکت نفت ایران و انگلیس در اعتراض به پایین بودن دستمزد علیه دولت بریتانیا. تاریخ نامعلوم

 
گروه اینترنتی سالیجون
[ یکشنبه 94/6/15 ] [ 11:8 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

در حالیه واکنش های به گزارش اغراق آمیز دو خبرنگار زن ایتالیایی که مدعی شده بودند در ایران مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند ادامه دارد گزارشی مصور با عنوان "چرا هرگز به ایران سفر نکنیم؟" در مجله اینترنتی"پالپ تستیک" منتشر شده است که با بر شمردن جاذبه های ایران نسبت به تصویر غیرواقعی از ایران واکنش نشان داده است.

مجله اینترنتی "پالپ تستیک"در گزارش خود 19 دلیل آورده است که ایران را به عنوان کشوری جذاب برای گردشگران معرفی کند. این مطلب در حالی منتشر می‌شود که واکنش‌ها به گزارش دو خبرنگار ایتالیایی که مدعی بودند در سفر دو هفته‌ای به ایران مورد خشونت و آزار جنسی قرار گرفتند ادامه دارد.

دو زن ایتالیایی که سفرنامه خود را در روزنامه پر تیراژ "کوریره دلا سرا" منتشر کردند مدعی شدند زنان در ایران مورد خشونت قرار گرفته و احساس امنیت ندارند. این گزارش که هیچ نکته مثبتی درباره ایران در آن ذکر نشده تا کنون با واکنش‌های مختلفی در شبکه های اجتماعی همراه شده است. بسیاری از اتباع خارجی که تجربه سفر به ایران را داشتند در واکنش به این یادداشت آن را مورد نقد قرار داده و تجربه متفاوت خود از ایران را منعکس کرده‌اند.

در همین حال مجله اینترنتی "پالپ تستیک" در گزارشی که به کنایه سیاه نمایی درمورد ایران را مورد نقد قرار داده جاذبه های ایران برای گردشگران و تصویر متفاوت از آنچه رسانه‌های ضد ایرانی از زندگی در ایران منعکس می‌کنند را به تصویر کشیده است.

 

 

1- پایتخت ایران در واقع یک خرابه است.

1

افق تهران واقعا معمولی است.


2- همه در کلبه های محقر زندگی می کنند.

2

خانه طباطبایی در کاشان حتی برای اینکه چند روز درش وفت بگذرانی، به درد نمی خورد.


3- دهکده هایش با بقیه جاها فرق چندانی ندارد.

3

اگر روستای پلنگان در نزدیکی مرز عراق تا حدی نظرتان را جلب می کند، فقط به خاطر نورپردازی اش است و هیچ ربطی به ساختار تقریبا عمودی جالب خانه هایش ندارد.


4- معماری اش هم که ساده و بدون هیچ نور و درخششی است.

4

آخر چرا کسی دلش بخواهد مسجد نصیرالملک شیراز را ببیند؟


5- خب که چی؟

5

شیراز بهترین داشته ات همین بود؟


 


8- غذاهایشان که بدمزه است و به ذائقه آدم نمی خورد.

9

اصلا به این چیزا دست نمی زنم.


9- هیچ تاریخ باستانی در اینجا وجود ندارد.

10

مثلا خیلی مهمه؟ هر کشوری حداقل یک دانه از این مکان های باستانی متعلق به قرن شش هخامنشی دارد.


10- یک مسافر علاقه مند به فرهنگ و تاریخ حسابی حوصله اش سر می رود.

11

مجسمه های 2500 ساله؟ پففففف…موزه محله ما بهتر از اینه که!


11- ایرانی ها یک مشت آدم های بی ذوق اند.

12

هیچ موزه هنرهای معاصری که در تهران نیست. و طبیعتا هیچ خبری از اندی وارهول، پولاک، ادوارد مانش، هاکنی یا روخنو نیست. هیچی. یک وقت نروی ها!


12- مساجدش هم نه بدیع است و نه پیچیده.

13

مسجد سید در اصفهان در واقع توسط یک بچه طراحی و نقاشی شده است.


13- جایی که من ازش می آیم، سقف هایش سفید است. می شنوید؟ سفید…

14

واقعا بیش از اندازه به کاخ چهل ستون در اصفهان بها داده اند.


14- مناظر طبیعی اش که خیلی معمولی و کسل کننده است.

15

چرا آدم باید دلش بخواهد کوهستان های کردستان را ببیند آخر؟


15- حیاط وحش ندارد که! همه اش سوسک و پشه.

16

یوز ایرانی که ندارد. اسم ایرانی یوز ایرانی هم همین طوری الکی است.


16- در واقع یک کویر خشک و خالی و غبارآلود است.

17

تا چشم کار می کند، صحرا و کویر. یک مسافرت جاده ای طولانی و خسته کننده.


17- مردم در ایران سوار شتر می شوند.

18

ماشین؟ خبری ازش نیست. فقط شتر.


18- هیج پیست اسکی و هیچ برفی ندارد. همان طور که قبلا گفتیم فقط کویر برهوت.

19

پیست اسکی دیزین که به درد نمی خورد.  آنجا فقط بوته خار و سگ گله پیدا می کنید.


[ شنبه 94/6/14 ] [ 12:36 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 87
بازدید دیروز: 156
کل بازدیدها: 3113262
Flag Counter