ابزار وبلاگ

جامعه ایرانی وخارجی - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

درحالی که زنان در کشور عربستان، از هرگونه حق و حقوقی که خداوند و دین اسلام آنها را از آنها بهره‌مند ساخته، محروم هستند زنان و دختران خاندان سعودی، نه‌تنها اصول و مبادی دین اسلام، که آیین وهابیت را هم که به آن ایمان و باور دارند زیر پا می‌گذارند. 

به گزارش حدیدنیوز، خاندان سعودی حاکم بر عربستان درحالی داعیه رهبری جهان اسلام را دارد که بسیاری از اعضای این خاندان، غرق در فساد و فحشا هستند و این موضوع نه‌تنها شاهزاده‌های مرد این خاندان را شامل می‌شود، بلکه زنان آنان را نیز در برمی‌گیرد. 

درحالی که زنان در کشور عربستان، از هرگونه حق و حقوقی که خداوند و دین اسلام آنها را از آنها بهره‌مند ساخته، محروم هستند زنان و دختران خاندان سعودی، نه‌تنها اصول و مبادی دین اسلام، که آیین وهابیت را هم که به آن ایمان و باور دارند زیر پا می‌گذارند. برای اثبات این مدعا در ادامه این گزارش با ما همراه باشید: 

نخستین تصویری که مشاهده می‌کنید، تصویری از دختر "سعود بن عبدالعزیز آل‌سعود" پادشاه سابق عربستان سعودی در سن 41 سالگی و مربوط به زمانی است که در دانشگاه فلوریدای آمریکا تحصیل می‌کرد. 

وی دو سال پیش از سوی یکی از دادگاه‌های ایالتی آمریکا به جرم کتک‌زدن و ناسزا گفتن به خدمتکار فیلیپینی‌اش به پرداخت یک هزار دلار محکوم شد. این درحالی است که حکم اولیه دادگاه، 15 سال زندان برای این شاهزاده سعودی بود اما دخالت سفارت عربستان سعودی در آمریکا، حمل گذرنامه دیپلماتیک و بهره‌مندی از مصونیت دیپلماتیک وی موجب شد تا حکم این شاهزاده سعودی از 15 سال، به پرداخت یک هزار دلار کاهش یابد. 



در دومین تصویر، شما "هند شمس‌الدین الفاسی" همسر شاهزاده "ترکی بن عبدالعزیز آل‌سعود" برادر "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی را مشاهده می‌کنید که در جشن تولد خود که در بیروت، پایتخت لبنان در سال 2001 میلادی برگزار شد، درحال رقصیدن است. 

جالب است، بدانید که وی تا آن سال در بیروت زندگی می‌کرد اما چون به سرقت جواهراتی به ارزش 5.5 میلیون پوند انگلیسی متهم شد و دادگاه لبنان وی را تحت پیگرد قضایی قرار داده بود، از لبنان فرار کرد. 



همچنین در تصویری دیگر یکی از شاهزاده‌های سعودی به نام " مشاعل دختر فیصل بن عبدالعزیز آل‌سعود" مشاهده می‌شود که ساکن شهر لس‌آنجلس در آمریکاست و به‌عنوان نمایش دهنده لباس‌های زنانه یا همان مانکن فعالیت می‌کند. 

وی در مصاحبه با یکی از مجلاتی که تصویر وی را در صفحه اولش چاپ و منتشر کرده بود، گفته بود که زنان عربستانی لباس‌های مخصوص به خود را می‌پوشند که از سراپای آنها را می‌پوشاند اما اینجا لس‌آنجلس است نه ریاض! 



اما تصویر چهارمی که مشاهده می‌کنید از آن "ریم" دختر شاهزاده "ولید بن طلال بن عبدالعزیز آل‌سعود" یکی از ثروتمندترین مردان جهان عرب است. 
این تصویر از وی در جشن دانش‌آموختگی وی در سال 2007 میلادی گرفته شده است. 




اما تصویر پنجم از آن شاهزاده "سماهر" دختر شاهزاده سعودی "ترکی بن عبدالعزیز آل‌سعود" است، این تصویر از جشن دانش‌آموختگی شاهزاده سماهر در بیروت گرفته شده و درحالی که پدرش نیز در کنار او در تصویر مشاهده می‌شود. 



تصویر ششم متعلق به شاهزاده "نوفه" دختر شاهزاده "بندر بن‌سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" رئیس کنونی دستگاه اطلاعات و امنیت سعودی است که سال‌های سال سفیر عربستان سعودی در آمریکا بود و اکنون رئیس شورای عالی استخبارات عربستان سعودی است. 

شاهزاده نوفه 25 سال است که در آمریکا زندگی می‌کند و هیچ یک از خصوصیات زنان عربی را ندارد. تنها علاقه وی نقاشی است و از برخی نمایشگاه‌های نقاشی که در آمریکا برگزار شده، جوایزی دریافت کرده است. 
این جدیدترین تصویری است که از این شاهزاده سعودی در دست است. 



هفتمین تصویر از خاندان آل سعود مربوط به "هناء الجادر" در 39 سالگی است که همسر شاهزاده "محمد بن ترکی بن عبدالعزیز آل‌سعود" به شمار می‌آید و در تصویر وی با یک پارچه دیده می‌شود. 
هناء الجادر توسط دادگاه‌ها به دلیل بدرفتاری بیش از حدش با خدمتکارانش و ضرب و شتم بیش از حد آنها محاکمه و توقیف شد. 



اما تصویر شماره هشت متعلق به شاهزاده "شوق آل‌سعود" است که به نظر می‌رسد در کنار "پاریس هیلتون" یکی از دوستانش و یکی از بازیگران زن فرانسوی در سواحل فرانسه مشاهده می‌شود. 
این تصویر را شماری از روزنامه‌ها و مجلات چاپ کردند و موجب خشم و غضب خاندان حاکم سعودی و نگرانی آنها از واکنش افکار عمومی داخلی و خارجی شد.


[ چهارشنبه 92/2/18 ] [ 8:26 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش فرهنگ نیوز، تصویری که مشاهده می کنید، نمایی است تاریخی از یک مدرسه ی دخترانه . تعدادی از دانش آموزان این مدرسه نیز با پوششی سفید رنگ در حیاط دیده می شوند. حیاطی که از چادر های نیم سوخته سیاه شده است.
ساعت ده و سی دقیقه ی روز دوازدهم بهمن ماه سال 1365، در حالی که دانش آموزان مدرسه دخترانه زینبیه در شهر میانه، برای جشن های هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهیا می شدند، جنگنده بمب افکن های رژیم بعثی عراق، چندین بمب را در این مدرسه فرو ریخته و ساختمان آن را به آتش و خون کشیدند. در جریان این بمباران وحشیانه، که به تلافی پیروزی های رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5 صورت گرفت، 37 تن از دختران دانش آموزِ این مدرسه به شهادت رسیدند.
این عکس، ساعاتی پس از بمباران مدرسه ثبت رسیده است:

منبع: مشرقبه گزارش فرهنگ نیوز، تصویری که مشاهده می کنید، نمایی است تاریخی از یک مدرسه ی دخترانه . تعدادی از دانش آموزان این مدرسه نیز با پوششی سفید رنگ در حیاط دیده می شوند. حیاطی که از چادر های نیم سوخته سیاه شده است.

ساعت ده و سی دقیقه ی روز دوازدهم بهمن ماه سال 1365، در حالی که دانش آموزان مدرسه دخترانه زینبیه در شهر میانه، برای جشن های هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهیا می شدند، جنگنده بمب افکن های رژیم بعثی عراق، چندین بمب را در این مدرسه فرو ریخته و ساختمان آن را به آتش و خون کشیدند. در جریان این بمباران وحشیانه، که به تلافی پیروزی های رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5 صورت گرفت، 37 تن از دختران دانش آموزِ این مدرسه به شهادت رسیدند.
این عکس، ساعاتی پس از بمباران مدرسه ثبت رسیده است:

منبع: مشرق


[ چهارشنبه 92/2/18 ] [ 8:19 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش « سراج24 » دوچرخه سواری بانوان چند وقتی است که بشدت از سوی برخی روشنفکران سیاسی زن در سطح کشور مطرح می شود که با حمایت و تشویق سعی می کنند زنان ایرانی را به دوچرخه سواری سوق دهند و مدعی هستند که این یک ورزش است چرا باید حقوق زنان پایمال شود؟! و زنان از این امر مهم که تناسب وزنی هم به آنها می دهد نهی شود؟ و مسائل دیگری کخ این روزها از گوشه و کنار کشور می شنویم.

اما در چند ماهه گذشته گویا در سایه غفلت و بی توجهی مسئولین فرهنگی و انتظامی زنان و دختران دوچرخه سوار که فقط در محیط های مخصوص بانوان مشغول دوچرخه سواری بوده اند جرات پیدا کرده و به سطح شهر و بوستان ها و پارک ها آمده اند و با اوضاع بسیار اسف بار و با تشویق زنان سیاسی روشنفکر مشغول دوچرهع سواری در سطح شهر ها هستند و فرهنگ ایرانی و اسلامی را زیر چرخ های دوچرخه هایشان له و آسفالت می کنند.

در برخی از مکان ها آن قدر اوضع اسف بار است که دختران همراه با پسران بر دوچرخه های دو نفره می نشینند و رکاب می زنند.و در موارد دیگر بخصوص در پارکها و بوستان های بزرگ با پسران مسابقه های دوچرخه سواری می گذارند!

 



بر اساس گزارش ها و مشاهدات خبرنگار انقلاب نیوز از شهر تهران زنان و دختران بصورت آزادانه بر خلاف شرع اسلام و عرف جامعه در خیابان های اصلی هم دوچرخه سواری می کنند .

امام صادق(علیه السلام) از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) نقل می کنند: که حضرت از سوار شدن زنان بر زین نهی کرده اند. (1)

در ادامه می فرمایند: زین مرکب نفرین شده ای برای زنان است. (2)

این دو روایت، بانوان را از نشستن بر زین و سوارکاری نهی می کند و شدت نهی در روایات دوم به حدی است که مرتکب این عمل موردنفرین امام صادق (علیه السلام) قرار گرفته است. امام صادق (علیه السلام) در ضمن روایت دیگری که علائم آخر الزمان را بیان می کنند، چنین فرمودند: « ( در آن زمان) زنان بر زین ها سوار می شوند» . (3)


امیرمؤمنان علی (علیه السلام) در حدیثی با اشاره به این نهی، می فرمایند: « زنان خود را، بر زینها سوار نکنید، که این کار باعث تحریک و تهییج شدن آنان به سمت فساد و گناه می شود. » (4)

بنابراین در روایات رسیده از ائمه معصومین (علیهم السلام) از سوارکاری زنان به این دلیل که باعث تحریک هیجان و مسائل غریزی و جنسی آنان و کشیده شدن به سمت فساد و گناه می شود، به شدت نهی و ما را به این واقعیت رهنمون می کنند، که اگر هیجان و غریزه زن تحریک شود، می تواند به مراتب بیشتر از هوسرانی و لذت جویی مردان آسیب زا و ویرانگر باشد.

 



حال اگر پرسیده شود که ارتباط این روایات با مسئله دوچرخه سواری بانوان چیست؟ در پاسخ باید گفت، با توجه به تعابیری که در روایات آمده یعنی زین و نشستن بر زین، ودر نظر گرفتن این نکته که در اینجا سوارکاری و نشستن بر اسب و امثال آن خصوصیتی ندارد،بلکه نهی متوجه نشستن بر هر زینی است؛ چه زین اسب و چه زین حیوانات دیگر باشد و یا اینکه زین دوچرخه،موتور سیکلت و وسایل نقلیه مانند آن باشد.

به ویژه اینکه وقتی به این مسأله توجه کنیم، در می یابیم که معمولا زین حیوانات بزرگ تر و پهن تر بوده است و زین دوچرخه کوچک تر و باریک تر و میزان تحریک کنندگی در آن بیشتر است.

اگر مروری تاریخی هم به این قضیه داشته باشیم، متوجه می شویم که سیره و روش مسلمانان در صدر اسلام و تا مدت ها پس از آن چنین بوده است که در مسافرت ها و جابجایی ها، خانم ها بر کجاوه سوار می شدند و بر زین حیوانات سوار نمی شدند.

بنابراین اسلام و آموزه های ارزشمند آن، عفت و حیا را بر زن می پسندد و یکی از اموری که آمادگی برای بی عفتی و بی حیایی زن می شود، دوچرخه سواری دختران است. با توجه به ساختار و فیزیک خانم ها، وقتی دختران بر زین دوچرخه سوار می شوند، زمینه ی بروز مشکلات غریزی و جنسی مانند لذت بردن از کشیدن بدن بر زین و در پی آن تمایل به خودارضایی در سنین بعدی پدید می آید؛ که پدیده ای نامطلوب و گناهی بزرگ می باشد. شاید یکی از مصادیق فساد و فجوری که در روایت امام علی (علیه السلام) به آن اشاره شد، همین باشد.

علاوه بر پیامدهای فردی دوچرخه سواری دختران؛ نباید از پیامدهای زیانبار آن در عرصه اجتماع و تهدید امنیت اخلاقی و عفت عمومی جامعه هم غافل ماند. این رفتار بخصوص از سوی دختران نوجوان و جوان در پارک ها و کوچه و خیابان ها با توجه به حالت نشستن بر روی دوچرخه و نوع پوششان، غالبا موجب تحریک نوجوانان و جوانانی می شود، که در آستانه یا اوج بیداری غریزی و تحریک پذیری قرار دارند و نتیجه آن گاهی آزارهای کلامی و سوء استفاده های جسمی است که متوجه دختران بویژه دختر بچه ها می شود.

بر اساس آموزه های اسلامی در برنامه ریزی های تربیتی، آموزشی، اوقات فراغت، سرگرمی، تفریح و ورزش دختران و فرزندانمان ، شایسته است متناسب با فرهنگ دینی خودمان عمل بکنیم و از الگو پذیری و آموزه های اشتباه و آسیب زای، بر اساس فرهنگ تحمیلی بیگانگان دوری کنیم. (5)

پی نوشت ها:
1: وسایل الشیعه ج20 ص 178 ، اصول کافی ج5 ص516
2: وسایل الشیعه ج11 ص497
3: مستدرک الوسایل ج14 ص261
4: وسایل الشیعه ج20 ص 178، اصول کافی ج5 ص516
5: محمد حسن براری/انقلاب نیوز


[ چهارشنبه 92/2/18 ] [ 8:18 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

مراسم ترحیم عسل بدیعی بازیگر سینما بعد از ظهر سه شنبه در مسجد نور تهران برگزار شد






























ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/1/21 ] [ 3:49 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

هنرمند ژاپنی به نام یوسوکه هاسه گاوا شخصیت های اصلی اسکناس های دنیا را از روی خود اسکناس ها ساخته است. این شخصیت ها اکثرا رهبران مشهور کشور های جهان هستند که عکسشان روی اسکناس ها آمده است. او سعی کرده برای هر شخصیتی کلاهی متناسب با خود شخصیت طراحی کند . جالب اینجا است که هر یک از این شخصیت سازی ها فقط با یک اسکناس ساخته شده اند.

 

[ چهارشنبه 92/1/21 ] [ 3:40 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

تهران، پایتخت ایران با جمعیتی در حدود 14 میلیون نفر هجدهمین شهر پرجمعیت جهان و بیست و هفتمین شهر بزرگ دنیاست. پایتخت ایران نیز مانند سایر کلان شهر های دنیا دارای مشکلات فراوانی از جمله آلودگی هوا، ترافیک، فقر و ... است اما امروز از زاویه ای دیگر به شهر دود و دیوار نگاه میکنیم. تهران امروز شهری مدرن بحساب میاید که در کنار زندگی سخت عده ای از ساکنانش، بعضی در اوج لذت از امکانات آن استفاده میکنند. باهم به تماشای این پایتخت دوست داشتنی مینشینیم
 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/1/20 ] [ 6:45 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

  اما یک نظرسنجی تازه نتایج جالبی از نوع استفاده ایرانیان از وب و اینترنت نشان می دهد. نتایج نظرسنجی را در اینفوگرافیک زیر مشاهده می کنید.

خبر انلاین

 


[ یکشنبه 91/12/27 ] [ 5:21 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

دیزین

دیزین

دیزی

دیزین

دیزیندیزین

به گزارش افکارنیوز، تصویری از پیست اسکی دیزین بر روی خروجی خود قرار داده است.تصاویر عکاس آمریکایی نشان دهنده بی قیدی و بندی افراد در این پیست است.

به نظر می رسد با وجود نظارت بیشتر بر این گونه مجموعه های ورزشی تفریحی می توان جلو برخی ناهنجاری ها را گرفت ، البته این امری است که تا کنون رخ نداده است .

امیدواریم غیرت مسئولین امر مقداری به جوش بیاید و جلو این گونه رفتارهای ناهنجار را بگیرند! برخورد با ناهنجاری اخلاقی و بی حجابی فقط مختص میادین و اماکن خرید نیست .

برقراری امنیت اخلاقی برای جامعه در تمام نقاط از وظایف یک حکومت دینی است.


[ شنبه 91/12/26 ] [ 12:57 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

جام جم آنلاین: روح اجدادی یک خانواده آفریقای جنوبی خواستار ازدواج «سانه‌له ماسیله‌لا» پسر هشت ساله و «هلن سابونگو» زن 61 ساله شد و خانواده پسر نیز برای این که اجدادشان خشمگین نشوند مراسم عروسی را برگزار کردند.

به گزارش دیلی میل، این ازدواج که پدربزرگ متوفی «سانه‌له ماسیله‌لا» کوچک دستور آن را داده بود در نزدیکی شهر پره توریا آفریقای جنوبی برگزار شد.

مادر داماد خردسال گفت: ما می خواستیم ارواح اجداد خود را خشنود کنیم. اگر این کار را انجام نمی دادیم اتفاق بدر رخ می داد.

دست «سانه‌له ماسیله‌لا»  با روبانی به دست «هلن سابونگو» متصل شد و به این ترتیب آنها زن و شوهر شدند. عروس 61 ساله که قبلا ازدواج کرده دارای پنج فرزند است که بین 37 تا 27 سال سن دارند.

خانواده داماد مبلغ  500 پوند انگلیس به عروس پرداخته و هزار پوند خرج عروسی شد. بیش از صد مهمان در مراسم عروسی حضور داشتند.

افریقایی


[ شنبه 91/12/26 ] [ 12:37 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
ایران صادرکننده ی پسته است!!! 
چرا برای خرید پسته و بادوم کیلویی 40، 50 هزارتومن، از الان صف میکشید؟؟؟؟
امسال آجیل نمی خریم، چون خیلی از هموطنامون توانایی خرید ندارن...
لطفــــــــــا اطــــــــــــــلاع رســـــــــــانی کــــــــــنید...
بچه ها وجدانن اینو بازنشر کنید تا همه گیر بشه 
اگه غیرت ایرانی داری تو این اعتصاب شرکت کن ...


[ شنبه 91/12/12 ] [ 6:26 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 52
بازدید دیروز: 303
کل بازدیدها: 3108903
Flag Counter