http://mehrangoli64.ParsiBlog.com | |||
مصاحبه ای بود در شبکه سی ان بی سی با آقای وارنر بافیت، [ پنج شنبه 91/2/28 ] [ 8:14 صبح ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
از بیل گیتس پرسیدند: از تو ثروتمند تر هم هست؟ [ یکشنبه 90/10/25 ] [ 9:54 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
براساس نظرسنجی که موسسه ملی تحقیقات دانشگاه شیکاگو انجام داده است، این شغلها در ردیف شادترین شغلهای دنیا قرار گرفته اند: آتش نشان: 80درصد از آتش نشانها از کار خود بهشدت راضی هستند، چراکه شغل آنها همواره کمک کردن به دیگران و در بسیاری از مواقع نجات جان دیگران از مرگ حتمی است. با آنکه همه آتشنشانان در طول هفته با خطرات زیادی روبهرو هستند اما همین حس کمک به همنوع آنها را راضیترین شاغلان دنیا میکند. فیزیوتراپ: کار این قشر از جامعه هم مستقیما با مردم و کمک به افرادی در ارتباط است که توان کمتری نسبت به دیگران دارند. آنها هم پس از حل مشکل دیگران از کار خود احساس رضایت میکنند و در نتیجه از نظر خود شغل خوب و شادی دارند. نویسنده: هر چند بسیاری از نویسندگان، نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا، همواره از کم بودن دستمزدها و حقوق خود ابزار ناراحتی میکنند اما حس خوب روی کاغذ آوردن ذهنیتها و تفکرات شخصی برای این افراد، شغل نویسندگی را جذاب، دوست داشتنی و حتی شاد میکند. معلم: اگر چشم خود را به روی حقوق ناچیز معلمان ببندید و به دیگر ویژگیهای معلمی به ویژه ارتباط با بچهها و آموزش درسها و نکات تازه به دیگران فکر کنید، حتما معلمی را شغلی شاد و دوستداشتنی مییابید. هنرمند: معمولا وقتی صحبت از روحیه لطیف میشود، اولین کسانی که به ذهن میآیند، هنرمندان هستند. البته شادی و نشاط هم جزو لاینفک هنر است و در این بین بهنظر میرسد مجسمهسازان و نقاشان از همه اقشار هنری شادتر هستند. روانشناس: این قشر از جامعه وظیفه سنگین و مهمی بر دوش دارند که البته در بسیاری مواقع هم شنیدن مشکلات دیگران به نظر سخت و غمانگیز میرسد اما روانشناسان چندان این ایده را قبول ندارند، چراکه معتقدند گذاشتن راهحل پیش پای کسانی که تا مرز سیر شدن از زندگی هم پیش میروند، بسیار لذت بخش و شادی آفرین است. [ یکشنبه 90/8/8 ] [ 12:41 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
[ دوشنبه 90/6/21 ] [ 8:51 صبح ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
کسانی می توانند توانمند و پیروز شوند که ببینند آنچه را که دیگران به آن توجه ندارند. ایشان برای تجارت و کسب و کار الکترونیک (E-Business) ارزش خاصی قایلند و آینده ثروت را در آن می بینند و توصیه می کنند جوانان به جای پرداختن به چت و شبکه های اجتماعی سعی بر استفاده از این امکانات برای کسب درآمد و سودآوری داشته باشند. از نظر دکتر روستا، پدر بازاریابی نوین ایران، رسیدن به ثروت در مدت زمانی کوتاه حتی در ایران زیاد سخت نیست. فقط رمز و رازی دارد؛ با هم این رمز و راز را می خوانیم: ایده های پولساز فروش یکی از عوامل مهم موفقیت که می تواند به ویژه برای افراد جوانی که هنوز نمی توانند با افراد قدرتمندی که از قبل در بازار وجود دارند رقابت کنند، مفید است تکنیک شناخت تقاضای پنهان در جامعه است. شناخت تقاضای پنهان در جامعه، شناسایی آن چیزی است که مردم می طلبند. ولی هنوز پاسخ داده نشده است. این فقط مربوط به کالا و خدمات جدید نیست. به عنوان مثال خیلی از کالاها، خدمات و پدیده ها هست که اگرچه قدیم هم بوده است اما آن گونه که مردم می خواهند نبوده است؛ مثلاً هزاران رستوران و ساندویچ فروشی داشته ایم، اما عده ای چند سال پیش آمدند و متوجه یک تقاضای پنهان در جامعه شدند، تقاضای پنهان در رابطه با وجود رستوران های تمیز، مرتب و با غذاهای متنوع و خدمات مناسب و شرایط ظاهری دلخواه که ایران وجود داشت را پاسخ گفتند و در اندک زمانی موفق شدند. عده ای دیگر در پنج سال گذشته متوجه تقاضای پنهان وجود استراحتگاه های بین راهی تمیز و زیبا برای مسافران شدند. آنها فهمیدند در امر مسافرت و گردشگری به هر حال مردم در بین راه نیازمند استراحت، غذا، تنقلات و چیزهای دیگر به صورت بهداشتی و ظاهر مناسب هستند. آنها در کوتاه زمانی موفق شدند و در مکان های مختلفی استراحتگاه تأسیس کردند که به طور مثال یکی از این واحدها در نزدیکی های قم الگوی جاهای دیگر شد. ایده هایی برای آینده در سه دهه پیش من تقاضای پنهان شرکت های خدمات نظافتی در ایران مشاهده کردم که بلافاصله آن را به همگان پیشنهاد نمودم. من گفتم دلیلی ندارد که شرکت ها برای دو ساعت کار نظافتی، بخواهند نیرو استخدام نمایند. افرادی که این تقاضای پنهان جامعه را به خوبی پاسخ گفتند خیلی زود موفق گشتند. الان نیز با توجه به الگوی زندگی و ساختار آن در ایران آینده، به نظر می رسد که خانواده آینده، زندگی زن و مرد شاغل خواهد بود و در نتیجه تقاضای پنهان برای بسیاری کالا و خدمات خانوادگی وجود خواهد داشت. از جمله غذاهای فوری، انواع خدماتی که یک خانواده نیاز دارد، کلیه خدماتی که زن و مرد شاغل فرصت انجام آن را برای خانواده ندارند. هر کس در حوزه کار و تخصص خود باید این فرصت ها را بیابد از آموزش گرفته تا ورزش، کار یا هر نوع خدمات درمانی، بهداشتی و آرایشی در خانه و... برای یافتن تقاضای پنهان من یک راهکار ساده پیشنهاد می کنم: هرگاه خواستید تقاضای پنهان جامعه را بیابید در حوزه خود یا دیگر حوزه ها با مردم گفت وگو کنید در تحقیق از مردم روی سه واژه حساس شوید، آنگاه تقاضای پنهان جامعه را خواهید یافت. این سه واژه عبارتند از: حیف... ای کاش... اگر... هرجا این سه واژه با آه و افسوس همراه بود یعنی یک فرصت و یک پدیده ای که شما می توانید بر آن توجه کنید و موفق شوید. شناخت تقاضای پنهان معجزه می کند در دنیا افراد زیادی با شناخت و پاسخ صحیح به تقاضاهای پنهان جامعه ثروتمند شدند. از اتومبیلهای مدل تی فورد گرفته تا شرکت گوگل همه با همین تکنیک موفق شدند. به طور مثال اگر به تاریخچه شرکت اپل نگاهی بیاندازیم می بینیم دو مهندس جوان وقتی پی به تقاضای پنهان رایانه های شخصی در جامعه بردند و به آن پاسخ گفتند، بسیار سریع موفق گردیدند و رقیب اصلی شرکت های بزرگ قبل از خود شدند. در ایران دهها و صدها ایده مربوط به تقاضاهای پنهان وجود دارد که اگر کسی یکی از آنها را اجرایی سازد به موفقیت دست خواهد یافت. خود من دهها ایده بزرگ و کوچک دارم که می توانم دراختیار شما عزیزان قرار دهم. این ایده ها فرصت هایی است که می تواند خیلی زود افراد را در ایران خودمان ثروتمند سازد، البته فقط نیاز به یک چیز دارد و آن دید، دید و دید است. دید یعنی هنر و مهارت دیدن نادیدنی های بازار، دید یعنی تقویت تیزبینی، ریزبینی، کنجکاوی و حساسیت در هر حرفه و در هر نوع فعالیت و کسب و کار. اگر ما بیش از اینکه روی دانش کارمان فکر کنیم بر روی دید حرفه ای مان فکر کنیم قطعاً می توانیم بسیاری از تقاضاهای پنهان را کشف کنیم و سپس با کمک آن ارزش های جدیدی خلق کنیم. بازاریابی علم ثروتمند شدن علم بازاریابی فرصت ها را شناسایی می کند و چنانچه این فرصتها به درستی مدیریت شود، یعنی هدایت فرصت هایی که در آن پیام نیازهاست، موفقیت و ثروت را به دنبال خواهد آورد. اگر ما بتوانیم نیازها را به درستی پاسخ گوییم قطعاً بازاریابی وسیله ای بسیار مناسب برای کسب درآمد، افزایش سود، افزایش رفاه و افزایش موفقیت های مادی و معنوی زندگی می باشد. اما این نکته نباید فراموش شود که بازاریابی برای خلق ارزش و ثروت نیازمند مدیریت مطلوب است. وقتی ما صحبت از مدیریت می کنیم یعنی برنامه داشتن، سازماندهی، هدایت و رهبری فعالیت های بازاریابی و فروش و کنترل و نظارت دایمی آن. ما متأسفانه در مدیریت بازاریابی و استفاده بهینه از تکنیک ها، ابزارها، روش ها و توجه ویژه به اخلاق و رفتار در بازاریابی نارسایی هایی داریم که باید آنها را برطرف سازیم. منبع: مجله خلاقیت [ دوشنبه 90/6/21 ] [ 8:37 صبح ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
لازمه ی استفاده از این 20 قانون این است که آمادگی داشته باشید تا هر تغییر لازم را بپذیرید. آمادگی انجام اشتباهات زیاد را داشته باشید و از آنها درس بگیرید و پیش بروید. [ سه شنبه 90/6/15 ] [ 8:32 صبح ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
[ دوشنبه 90/5/31 ] [ 11:45 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
خوب است که بدانیم ؟
تفاوت بارز کشورهای ثروتمند و فقیر، تفاوت قدمت آنها نیست.
ما فقیر هستیم نه به این خاطر که منابع طبیعی نداریم یا اینکه طبیعت نسبت به ما بیرحم بوده است. [ سه شنبه 90/5/25 ] [ 4:42 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
در 15 سالگی آموختم که مادران از همه بهتر می دانند ، و گاهی اوقات پدران هم. [ دوشنبه 90/5/10 ] [ 12:44 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
امروز که ساعات کار افراد، سیری صعودی را طی میکند، به نظرتان میتوان بدون برقراری روابطدوستی، صرفا به محل کار رفت و آمد کرد و رابطهها را در حد همان همکاری حفظ کرد؟ ادامه مطلب... [ شنبه 90/4/11 ] [ 10:26 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
|
|||
[ قالب وبلاگ : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin] |