ابزار وبلاگ

زناشویی - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

دختر می خواهید یا پسر؟

 

دختر می خواهید یا پسر؟

سبک زندگی > کودک  - "مهم این است که سالم باشد"؛ جدای از همه تعارف هایی که در قالب این جمله خودنمایی می کند؛ هنوز هم برای بیشتر پدر و مادرها مهم است که این بچه سالم به می خواهد به دنیا بیاید، دختر باشد یا پسر.

شیما سادات عطری: جلسه مشاوره اش رایگان است. همه چیز خیلی جدی و تخصصی به نظر می رسد. دکتر مشاور گان پوشیده، با کلاهی موهایش و با روکشی کفشش را پوشانده است. می پرسد: دختر می خواهید یا پسر؟ و با یک خودکار بیک شیشه ای آبی بدون در، روی برگه ای که بعداً می شود نسخه، می نویسد دختر!

کم کم انتظار برای حضور اعمال جراحی و دستکاری کروموزوم، دارو و .... پایان می یابد؛ این روش هیچ کاری به عمل جراحی ندارد. 


گام اول- روش تغذیه ای

سن و سال مادر و پدر و تعداد خواهران و برادران در هر خانواده اولین چیزی است که برای شروع کار لازم است. تنها با طی کردن سه مرحله در سه ماه قبل از بارداری می توانید صاحب آن چیزی شوید که می خواهید. بیش تر از 10 سال است که این روش در کانادا، امریکا و استرالیا جواب داده است. این عبارتی است که مشاور در توضیح میزان اعتبار این روش به کار می برد. البته دخالت در کار خداوند از این نوعش تنها مختص دانش جدید نیست، بلکه ریشه در طب سنتی و ابن سینایی دارد. طب سنتی مدعی است که خوراکی ها تاثیر تعیین کننده ای بر جنسیت جنین دارند. برای مثال خوردن کاهو، توت فرنگی، خرمالو، هل و زعفران در هنگام بارداری احتمال پسرزایی را افزایش می دهد و مصرف ماست، ترشی و تخم مرغ جنین را دختر می کند.

مشاور، رعایت رژیم غذایی در سه ماه قبل از بارداری را توصیه می کند: "سه ماه قبل از بارداری لازم است که مادر مصرف حداقل 5 لیوان لبنیات مثل شیر،‌ ماست، کشک و ... را رعایت کند. میوه های ترش نیز حداقل باید 5 عدد متوسط باشد. انار، آلبالو و .... هر کدام که استفاده می شود به اندازه 5 میوه متوسط باشد. خوردن لواشک، ترشی و کلاً‌ چیزهای ترش برای دختر دار شدن مهم است. علاوه بر این یک سری پرهیز های غذایی هم برای هر یک از دو جنس لازم است."

دانستن این نکته مهم است که این رژیم ها حداقل برای 4 تا 6 هفته به صورت متوالی باید رعایت شود. گذشت حتی یک روز از لقاح، تاثیری در تعیین جنسیت ندارد.

مشاور می گوید: "ما از سال 1372 تا به حال این روش را انجام داده ایم و نوزدان زیادی را به این شیوه تعیین جنسیت کرده ایم. برای اولین بار هم 100 زوج را انتخاب کردیم و برای 50 مورد دختر و برای 50 تای بعدی نوزاد پسر را در نظر گرفتیم. این روش در آنها با موفقیت همراه بود و ثابت شده است که روش ما تا 95 درصد موفق است."


زمان بندی برای تعیین جنسیت فرزند

دومین مرحله ای که زوج برای رسیدن به فرزند دلخواه باید طی کنند، زمان بندی مقاربت زوجین است.

به گفته مشاور نکته مهم در تعیین جنسیت، تعیین زمان تخمک گذاری است: "اگر مقاربت در حوالی زمان تخمک گذاری صورت گیرد، پسر به دنیا خواهد آمد. چرا که در زمان تخمک گذاری ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی تر، رقیق تر و ارتجاع پذیرتر است و حرکت اسپرم های Y را بسیار سهل و آسان می کند. اما اگر مقاربت 3 تا 4 روز بعد یا قبل از تخمک گذاری اتفاق بیفتد، شانس پسر شدن به شدت کاهش می یابد. ارگاسم زن در هنگام مقاربت نیز راه دیگر تعیین جنسیت است، چرا که در هنگام ارگاسم زنانه ترشحات با PH قلیایی از دهانه واژن ترشح می شود که همزمان با انقباضات عضلات واژن باعث بالا راندن اسپرم های پسر و کمک به حرکت آنها به سمت رحم می شود و سبب ایجاد جنین پسر خواهد شد."

این روش مبتنی بر خصوصیات تخمک X و دو نوع اسپرم حاوی کروموزوم های X Y در مرد است: "لازم است که مادر در جدولی هر ماه تاریخ شروع و پایان ماهیانه خود را یادداشت کند. ثبت سابقه ترشح های چرکی زرد، سبز و یا سفید نیز لازم است. هر زن در اواسط ماهیانه خود یک یا چند تخمک که از نظر کروموزومی فقط X هستند تولید می کنند و در مقابل مردها دارای دو نوع اسپرم حاوی کروموزومهای جنسی Xو Y هستند. علی رغم تصور عامه که جنسیت فرزند را به مادر نسبت می دهند، این مرد است که جنسیت سلول تخم را تعیین می کند. این تعیین کنندگی به زمانی برمی گردد که تخمکی که حاوی کروموزوم جنسی X است با یکی از اسپرم ها لقاح می یابد؛ در صورتی که این اسپرم حاوی کروموزوم Y باشد، جنین پسر شکل می گیرد و اگر حاوی کروموزوم X باشد سلول تخم مونث می شود. بنابراین زمان و نوع مقاربت نیز از اهمیت بالایی برخودار است؛ که باید مطابق دستورالعمل ما انجام شود."

اسپرم ها هر کدام ویژگی هایی دارند. اسپرمX ‌ سر بیضی شکلی دارد و نسبت به اسپرم Y درشت تر، سنگین تر، دارای طول عمر بیشتر و حرکت کمتر است. اسپرمY سر گردی دارد و بسیار ضعیفتر است. با وجود این که اسپرم های Y کم جانتر و دارای عمر کوتاه تری هستند، ولی تعداد آنها بسیار بیشتر از اسپرم های X است؛ و این عامل ضعف آنها را در ماندگاری جبران می کند و باعث یکسان شدن تعداد موالید دختر و پسر می شود. تفاوت این دو نوع اسپرم پایه و اساس انتخاب جنسیت را تشکیل می دهد. گام سومی که لازم است زوج انجام دهند و در واقع آخرین مرحله به حساب می آید، شستشوهای اسیدی یا قلیایی است.

مشاور می گوید: "اسپرم هایY نسبت به محیط اسیدی بسیار حساس هستند و به سرعت از بین می روند. این درحالی است که اسپرم های X در این محیط ها مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. بنابراین برای هر کدام از جنس های مورد نظر از شستشوی ویژه آن استفاده می شود."

او در توجیه برتری روش تغدیه ای و زمان بندی نسبت به عمل جراحی که توسط متخصصین زنان و زایمان انجام می شود، می گوید: "خوبی روشی که ما به کار می بریم این است که علاوه بر این که موفقیت آن تائید شده است، به هیچ عنوان به سیستم بدنی مادر نیز لطمه ای نمی زند. عمل جراحی و یا دارویی ندارد. خوب واضح است که عمل جراحی خطرات زیادی دارد. علاوه بر این که میزان موفقیت آن نیز کم است."

علاوه بر ریسک عمل جراحی آن هم برای دو بار به صورت متوالی، هزینه بالای آن نیز از جمله دلایلی است که مشاور برای رد این روش بیان می کند: "هزینه عمل جراحی بالاست. پرداخت 4 تا 5 میلیون تومان برای عملی که ممکن است حاصلی نداشته باشد، بیهوده است. ممکن است جنین از بین برود. در این صورت علاوه بر صدمه ای که به مادر می خورد، پول آنها هم از بین می رود. برای انجام دوباره این عمل هم فرد مجبور است دوباره ریسک عمل را پذیرفته و هزینه را هم بپردازد. اما روشی که ما به کار می بریم تنها 300 هزار تومان است که در صورتی که به نتیجه نرسد، این مبلغ به زوج برگردانده می شود. علاوه بر اینکه صدمه ای هم به بدن مادر نمی خورد."


تعداد اسپرم ها
زوج های زیادی هستند که بعد از دو دختر و یا بیشتر آرزوی داشتن یک پسر را دارند، البته برعکس این قضیه هم صادق است؛ اگر چه به وفور دیده نمی شود. قدیم ترها زوج ها آنقدر به کار تولید مثل ادامه می دادند تا بالاخره به مراد دلشان برسند. حتی اگر این مراد بعد از 6 یا 7 زایمان و یا حتی خیلی بیشتر از اینها حاصل می شد. امروزه طب جدید به زوج هایی که 2 یا بیش از 2 فرزند دختر دارند توصیه می کند که از مرد یک آزمایش شمارش اسپرمی به عمل آید. اگر تعداد اسپرم های مرد در یک سی سی کمتر از 20 میلیون باشد، احتمال دختر دار شدن 80% است؛ و چنانچه این تعداد زیر 5 میلیون باشد، این احتمال 100% خواهد بود. بنابراین هر اتفاقی که باعث افزایش اسپرم ها شود، یک قدم والدین را به سوی پسر دار شدن نزدیک می کند.


جداول ماه و سال بارداری

حدس جنسیت جنین با استفاده از جدول ماه و سال و سن والدین نیز روش دیگری است که موسسه های تعیین جنسیت برای کمک به والدین به کار می برند. این روش نشان می دهد که وقوع بارداری در هر ماه، احتمال تولد کدام جنس را بیشتر می کند. آنها چرتکه می اندازند که مثلاً اگر 30 ساله هستید برای دختر داشتن لازم است در ماه اردیبهشت باردار شوید.

موسسه های تعیین جنسیت مدعی هستند که این روش بیشتر از 90 درصد جواب می دهد. البته این قانون دو تبصره هم دارد؛ اول این که تعیین زمان تخمک گذاری تجربه و دقت زیادی را می طلبد و یک اشتباه کوچک حتی در حد 12 ساعت هم می تواند نتیجه را برعکس کند. دومین نکته هم مربوط به زمان شروع این پروسه است. برای به دست آوردن فرزند دلخواه باید 3 ماه قبل از بارداری اقدام شود.


[ سه شنبه 91/9/7 ] [ 9:45 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

اگر دختر می‌خواهید باید چه کار کنید؟ اگر پسر می‌خواهید باید چه کار کنید؟

 

اگر دختر می‌خواهید باید چه کار کنید؟ اگر پسر می‌خواهید باید چه کار کنید؟

سبک زندگی > 18+  - با این که دیگر امروزه زیاد شنیده نمی‌شود که کسی بین فرزندان دختر یا پسرش فرق بگذارد، اما با این حال هنوز عده‌ای هستند که به داشتن فرزندی با جنسیت خاص علاقه دارند.

این افراد دنبال راهکارهایی هستند که با انجام دادن آنها فرزندشان دختر یا پسر شود و البته بعضی از این راهکارها بسیار سخت و پیچیده است. اما راهکارهای ساده‌ای هم برای رسیدن به این هدف وجود دارد که توسط متخصصان توصیه می‌شود.

به گفته محققان، زنانی که دوست دارند فرزندشان پسر باشد باید آرامش خود را حفظ کنند و تا می‌توانند خونسرد باشند.

به گزارش چه خبرآنلاینِ؛ تحقیقات نشان داده زنان نگران و مضطرب بیش‌تر صاحب فرزندان دختر می‌شوند و در عوض شانس پسردار شدن در بین زنان خونسرد بیش‌تر است.

به اعتقاد دانشمندان در دوران بارداری یک مادر شرایط بسیاری از جمله رژیم غذایی و شیوه زندگی در رشد جنین و تعیین جنسیت او دخیل بوده و نقش زیادی بازی می‌کنند.

دانشمندان با اندازه گیری میزان هورمون استرس در زنان باردار متوجه شدند، احتمال آن‌که فرزند زنان پراسترس و نگران دختر باشد نزدیک به 75 درصد کم‌تر از زنانی است که در زندگی خود خونسرد و آرام هستند. از سوی دیگر این زنان هم مشکل بیش‌تری برای باردار شدن دارند و بیش‌تر برای درمان‌های ناباروری به پزشک مراجعه می‌کنند.

محققان در عین حال اعلام کرده‌اند زنانی که مقادیر زیادی میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند با احتمال بیش‌تری صاحب فرزند دختر می‌شوند.

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد مصرف مواد غذایی شامل مقادیر زیاد کلسیم و منیزیم مانند سبزیجات قبل از بارداری احتمال دختر شدن فرزند را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

محققان رژیم غذایی خاصی که سرشار از میوه و سبزی بود را برای تعدادی از زنان در این مطالعات معین کردند و در نهایت بیش از 80 درصد آن‌ها صاحب فرزند دختر شدند.

اما برخلاف آن غذاهایی که شامل مقادیر زیادی سدیم و پتاسیم مانند موز و سیب‌زمینی هستند به زنان کمک می‌کنند که صاحب فرزند پسر شوند.

در مدت این تحقیقات، دانشمندان مطالعاتی را روی 172 زوج انجام دادند که همه آن‌ها می‌خواستند صاحب فرزند دختر شوند. به همه این زوج‌ها رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی داده شد تا به این ترتیب میزان کلسیم موجود در خونشان افزایش پیدا کند.

همچنین آن‌ها به طور مرتب قرص‌هایی مصرف کردند که دارای مواد معدنی کلیدی بود و در فاصله‌های زمانی معین از همه آن‌ها نمونه خونی گرفته شد.

در پایان این مطالعات 80 درصد از زوج‌هایی که از این رژیم غذایی پیروی کردند صاحب فرزند دختر شدند.


[ سه شنبه 91/9/7 ] [ 9:44 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
بر اساس یافته‌های وزارت امنیت عمومی رژیم اسراییل ، یک سوم زنان در سرزمین‌های اشغالی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ روزنامه عبری زبان “هاآرتص” نوشت: وزارت امنیت عمومی رژیم صهیونیستی اعلامیه‎ای را بر اساس “فهرست خشونت علیه زنان” که اخیرا تنظیم شده منتشر کرده است.
8f1715abcd919773b6a61d2e5fa7fa69 زنان اسراییلی‎، مورد سوء استفاده جنسی  + عکس
به نوشته این روزنامه، یک سوم زنان در سرزمین‌های اشغالی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند و زنان مطلقه هدف اصلی این سوء استفاده جنسی هستند.

شمار زنان مطلقه‌ای که بر اثر خشونت کشته شده‌اند؛ از سال 2008 به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بسیاری از کشته‎شدگان ملیت اتیوپیایی دارند.

رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته گفت که یک بیمارستان روانی را به خاطر اتهامات گسترده سوء استفاده جنسی و فیزیکی از بیماران توسط کارکنان این بیمارستان را خواهد بست.

این اعلامیه در حالی منتشر شد که پلیس رژیم صهیونیستی از 75 تن از کارکنان مظنون به تجاوز فیزیکی و جنسی به بیماران روانی آسیب‌پذیر بازجویی کرده است.

اداره تحقیق و اقتصاد وزارت کار، صنعت و تجارت رژیم صهیونیستی در ماه ژانویه تحقیقی انجام داد که نشان می‌داد 11.4 درصد زنان شاغل در سال 2011 در محل کار خود مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد که 35 درصد این زنان توسط مافوق مستقیم خود مورد تعرض قرار گرفته‌اند.

«رونیت هریس» و «اوسنات فیچتلبرگ ـ بارماتز» دو محقق برجسته، در آن زمان هشدار دادند که قربانیان تعرض جنسی با مشکلات سلامتی مواجه خواهند شد.

این محققان اظهار داشتند: در مواردی که زنان مورد تعرض قرار گرفته برای دلایل مالی یا صرفا علاقه به فعالیت به کار نیاز دارند از مواجهه با فرد متعرض خودداری می‌کنند. آن‎ها در وضعیت اضطراب احساسی هستند و شکی نیست که بر بهره‌وری و سلامت آن‎ها تاثیر می‌گذارد.


[ سه شنبه 91/9/7 ] [ 9:29 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

منابع خبری از ازدواج دو همجنس‌باز وهابی در فرانسه براساس سنت وهابیت و در راستای ترویج گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و ادیان خبر دادند.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مشرق، منطقه «سوفران» پاریس، دیروز شاهد نخستین مراسم ازدواج بین دو همجنس‌باز وهابی بود و آن‌گونه که گفته شده، این عقد ازدواج براساس سنت و آیین وهابیت برگزار شده است.

تاکنون اعلام نشده که کدام عاقدی حاضر به جاری‌کردن صیغه عقد برای این دو همجنس‌باز وهابی شده است و البته برخی رسانه‌های از “محسن هندریکس” به عنوان عاقد نام برده‌اند.

اما آنچه مورد تأکید قرار گرفته آن است که این دو زوج که شیفته یکدیگر شده‌اند یکی وهابی و دیگری سلفی بوده‌اند و ازدواجی را برای خود برگزیده‌اند که در نوع خود در فرانسه نخستین به شمار می‌آید.

در این جشن عقدکنان، یکی از مسیحیان شرکت‌کننده و نیز یک یهودی حاضر، برای این زوج همجنس‌باز وهابی به قرائت دعای خیر و طلب برکت از کتاب‌های ادعیه خود کردند.

این درحالی است که پیش‌تر ازدواج همجنس‌بازان منتسب به دین اسلام، تنها در آفریقای جنوبی صورت می‌گرفت و این ازدواج هم به صورت ازدواج‌های مدنی و جمعی انجام می‌شده که ریاست آن را «محسن هندریکس» برعهده داشته است.

آقای “لودویگ محمد زاهد”یکی از طرفین در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه گفت که امام جماعت یکی از مساجد مناطق پیرامون پاریس که خواست نامش فاش نشود، صیغه عقد این دو همجنس‌باز را جاری کرد.
a3374dc66e89347d80263a0dd0951b18 ازدواج همجنس‌بازان وهابی! + تصویر
لودویگ محمد زاهد (عروس) در این مصاحبه اعلام کرد: «قصد ما از اجرای این مراسم ازدواج، این بود که باعث یک تحول و حرکت رو به جلو برای انجام گفت‌وگو و اتحاد تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و ادیان مختلف دنیا باشیم. ما در سال 2006 میلادی در کشور آفریقای جنوبی ازدواج کرده بودیم اما کشور فرانسه، ازدواج همجنس‌گرایان را به رسمیت نمی‌شناسد و من امیدوارم که در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، با پیروزی جناح چپ، شاهد رسمیت‌یافتن همجنس‌بازی در فرانسه باشیم.»
9e5d421aa8627e35a31e126ca6753aa4 ازدواج همجنس‌بازان وهابی! + تصویر

محسن هندریکس، عاقد سلفی
وی افزود: «اکنون تنها در کشور الجزایر برای چنین جرمی، دو سال زندان می‌برند و البته در هفت کشور مسلمان دیگر، حتی محکومیت به مرگ نیز دیده می‌شود. من دلم می‌خواهد که این تابو را به طریقی بشکنم و البته شرایط مساعد برای این کار فراهم است اما همه باید به ارزش و بهای این قضیه، باور داشته باشند!»

عروس که بنیان گذار انجمن “اچ.ام.2?اف” در کشور فرانسه است هم‌اکنون در حال آماده‌سازی رساله دکتری خود با موضوع «همجنس‌بازی و اسلام» است!

بسیاری از مفتی‌های وهابی و سلفی، عمل شنیع و حرام “لواط” را حلال می‌پندارند که صدور این احکام از سوی مفتیان وهابی طی سال‌های اخیر با اعتراض بسیاری از اهل سنت مواجه شده است.


[ یکشنبه 91/9/5 ] [ 8:15 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

یکی دو هفته مانده به شروع سال تحصیلی جدید، حجت الاسلام قرائتی در نشستی با روسای دانشگاه‌های کشور درباره سالم سازی فضای فرهنگی دانشگاه ها صحبت کرد و بحث ازدواج موقت دانشجویی را به میان کشید. بحثی که آن روزها سر و صدای زیادی به پا کرد و حالا با گذشت یک ماه و نیم از آن زمان، واکنش ها درباره این جمله معروف که «ازدواج موقت باید در دانشگاه‌ها راه بیفتد؛ وگرنه در محیط دانشگاه انجام حرام و گناه افزایش پیدا می‌کند» همچنان ادامه دارد.

مجله مهر: حجت الاسلام قرائتی چند روز بعد از گفتن این جمله، مصاحبه ای کرد تا واکنش های رسانه ای را تعدیل کند. او در توضیح نظراتش گفته بود: «در مورد ازدواج موقت در دانشگاه ها من قبلا در این باره صحبت کردم اما برداشت اشتباهی از این موضوع شد،در حالیکه مسئله ازدواج موقت به این معنا نیست که دخترها در محیط دانشگاه صیغه شوند.  دانشجویان پسری که امکان ازدواج ندارند اما تمایل دارند که ازدواج کنند، می‌توانند با زنان بیوه جوانی که آمادگی دارند ازدواج کنند تا پس از اینکه تحصیلاتشان به پایان رسید بروند و ازدواج کنند.»

این پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی بعد از پاسخ های مثبت و منفی که از کارشناسان اجتماعی دریافت کرد، از سوی مراجع رسمی هم بی جواب نماند تا معاون رئیس جمهور در امور خانواده اولین موضع گیری رسمی را در این باره داشته باشد. زهرا سجادی در این باره گفت: «حجت الاسلام قرائتی مطالبی را در زمینه ازدواج موقت برای حل یک سری مشکلات مطرح کردند اما در ازدواج موقت هم دختر باید اجازه پدر داشته باشد.»

او گفت که ازدواج موقت یک دستور دینی است و این مسئله قابل رد کردن نیست و اگر آن طور که اسلام نگاه می‌کند صورت گیرد مشکلی هم ندارد، چون هم تعداد خانم‌ها از آقایان بیشتر است و هم اینکه عوامل محیطی و آسیب‌ها بیشتر گریبان‌گیر آقایان است.

سجادی که با خبرگزاری فارس گفتگو می کرد، درباره زنان مطلقه و بیوه هم گفت: «برخی از خانم‌های بیوه و یا افرادی که به دلیلی از همسر خود جدا شدند اما با توجه به مشکلات خاص خود، امکان ازدواج مجدد را ندارند. اسلام برای پیشگیری از مشکلات، ازدواج موقت را قرار داده است اما ازدواج موقت هم شرایطی دارد.ازدواج موقت راه‌حل مقطعی است که تنها در مقطع خاص مشکل را حل می‌کند، در دستورت اسلام تاکید شده که اگر مرد نمی‌تواند عدالت را رعایت کند نباید همسر دیگری را اختیار کند.»

 

اذن پدر در ازدواج موقت

علمای شیعه، با توجه به نظرات متفاوتی که درباره اذن پدر در ازدواج موقت دارند در 5گروه قرار می گیرند. عده ای از آنها معتقدند در ازدواج موقت دختر باکره ای که به حد بلوغ رسیده و مصلحت خود را تشخیص می دهد، اذن پدر لازم است. عده ای آن را بنابر احتیاط واجب، لازم می دانند و بر اساس احکام دینی، در چنین موردی می توان به مرجع تقلید دیگری رجوع کرد. عده ای از مراجع، معتقدند اذن پدر در ازدواج موقت تکلیفا لازم است یعنی اگر بدون اذن پدر عقد خوانده شود صحیح است، ولی فردی که باید اجازه می‌گرفت و نگرفته، معصیت کار است. گروهی دیگر، اعتقاد دارند اذن پدر لازم نیست ولی خوب است رعایت شود. و در نهایت، عده ای معتقدند که ازدواج موقت درباره دختری که مستقل است و صلاح خود را می داند، نیازی به اذن پدر ندارد.

 

کدام مراجع اذن پدر را ضروری می دانند؟

آیات عظام امام خمینی(ره)، شبیری زنجانی، تبریزی و نوری همدانی عقیده دارند اذن پدر در ازدواج موقت لازم است. آیت الله سیستانی هم پیرو همین نظر هستند اما در دختری که متصدی امور زندگی خودش باشد اذن پدر را بنا بر احتیاط واجب لازم می‌دانند نه به فتوا.

آیت الله سیستانی در پاسخ به استفتای یکی از مقدانشان که پرسیده بود: «آیا صحیح است که اگر دختری بالغ باشد از نظر فکری و سنی، می تواند بدون اطلاع پدر صیغه پسری شود که بعد ها قصد ازدواج دارند؟» پاسخ داده اند: «صحّت ندارد و اذن پدر لازم است حتی اگر مستقل در شؤون زندگی باشد بنابر احتیاط واجب در این صورت.» اما در پاسخ به سوال دیگری با این مضمون که «اگر دختر و پسر ندانند که اجازه ی پدر دختر برای عقد موقت لازم است و بعد از جاری شدن عقد متوجه آن موضوع بشوند عقد آنها چه حکمی دارد؟» گفته اند عقد باطل است.

 

لازم است اما با احتیاط

اما آیات عظام خامنه ای، مکارم شیرازی، اراکی، خوئی، گلپایگانی، فاضل لنکرانی، صافی و وحید خراسانی، علمایی هستند که عقیده دارند در عقد ازدواج موقت بنا براحتیاط واجب اذن پدر لازم است. آیت الله مکارم شیرازی در توضیح المسائل خود در این باره می نویسند: دختری که به حد بلوغ رسیده و رشیده است، یعنی مصلحت خود را تشخیص می دهد چنانچه باکره باشد احتیاط آن است که با اجازه پدر یا جد پدری ازدواج نماید ولی اگر همسر مناسبی برای دختر پیدا شود و پدر مخالفت کند اجازه او شرط نیست، همچنین اگر به پدر یا جد پدری دسترسی نباشد و دختر هم احتیاج به شوهر کردن داشته باشد یا این که دختر قبلاً شوهر کرده باشد که در این دو صورت نیز اجازه پدر و جد در ازدواج جدید لازم نیست.(مساله 2037-) اگر دختر باکره‌ نباشد و بکارتش‌ به‌ وسیله‌ شوهر کردن‌ یا به‌ واسطه‌ وطی‌ به‌ شبهه‌ و یا زنا از بین‌ رفته‌ باشد، اجازه‌ پدر و جد پدری‌ لازم‌ نیست‌.

 

نظر آیت الله بهجت درباره اذن پدر

به اعتقاد مرحوم آیت الله بهجت، اذن پدر در ازدواج موقت تکلیفاً لازم است و اگر عقد بدون اذن پدر خوانده شود صحیح است، اما چیزی از گناه فرد کم نمی کند. در استفتایی که یکی از مقلدان آیت الله بهجت از ایشان داشتند، سوال شده بود: «یا دختر باکره‏اى را که بالغ و عاقل و رشیده است، بى‏اذن پدر او مى‏توان متعه کرد؟» که پاسخ آیت الله بهجت این طور بود: «بنابر احتیاط، تکلیفا باید از پدر یا جدّ پدرى خود اجازه بگیرد، چون تکوینا مفسده دارد.»

ایشان در پاسخ به استفتای دیگری در رابطه با شرایط ازدواج موقت گفته اند: «باید در ازدواج موقت مهر و مدت معین شود و بنابر احتیاط با اجازه‏ى پدر دختر صیغه‏ى صحیح خوانده شود، و رابطه با نامحرم حرام است.»

 

دختر رشیده بالغه، بی نیاز از اذن پدر

اما آخرین رویکرد علما به مساله ازدواج موقت، رویکردی است که ازدواج دختر رشید و بالغ را بی نیاز از اذن پدر می داند. مثل آیت الله اردبیلی که معتقدند اگر دختر باکره ‏اى که به حدّ بلوغ رسیده و رشیده است ـ یعنى مصلحت خود را تشخیص مى ‏دهد ـ بتواند زندگانى خود را به نحو مستقل اداره کند و قدرت تصمیم‏ گیرى صحیح در امور زندگى خود را داشته باشد و بیم آن که فریب بخورد در میان نباشد، چنانچه بخواهد ازدواج کند، احتیاجى به اجازه پدر یا جدّ پدرى خود ندارد و در غیر این صورت، بنابر احتیاط واجب باید از پدر یا جدّ پدرى خود اجازه بگیرد و اجازه مادر و یا برادر لازم نیست. همچنین بنابر احتیاط واجب دخترى که باکره نیست نیز همین حکم را دارد.

آیت الله محمدصادق روحانی هم معتقدند در مورد دختر بالغه رشیده اذن ضروری نیست. ایشان در پاسخ به سوالی با این مضمون که «در سوره نساء آمده است که عقد باید با اجازه ولی و صاحب دختر باکره انجام شود. آیا ازدواج دختر باکره بی اذن ولی باطل است؟»، پاسخ داده اند: «آیه مختص است به دختر باکره غیر بالغه و غیر رشیده اما ازدواج دختر بالغه رشیده به حسب روایات نیازی به اجازه ولی ندارد.»

خبر گذاری مهر


[ چهارشنبه 91/8/3 ] [ 10:31 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

مردها تلاش زن را برای سازمان دهی، برنامه ریزی و حل مشکلات می بینند و سپس آن را به اشتباه به عنوان تلاشی از جانب زن برای کنترل مرد و بهره کشی از آن تعبیر می کنند.

به گفته روان شناسان، اغلب مردها باورهای نادرستی در مورد زنان دارند که اغلب گله گذاری های آنان را شامل می شود.

 

شناخت صحیح و درک زن ها

به گفته روان شناسان، اغلب مردها باورهای نادرستی در مورد زنان دارند که اغلب گله گذاری های آنان را شامل می شود. این باورهای غلط ناشی از عدم شناخت صحیح و عدم درک روحیه لطیف زن هاست و آن ها را برای شناخت بیش تر آقایان از همسرانشان بیان می کنیم:

 

هفت باور نادرست مردها درباره ی زن ها

1 - زن ها سیری نا پذیرند

2 - حفظ و نگهداری آن ها مشکل است

3 - زن ها می خواهند مردها را کنترل کنند

4 - زن ها حسود هستند

5 - زن ها زیاده از حد احساساتی هستند

6 - زن هایی که قوی و توانا هستند، نیازی به مراقبت ندارند

7 - زن ها آزادی مرد را مختل می کنند

 

باور غلط : زنها سیری ناپذیرند

مردها، تمایل و گرایش همیشگی زن مبنی بر بهبود و اصلاح کارها را با پر توقع بودن و سیری ناپذیری مزمن او اشتباه گرفته اند. این طبیعت زن است که به فکر بهبود، اصلاح و ارتقاء همه چیز است.

زنها - دست کم بیش تر آنها - بسیار کم توقع اند و می توان به راحتی با کوچک ترین چیزها خوشحالشان کرد. با یک لبخند، اظهار محبت و دلتنگی در آغوش گرفتن و ... خواهید دید چطور از شادی لبریز خواهند گشت.

 

باور غلط : حفظ و نگهداری زن ها مشکل است

واقعیت این است که حفظ و نگهداری روابط صمیمی مشکل است. زن ها می خواهند رابطه شان سالم و صمیمی باشد و بدین جهت از مردها توقع دارند برای این منظور وقت بگذارند و بر روی صمیمیت رابطه تلاش کنند.

زنها استانداردهای بالایی برای روابط صمیمی خود دارند، نه از آن رو که ایرادگیر و پرتوقع هستند، بلکه از آن جهت که عمیقاً متعهد و پایبند بوده و می خواهند که موفق باشند.

 

باور غلط : زن ها می خواهند مردها را کنترل کنند

مردها تلاش زن را برای سازمان دهی، برنامه ریزی و حل مشکلات می بینند و سپس آن را به اشتباه به عنوان تلاشی از جانب زن برای کنترل مرد و بهره کشی از آن تعبیر می کنند.

واقعیت این است که زنها می خواهند کمک کنند، ایفای نقش کنند، بهبود بخشند، ارتقاء دهند و به حساب آورده شوند.

یکی از رایج ترین شکایت های زن ها از مرد زندگی شان آن است که بیش تر مردها، در فرآیند تصمیم گیری خود، زن ها را دخالت نمی دهند. از آن جا که زن ها از این احساس بیزارند، پس تلاش می کنند تا خود را به نحوی در جریانات زندگی همسرشان وارد کنند. بدین معنا که سوال می پرسند و راه حل ارایه می دهند. مرد، علاقه و کمک همسرش را به معنای تلاش برای مداخله و سلطه جویی معنا می کند.

 

باور غلط : زن ها حسود هستند

واقعیت این است که زن ها محافظ و نگهبان روابط صمیمی و نزدیک خود هستند و می خواهند از رابطه خود با مردی که دوستش دارند محافظت کنند. نه از آن جهت که به همسر خود اعتماد ندارند، بلکه از آن رو که او را دوست دارند. به طور غریزی و فطری، زنان از هر چه برایشان ارزشمند باشد، مراقبت می کنند.

 

باور غلط : زن ها زیادی احساساتی هستند

یکی از زیباترین ویژگی های زنها این است که قابلیت این را دارند که حس کنند و احساس داشته باشند و این احساسات را نشان دهند و ابراز کنند و این موهبتی بس گران بهاست. اما باور غلط این است که نشان دادن احساسات ،کیفیتی ضعیف تر و ناخواستنی تر از پنهان کردن احساسات می باشد. این همان پیامی است که اغلب مردها در کودکی و هنگامی که پسربچه ای بودند دریافت کرده اند. این که گریه نکردن، بهتر از گریه کردن است. خشن و قوی بودن، بهتر از ترسو بودن است. مستقل بودن بهتر از نیازمند بودن است.

بنابراین مردها، اغلب احساسات طبیعی زن ها را به غلط ،ضعف نفس تلقی می کنند و توانایی آنها را در حس کردن و احساس داشتن را به زیاده روی احساسی تعبیر می کنند.

مردها معمولاً زن را متهم می کنند که زیاده از حد احساساتی هستند. به این دلیل که مسیولیت گفتار یا رفتار نامهربانانه و احیاناً خشونت آمیز خود را نپذیرند.

بیشتر زن ها زیادی احساساتی نیستند، بلکه فقط احساساتی هستند! مردها هم همینطور. اما نمی توانند به راحتی احساسات خود را نشان دهند یا ابراز کنند. حقیقت آن است که مردها به همین دلیل زن ها را بسیار دوست دارند، همین حساس بودن، احساساتی بودن و توانایی حس کردن زن، دلیل آن است، زیرا همین احساساتی بودن زنهاست که به آنها امکان می دهد به مردها محبت بورزند و چنین احساسات خوبی را در آنها تولید کنند.

 

باور غلط : زن های قوی نیازی به توجه و مراقبت ندارند

اشتباهی که مردان مرتکب می شوند این است که قدرت و توانایی را با خودکفایی اشتباه می گیرند. صرف این که زنی قوی و با اعتماد به نفس است به این معنا نیست که هیچ گونه نیازی ندارد و اصلاً به این معنا نیست که به شخص توانمند و نیرومند دیگری نیاز ندارد و این گونه نیست که هرگز خسته، ترسیده، وحشت زده و بی رمق نمی شوند.

واقعیت این است که اگر زنی به تنهایی هم قادر به انجام تمام کارها باشد، باز دوست دارد قدرت، توان، حمایت و مراقبت مردش را حس کند. هر قدر هم زنی قوی و مستقل باشد، همچنان نیاز دارد که احساس کند به طرق مختلف از او مراقبت می شود.

 

باور غلط: زن ها آزادی مرد را مختل می کنند

مردها اغلب به اشتباه، درخواست های طبیعی و منطقی زن ها را مبنی بر شرکت در رابطه، با تلاش زن برای سلب آزادی مرد اشتباه می گیرند. زن ها دوست دارند روابطی متعهدانه و صمیمانه ایجاد کنند.

هر کسی به مجرد این که به رابطه ای وارد می شود، مقادیری از آزادی های شخصی خود را از دست می دهد. چرا که از حالا به بعد شخصی که با او رابطه برقرار کرده اید، به آنچه می گویید یا رفتار می کنید، واکنش نشان خواهد داد.

آزادی واقعی به این معنا نیست که چه کارهایی می توانید بکنید و چه کارهایی نمی توانید بکنید. بلکه به معنای آزادی در محبت ورزیدن آن هم بدون ترس و دریافت کردن بدون مقاومت و دادن و بخشیدن بی دریغ می باشد.

زن ها هرگز سعی ندارند چیزی را از مرد سلب کنند. برعکس آنها می خواهند محبت، فداکاری، از خودگذشتگی، تعهد، پایبندی و وفاداری خودشان را به مرد هدیه کنند. تمام تلاش های یک زن برای ایجاد رابطه با همسرش و صمیمی بودن و حل مشکلات است نه برای سلب آزادی از مرد.


[ چهارشنبه 91/8/3 ] [ 12:4 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]


1.به‌ یاد خدا باشید و از او کمک بخواهید

با یاد خدا، دل‌ها آرام می‌گیرد و مطمئن باشید خداوند به شما کمک خواهد کرد.

2.
هدفی مشترک را در نظر بگیرید
با هم‌فکری برای خود و همسرتان، هدف مشترکی داشته باشید و برای رسیدن به آن، یکدیگر را کمک کنید.

3. خودخواه و خودرای نباشید
خودخواهی و خودرأیی آسیب های متعدی را بهمراه دارد گذشته از اینکه با این خصلت کمتر موفق خواهید شد تا لذت‌های معنوی را درک کنید.

4.
عیب‌های خود را ببینید
فقط به‌دنبال عیب‌جویی از همسرتان نباشید، عیوب خود را نیز رفع کنید.

5.
قدرشناس باشید
قدر محبت‌های پدر، مادر، همسر و دوستان‌تان را بدانید و سپاس‌گزار الطاف خداوند باشید تا به تقدیرهای او راضی شوید. آن‌چه مورد رضایت خداوند نیست را انجام ندهید تا اطمینان و عزت‌نفس بیش‌تری بیابید.

6.
اهل عمل و مس?ولیت‌پذیر باشید
به‌جای توقع‌داشتن از دیگران، به فکر انجام مس?ولیت‌ها و وظایف خود باشید.

7.
به ارزش‌های اعتقادی و فرهنگی یکدیگر احترام بگذارید
اعتقادات و ارزش های فرهنگی هر شخص قابل احترام است و این یکی از عوامل احترام به شخصیت وجودی اوست.

8.
مثبت بیندیشید و اضطراب را از خود دور سازید
اگر بپذیرید هرکاری از جانب خداوند خیر است، در زندگی اضطراب نخواهید داشت.

9.
هرگز دشنام ندهید و جدال نکنید
بحث و جدل، تش کینه را در دل شعله‌ور ساخته و حرمت میان زن و شوهر را خدشه‌دار می‌کند.

10.
دلی آرام و نیک‌خواه داشته باشید
دل‌آرامی، یکی از راه‌های برقراری صلح و صفا بین شما و همسرتان است. برای رسیدن به آرامش، باید به خداوند نزدیک شد. از ویژگی‌های همسر دل‌آرام، مثبت‌اندیشی، ایمان، جاذبه‌ی فکری و امیدواری‌است.

11.
عاشقانه زندگی کنید
برای رسیدن به عشق، از انجام هیچ‌کاری کوتاهی نکنید.

12.
معناجو باشید
حساسیت‌های رفتاری همسرتان را بشناسید تا موجب بروز اختلال در روابط‌تان نشود.

13.
پیش از صحبت، تفکر کنید
هرگاه حرفی می‌‌زنید، از قبل، به عواقب آن فکرکنید تا بعد، شرمنده و پشیمان نشوید. با توجه به شرایط روحی و جسمی همسرتان حرف بزنید و از پرحرفی بپرهیزید.

14.
تا جایی‌که می‌توانید، با یکدیگر غذا بخورید
جمع‌شدن افراد خانواده دور میز یا سفره‌ی غذا، موجب افزایش روابط عاطفی و احساس نزدیکی بیش‌تر آنان خواهد شد.

15.
شبکه‌ی ارتباطی خود را گسترش دهید
یکی از علت‌های ایجاد افسردگی در خانواده‌ها، قطع ارتباط با محیط بیرون از خانه است. اگر شما و همسرتان، نظرات متفاوتی در مورد نوع تفریح و ارتباطات دارید، چیزی را انتخاب کنید که تا حد ممکن، هر دو، آن‌را ترجیح می‌دهید.

16.
به رشد یکدیگر کمک کنید
زن و شوهر باید به‌منظور رسیدن به درجات معنوی والاتر، ادامه‌ی تحصیل، اشتغال و... شرایط رشد و پیشرفت یکدیگر را فراهم کنند.

17.
به یکدیگر هدیه دهید
به همسرتان هدیه بدهید چون نشان‌می‌دهد به او توجه دارید.

18.
خوش اخلاق باشید.
خوش خلقی نه تنها در روابط زناشویی بلکه بطور کلی در تمام مراحل زندگی از برگزیده ترین صفات است.

19.
بی‌ریا و صادق باشید
اگر با اطرافیان خود صادقانه برخورد کنید، علاوه‌بر راحتی خودتان، آنان هم شما را آسان‌تر می‌پذیرند.

20.
به‌عهد خود وفا کنید
اگر قولی به همسرتان می‌دهید، تمام تلاش خود را برای عمل‌کردن به آن، به‌کار گیرید.

21.
از نصایح و تجربیات پدر و مادرتان استفاده کنید
استفاده از نصایح دیگران، به این معنا نیست که به آنان اجازه‌ی دخالت در زندگی خصوصی خود را بدهید، بلکه از تجربیات آنان استفاده کنید.

22.
همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید
اگرچه افراد نقایصی دارند اما خوبی‌هایی هم دارند. سعی‌کنید به نکات مثبت همسر خود فکر کنید.

23.
عیب‌پوشی کنید
همیشه اول، خوبی‌های همسرتان را به او بگویید و بعد با ظرافت، انتقاد کنید و سعی‌ نمایید معیار نقدهای‌تان، منطقی و قابل ‌قبول باشد. هم‌چنین هرگز نزد دیگران، عیب همسرخود را بازگو نکنید.

24.
خانواده‌گرا باشید
همیشه برای خانواده‌تان اعتبار قائل شوید و به ‌رشد و پیشرفت هم کمک کنید.

25.
عذرخواه باشید و خود نیز عذر دیگران را بپذیرید.
تواضع و صداقت پیشگی در رفتار راه های ایجاد کدورت را مسدود می کند.

26.
رازدار باشید
هم اسرار همسرتان را نزد دیگران و هم اسرار دیگران را نزد همسرتان فاش نکنید.

27.
صبور و باگذشت باشید
صبر و گذشت موجب می‌شود دوستی صمیمی برای همسرتان باشید.

28.
همسرتان را از وضعیت اقتصادی موجود، آگاه کنید
از درآمد هم، مطلع باشید تا با هم‌فکری، برنامه‌ریزی بهتری انجام دهید.

29.
به خلوت یکدیگر احترام بگذارید
گاهی‌اوقات افراد نیاز دارند با خود خلوت و تفکر کنند؛ در این‌صورت، آرامش همسرتان را به‌هم نزنید.

30.
به‌ فکر ایجاد تغییرهای مثبت در خود و همسرتان باشید
سعی‌کنید تغییر در حرکت به‌سمت تعالی و بالندگی باشد و پیش از تغییر، راه‌های درست ایجاد آن‌را بدانید.


[ سه شنبه 91/8/2 ] [ 11:54 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

پس نگویید قصد دارید برای همیشه مجرد بمانید. برای اینکه بدانید چه زنی زن زندگی نیست و بی جهت به همه خانم ها انگ نزنید به مشخصات زنانی که با ازدواج با آنها دچار دردسر می شوید، اشاره کرده ام.

? مال دوست ها

در این تقسیم بندی بیشترین توجه به دخترانی است که به خاطر داشتن چنین امتیازی، از هنرهایی مثل خانه داری، توجه به همسر، احترام به خانواده و اقوام همسر و محبت و رعایت حرمت های زناشویی بهره ای نبرده اند و اعتقاد دارند چون ثروتمندند، کسی نباید به آنها بگوید بالای چشمشان ابروست و کسانی که فاقد این امتیاز هستند، بی ارزش و بی عرضه می دانند. البته در مقابل آنها هستند دختران ثروتمندی که چنین نمی اندیشند و به سایر ارزش های واقعی زندگی واقفند.

? مدپرست ها

به زبان طنز، دختران مدپرست را دختران «مخ کوچک» لقب داده اند زیرا از واقعیت های زندگی و از دشواری هایش بی اطلاعند بنابراین در بحران ها و در فشار و تنگناهای زندگی تاب و تحمل خود را از دست می دهند. از آنجا که آراستگی زینت هر زن است هیچ کس حق ندارد در خارج از چارچوب اخلاق، قانون و شرع، به دختران بگوید موی خود را آرایش نکنید یا اینکه لباس های زیبا نپوشید و…، فقط کار از جایی عیب پیدا می کند که زن بخواهد خود را هر دم به رنگی درآورد.» یکی از بزرگان می گوید: «خداوند همه زنان را زیبا آفریده است»، اما یکی از معایب جامعه ما این است که اگر دختری کمی هم از زیبایی بهره مند باشد، تمام فامیل و دوستان دائم از کودکی می گویند چه دختر زیبایی است! و آنقدر این جمله طی سال ها تکرار می شود که دخترک معصوم حتی اگر خودش هم نخواهد، ناخودآگاه لوس و از خودراضی بار می آید.

دخترانی که چنین شخصیتی دارند به دلیل اینکه مدام مورد توجه اطرافیان قرار می گیرند، دیگر نیازی نمی بینند برای ارتباط با اطرافیان یا بهبود روابط اجتماعی با دیگران تلاشی کنند. آنها تصور می کنند هنرهای آشپزی، خانه داری و خلاصه کدبانوگری برای آنها لازم نیست. این قبیل دختران غرور زیاد و مخربی دارند چون در کودکی توجه زیادی به آنها شده و هرچه را که می خواسته اند پدر و مادر در اختیارشان گذاشته اند، فکر می کنند پس از ازدواج هم بقیه درهای زندگی روی همین پاشنه می چرخد و حاضر نیستند در ناملایماتی که در هر زندگی ای پیش می آید، صبر یا تلاشی بکنند زیرا آنها آموخته اند که زیبایی تنها عامل موفقیت در زندگی است و کسی هم آنها را متوجه نکرده که زیبایی بعد از چند صباحی که گاهی به 6 ماه و یک سال هم نمی رسد، برای شوهر عادی می شود. البته هستند پدران و مادران آگاه و فرزانه ای که فرزندانشان را طوری تربیت کرده اند که علاوه بر زیبایی صورت، به سایر زینت های اخلاقی و اجتماعی و محاسن پسندیده دیگر نیز مزین و آراسته اند.

? وابسته ها

این دختران باید قبل از انجام هر کاری، حتما آن را با دیگران در میان بگذارند، حتی کارهای بسیار جزئی و پیش پا افتاده. گرچه مشورت بسیار خوب است، اما نه برای هر کار کوچکی. در میان گذاشتن هر مشکلی حتی یک سوءتفاهم جزئی با همسر، راهنمایی خواستن از دیگران، نشانه متکی بودن فرد است که به تدریج در زندگی زناشویی مشکل آفرین می شود.

? از خودراضی ها

برای ازدواج با چنین دخترانی عجله نکنید و به امید اینکه وقتی به خانه شوهر می روند، خوب می شوند، نباشید. به خود وعده ندهید که چون بچه است، من او را می سازم. البته شاید موفق شوید ولی به چه قیمتی؟ این کار سخت و طاقت فرساست.

? جاه طلب ها

گرچه مخالف جاه طلبی همراه تلاش سازنده، نیستم، اما زنانی که چنین خصوصیتی دارند، همه چیز را فدای کار خارج از خانه می کنند. آنها برای مردانشان به صورت رقیب درمی آیند و دائما در فکر مقایسه با همسرشان هستند. این زنان به آشپزخانه نمی روند، لباس یا ظرف نمی شویند و صراحتا می گویند چرا باید چنین کارهایی را انجام دهم؟ آدم جاه طلب در زندگی اش هدفی مشخص دارد و می خواهد با پشتکار به آن برسد. جاه طلبی زمانی مشکل آفرین می شود که کسی بخواهد همه چیز را تحت کنترل خود درآورد و به صورتی بیمارگونه، در تعقیب اهداف بلندپروازانه صاحب آن ایده جلوه گری و خانه و کاشانه شخص را فدای آن کند. اینکه چرا نباید با این زنان ازدواج کرد، به دلیل فراوانی پرونده هایی است که منجر به جدایی و طلاق شده است.

? همه چیزدان ها

عنوان بالا خیلی چیزها را روشن می کند، اگر زنی تصمیم بگیرد شوهرش را تغییر دهد و برای او یک معلم اخلاق شود یا همه چیزدان، باید بداند فقط همسرش را از خانه فراری خواهد داد زیرا مردها نمی توانند تحت کنترل زن ها بودن را تحمل کنند. البته حتما این ضرب المثل را شنیده اید که می گوید: «پشت سر هر مرد موفق همواره یک زن خوب ایستاده است» این مطلب گویای این واقعیت است که «مشاور مهربان» مرد بودن، با «عقل کل» شدن در خانه تفاوت بسیاری دارد.


[ چهارشنبه 91/4/28 ] [ 8:22 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

زهره جهانشاد، مشاور و متخصص ژنتیک کشورمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مقوله انتخاب جنسیت جنین با مقوله تعیین جنسیت متفاوت است.

وی انتخاب جنسیت را مقوله پیش از باداری و تعیین جنسیت را پس از بارداری عنوان کرد.

محقق کشورمان در ادامه بحث انتخاب جنسیت را از روش های شناخته شده و کاربردی میان زوجینی که قصد فرزند دار شدن دارند دانست.

وی تبلیغات و مصرف داروها و ... را که از سوی برخی افراد بدون داشتن علم به افراد توصیه می شود را سوء استفاده عنوان کرد.

متخصص کشورمان در پایان به تمام زوجینی که قصد داشتن فرزند را دارند توصیه کرد: تا با بهره گیری از مشاوره های ژنتیک قبل از اقدام به بارداری و به خصوص در زمان تولد فرزند اول به ارتقاء نظام سلامت خانواده و جامعه کمک کنند./ح


[ جمعه 91/4/23 ] [ 7:3 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

داستان این عروسی‌ بدین قرار است:
عروس ساکن بلندیهای جولان منطقه اشغالی تحت نظر اسرائیل می‌باشد و داماد در آنطرف مرز یعنی‌ در سوریه زندگی‌ می‌کند ،اگر عروس این مرز را بگذرد و به سوریه برود اسرائیل دیگر هرگز اجازه بزگشت به وی را نخواهد داد بنابر این عروس خانوم با اشک و اندوه فراوان با خانواده خود برای همیشه خداحافظی می‌کند و تک و تنها با دلی‌ پر از غصه به عروسی‌ خود آنطرف مرز میرود.









عروس خانم مشغول خداحافظ آبدی با خانواده خود




ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/4/22 ] [ 10:8 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 186
بازدید دیروز: 172
کل بازدیدها: 3110145
Flag Counter