ابزار وبلاگ

انتخابات ریاست جمهوری شهرستان بجنورد - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

نامه حامیان سعید جلیلی خطاب به علی مطهری: آقای جلیلی بنا نداشته‌اند که خدماتشان را جار بزنند

در برخشی از نامه مذکور آمده است: آقای جلیلی چندین سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده‌اند و اقدامات بسیار موثری را انجام داده‌اند، ولی تا کنون بنا نداشته‌اند که خدماتشان را، هر آنقدر هم که زیاد بوده باشد، جار بزنند وگرنه هستند کسانی که اگر یک صدم آقای جلیلی به این نظام و مردم عزیز خدمت کرده بودند، تا به حال گوش عالمی را کر کرده بودند.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای علی مطهری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

در پی مصاحبه‌ شما با یک خبرگزاری و نگارش نامه توسط شما به مقام معظم رهبری، بر آن شدیم تا نکاتی را به شما متذکر شویم.

در مصاحبه‌ مزبور، شما گفته‌اید که : “درباره رد صلاحیت آقای هاشمی دو دلیل آورده‌اند، که هر دو باطل است. یکی ناتوانی جسمی و دوم نقش داشتن در فتنه سال 88″.

آقای مطهری لطفا بفرمایید، منبع دلیل دومی که گفته اید، از جانب کدام یک از مسئولین شورای نگهبان بوده است؟ چرا ما هر چه اظهارات سخنگوی محترم شورای نگهبان را پیگیری کردیم، چنین صحبتی را از ایشان به خاطر نداریم؟! به نظر می‌رسد، این دلیل (مشارکت در فتنه ی 88) برخاسته از ذهن جنابعالی باشد.

در ادامه گفته اید: “بنده پیشنهاد می‌کنم برای ارزیابی توان جسمی آقای هاشمی، یک مسابقه دو صدمتر بین ایشان و آقای جلیلی و یک مسابقه کشتی بین آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند”.

در این جملات شما با کنایه‌ای قابل تامل، به جانباز بودن جناب آقای جلیلی از ناحیه‌ پا اشاره کرده‌اید و برای ایشان از میان تمام ورزش‌ها دو میدانی را برگزیده‌اید. در این راستا چند نکته را متذکر می شویم:

نکته‌ نخست این که مسخره کردن، حتی اگر فرد مورد تمسخر، جانباز سرافراز اسلام نباشد، عملی مذموم است.

«ویل لکل همزه لمزه…لینبذن فی الحطمه» (سوره ی همزه، آیات 1 و 3)وای بر هر عیب جوی مسخره کننده ای!… به زودی در آتشی خردکننده پرتاب می شود.

دوم این که اگر بنا ندارید طبق وظیفه‌ خود، به پیشکسوتان راه حماسه و ایثار احترام بگذارید، لااقل بهتر است این را بدانید که «… و فضّل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» (سوره ی نساء، آیه ی 95)

و خدا مجاهدان را بر وانشستگان برتری بخشیده و برای آنان پاداشی بزرگ مقرر داشته است.

ضمنا آقای مطهری آیا بهتر نبود شما با این توانایی که در شناسایی استعداهای ورزشی دارید به جای بر عهده گرفتن وظیفه خطیر نمایندگی مجلس، عضو کمیته ملی المپیک می شدید؟!

در جای دیگری از صحبت هایتان گفته‌اید که: “تمکین به قانون منافاتی با انتقاد به مجری قانون ندارد.”در این جا پاسختان را به حضرت روح الله، امام خمینی وا می‌گذاریم که در این باره فرمودند: “هر کس بگوید حکم شورای نگهبان کذاست، مفسد است.” قابل توجه جنابعالی، امام نفرمودند: هر کس در مقابل حکم شورای نگهبان تمکین نکند، مفسد است. هر چند علی القاعده چنین فردی نیز مفسد است ولی به نظر می رسد، امام با این بیانشان شدت لزوم احترام به نظر شورای نگهبان را متذکر می شوند.

آری، به نظر می‌رسد که همراهی شما با قانون، تا جایی خواهد بود که اجرای آن باب میل شما باشد.

گفته اید: “ممکن است شما به نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداها انتقاد داشته باشید و این انتقاد خود را هم بیان کنید تا آن روش تکرار نشود اما در عمل تابع باشید” .

آقای مطهری بر فرض این که انتقاد شما بجا و صحیح بوده باشد، آیا تعیین تکلیف شما برای مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای، در نامه‌ ارسالیتان، مناسبتی با متابعت در عمل دارد؟! (اوّلی مشمول حکم حکومتی نمی شود و دومی مشمول می شود!!!)

گفته‌اید: “تأیید صلاحیت آقای جلیلی درست نبود. آقای جلیلی با کمترین تجربه چرا تأیید صلاحیت شد؟ آیا با چهار تا ملاقات و مذاکره با خانم اشتون، کسی می تواند رئیس جمهور شود؟” در این مورد نیز باید گفت: مذاکره، فقط دیدار با خانم اشتون نیست و این چیزی است که نهایتا شما از مذاکرات دیده‌اید. کسی که کمترین اطلاعاتی پیرامون روند مذاکره با قدرت های جهانی داشته باشد، یقینا چنین به قضاوت نمی نشیند. از سوی دیگر، آقای جلیلی چندین سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده‌اند و اقدامات بسیار موثری را انجام داده‌اند، ولی تا کنون بنا نداشته‌اند که خدماتشان را، هر آنقدر هم که زیاد بوده باشد، جار بزنند وگرنه هستند کسانی که اگر یک صدم آقای جلیلی به این نظام و مردم عزیز خدمت کرده بودند، تا به حال گوش عالمی را کر کرده بودند.

آری در مقابل شما، هستند کسانی که عملشان بر گفتارشان پیشی گرفته است، چنان که مولایمان امام علی (ع) در مورد اصحاب جمل فرمودند: “چون رعد خروشیدند و چون برق درخشیدند، اما کاری از پیش نبردند و سرانجام سست گردیدند! ولی ما اینگونه نیستیم، تا عمل نکنیم، رعد و برقی نداریم و تا نباریم سیل جاری نمی سازیم.” (نهج البلاغه، خطبه 9)

و اما جمع ما دانشجویان، دلیل و منشاء این توهین‌ها و تخریب‌ها نسبت به آقای جلیلی را مسئله‌ دیگری می دانیم، که از این قرار است: واهمه‌ یک جریان خاصّ متصل به باندهای ثروت و قدرت، از قدرت یافتن گفتمانی انقلابی، مستقل،مردمی که در تقابل تمام عیار با این جریان بر خواهد آمد.

البته آقای مطهری، ما دانشجویان یقین داریم که به فضل الهی و به حکم «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»، شما ضمن حماسه ای بزرگ، شاهد قدرت یافتن این گفتمان و برپایی حیات طیبه اسلامی با ریاست جمهوری آقای جلیلی خواهید بود.

ستاد راهیان حماسه_حامیان آقای جلیلی در دانشگاه تهران

© 2013 IE92.IR


[ دوشنبه 92/3/6 ] [ 3:13 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

ولایتی

علی‌اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  در ساعت 22 و 15 دقیقه وارد استودیوی گفتگوی ویژه خبری شد.

بر اساس این گزارش؛ “علی‌اکبر ولایتی” در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح برنامه های خود می‌پردازد.

این برنامه راس ساعت 22 و 45 دقیقه از شبکه دو سیما بر روی آنتن می‌رود.

** وی در بدو ورود به استودیوی  گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به باشگاه خبرنگاران گفت:  بنده به کار زیاد و استراحت کم عادت دارم و روزانه تا 16 تا 17 ساعت کار می‌کنم.

**گفتگوی ویژه خبری راس ساعت 22 و 45 دقیقه از شبکه دو سیما آغاز شد.

شرح آنلاین این برنامه به شرح زیر است:

** بنده تا آخر به رقابت‌های انتخاباتی ادامه می‌دهم و به نفع کسی کنار نمی‌روم.

** دوره ریاست جمهوری 14، صد روز است و بنده بنا دارم گزارش عملکرد هر 100 روز را به مردم ارائه دهم و 100 روز اول بسیار مهم است چراکه مشکلات گرانی و تورم روز افزون است و کاهش پول ملی کشور از شرایط حساس کنونی است و ما باید سریعا به وضعیت سامان دهیم.

**  بازسازی اعتماد میان دولت و مردم اولین کار اساسی است که ما می‌توانیم انجام دهیم و قول بدهیم قانون را اجرا می‌کنیم چراکه مردم از عمل نکردن به قانون بی اعتماد شده‌اند.

** از سال 85 نقدینگی در جامعه از 90 هزار میلیارد تومان به 500 هزار میلیارد تومان رسیده است، همچنین داروها حیاتی با چند برابر قیمت به مردم عرضه می‌شود.

** ما بایدبه صنایع تنفسی 6ماهه بدهیم تا معوقات خود را پس دهند.

** اگر مردم به بنده رای دادند بنده برنامه‌ها رو در قالب طرح دو فوریتی تقدیم مجلس می‌کنم تا علاوه بر حل مشکلات، تعامل بین دولت و مجلس را بهبود بخشم.

** برنامه های دولت بنده تدوین شده و در هفته آتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

** احیای جاده ابریشم و ایجاد شبکه ترانزیت از آسیای شرقی به اروپا از برنامه های بلندمدت در دولت بنده است.

** راه برای ایجاد رابطه با کشورهای غربی و دریافت و مطالبه پول‌های جمهوری اسلامی باز است.

** پیشرفت و عدالت با یکدیگر معنا می‌شوند و مبارزه با رانت خواری هم از جمله مسائل تحقق عدالت و پیشرفت است.

** در دولت من شهروند درجه یک، دو و سه وجود ندارد و عدالت یعنی مبارزه با رانت خواری.

** من در طی 16 سال حضورم در وزارت امورخارجه  پرونده‌هایی به مراتب دشوارتر از پرونده هسته ای ایران داشتم که با درایت و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به نتیجه رسید.

**  روابط خارجی ما باید به موازات مسائل اقتصادی احیا شود.

** مردم اطمینان داشته باشند که با تمام سلایق می‌توانم کار کنم و این امر را طی 16 سال حضورم در وزارت امورخارجه نشان دادم.

**  دولتی که خلاف قانون عمل کند به بن بست می‌رسد و قانون بر همه چیز حاکم است.

** بر اساس برنامه پنجم بیماران تنها ملزم به ارائه 30 درصد هزینه درمان خود هستند که در حال حاضر این رقم 65 درصد است و درصورت تحقق به این امر در برنامه های بعدی رقم به صفر می‌رسد.

© 2013 IE92.IR 

 


[ دوشنبه 92/3/6 ] [ 3:9 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" (sana) مشروح کامل مصاحبه اختصاصی بشار اسد رئیس جمهور سوریه  با روزنامه کلارین آرژانتین را منعکس کرده است. 

به گزارش جام نیوز رئیس جمهوری سوریه درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی در ایران و اینکه آیا تغییری در گرایش ایران پس از انجام انتخابات و روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید ایجاد خواهد شد یا خیر گفت: طبعا ایران کشوری بسیار مهم در منطقه است. ایران کشوری بزرگ و دارای نقش سیاسی برجسته است. لذا هرچه در ایران اتفاق بیفتد تاثیری منفی یا مثبت بر ثبات منطقه می‌گذارد از همین رو ایران برای سوریه مهم است. 

وی با بیان سابقه تاریخی روابط دو کشور نیز گفت: از طرف دیگر ایران و سوریه از بیش از سه دهه گذشته همپیمان یکدیگر هستند و این طبیعی است که تغییرات داخلی در ایران به عنوان یک کشور دوست برای ما اهمیت داشته باشد. به عقیده ما این تغییرات بر نقش سوریه در منطقه تاثیر می‌گذارد.

بشار اسد در ادامه افزود: ما معتقدیم ایران کشوری است که در منطقه خاورمیانه نقش سیاسی مهمی دارد پس بدون شک انتخابات آینده ایران تغییراتی را در جامعه این کشور به دنبال خواهد داشت و جایگاه ایران در منطقه را تحکیم می‌کند. 

وی یادآور شد که ایران امروز با 10 سال گذشته خود تفاوت دارد و جزو مهمترین و قوی‌ترین کشورها و دولتی بسیار محوری است. انتخابات این تغییرات را منعکس می‌کند. به عقیده من انتخابات و تغییراتی که در ایران اتفاق می‌افتد چنانکه آمریکا در پی آن است نخواهد بود و هرگز رئیس جمهوری که ایران را به مترسک آمریکا تبدیل کند روی کار نمی‌آید. آمریکا باید بداند در این رویا نباشد؛ تغییرت داخلی ایران چیزی نیست که غرب می‌خواهد.

تابناک


[ چهارشنبه 92/3/1 ] [ 12:19 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

محمدرضا صادق مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که آیت‌الله هاشمی همواره در خدمت نظام و همراه رهبری بوده و خواهد بود و در چارچوب مصلحت نظام حرکت می‌کند.
 
محمدرضا صادق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص واکنش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عدم احراز صلاحیتش برای ریاست جمهوری، اظهار داشت: آقای هاشمی همواره در خدمت نظام و انقلاب و همراه امام و رهبری بوده و خواهد بود.
وی افزود: ایشان همواره به عنوان امین امام و رهبری در مسئولیت‌های مهم خدمت کرده و اکنون نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور دارد و لذا در چارچوب مصلحت نظام عمل می‌کند.
مشاور رئیس مجمع تشخیص نظام گفت: آیت‌اله هاشمی رفسنجانی یک مجتهد مبارز و انقلابی و از پیشتازان عرصه خدمت هستند و همواره در تمام صحنه‌ها به تکلیف عمل کرده است.
صادق افزود: قطعا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نظرشان را در خصوص نظر شورای نگهبان اعلام می‌کنند اما سابقه ایشان نشان داده که در چارچوب قانون و مصالح ملی حرکت می‌کنند.
وی بر همین اساس گفت: جوّی که از سوی برخی بوجود آمده که ادعا کردند آقای هاشمی فراتر از قانون حرکت می‌کند،‌ جوّی تخریبی است که علیه ایشان بوجود آمده.
مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به سخن حضرت امام(ره)‌ که فرمودند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است به کسانی که خود را حامی ایشان می‌خوانند توسعه کرد در مسیر قانون و مسیری که آقای هاشمی حرکت می‌کند، حرکت کنند.


[ چهارشنبه 92/3/1 ] [ 12:12 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

اطلاعیه دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان"اسفندیار رحیم مشایی"درباره اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری منتشر شد.
به گزارش ایرنا به نقل از سایت"دولت بهار"متن کامل اطلاعیه دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان اسفندیار رحیم مشایی درباره اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بدین شرح است: 
بسم الله الرحمن الرحیم 
إِن اللهَ یَأ"مُرُکُم أَن تُؤدوا الأَمَانَاتِ إِلَی أَهلِهَا وَإِذَا حَکَمتُم بَینَ الناسِ أَن تَحکُمُوا بِالعَدلِ 
همانا خدا به شما امر می کند که امانت ها را به صاحبان آنها رد کنید و هنگامی که میان مردم حکم می کنید به عدالت حکم کنید. 
سوره نسا" آیه 58 
در انتخابات، همه‌ی سلیقه‌ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی باید شرکت کنند؛ این، هم حق همه است، هم وظیفه‌ی همه است. انتخابات مال یک سلیقه‌ی خاص، مال یک جریان فکری و سیاسیِ خاص نیست. همه‌ی کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و به استقلال کشور معتقدند، به آینده‌ی کشور اهمیت میدهند، دلشان برای منافع ملی میسوزد، باید در انتخابات شرکت کنند. رو گرداندن از انتخابات، مناسب کسانی است که با نظام اسلامی مخالفند. 
بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در اول فروردین 92 
پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مشخص شد که شورای محترم نگهبان صلاحیت جناب آقای مهندس مشایی برای حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 را احراز نکرده است.در این رابطه نکات زیر را باستحضار مردم شریف ایران و فعالین ستادهای مردمی حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی می رساند: 
1- درپی عدم احراز صلاحیت مهندس رحیم مشایی از سوی شورای محترم نگهبان ، دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی با استفاده از حداکثر ظرفیت های قانونی موجود کشور ، موضوع تجدیدنظر و رفع ابهامات احتمالی در تصمیم شورای محترم نگهبان را پیگیری خواهد کرد. 
2- از آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پیش از این خطاب به اعضاء محترم شورای نگهبان فرموده بودند :مؤکداً توصیه می کنم که مراقب باشید حق کسی ضایع نشود؛ چون رد صلاحیت چیز کوچکی نیست؛ یعنی این که ما کسی را رد صلاحیت کنیم و احیاناً صلاحیت داشته باشد. «جرح»، مسأله خیلی مهمی است. این طور نیست که بگوییم ما این طور فهمیدیم؛ نه، باید جوانبش کاملاً دیده و رعایت شود. در بعضی از موارد و مصادیقی - بنا نداریم وارد جزئیات شویم - که به بنده دو سه روز قبل ارائه شد و دیدم، این معنا و آنچه انسان انتظار دارد، وجود نداشت. باید سعی کنید آنچه انجام می گیرد، متقن باشد. من همواره به دوستان عزیز و محترم شورای نگهبان گفته ام که انسان باید جای پا را مستحکم انتخاب کند و بر روی آن بایستد؛ زیر پا نبایستی سست باشد و هیچ شبهه تخلف و تخطی از قانون یا کوتاهی در امر تطبیق با قانون نباید به وجود آید. 
لذا در همین رابطه از محضر شریف رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای ممانعت از تضییع حقوق اساسی ملت و تبلور حماسه سیاسی استمداد می طلبیم و بر این باوریم که در سایه سار حاکمیت ولی فقیه عادل یا ظلمی روا نخواهد شد یا اگر خطایی هم صورت پذیرد حتما به طریق مقتضی جبران خواهد گردید. 
3- از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران،جناب آقای دکتر احمدی نژاد نیز در همین رابطه تقاضا داریم با استفاده از جایگاه قانونی خود به عنوان مجری قانون اساسی، نسبت به رفع تضییقات احتمالی اقدام فرمایند. 
4- ایمان داریم که انقلاب اسلامی شکوهمند ملت ایران که بر پایه توجهات ویژه حضرت ولی عصر(عج) ، برکت خون صدها هزار شهید گلگون کفن و پایمردی خمینی کبیر (ره) بنا گردید ، همچنان توفنده و پرنشاط تر از گذشته به پیش رفته و پرچمداری سترگ چون حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) آن را هدایت و راهبری خواهد کرد فلذا شرایط فعلی در نظام امت وامامت را بن بست نمی دانیم و معتقدیم به حول و قوه الهی انتخاباتی پرشور در 24 خرداد 92 تبلور خواهد یافت. بر همین اساس از همه ستادهای خودجوش مردمی و حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی دعوت می نماییم با حفظ آرامش و اتکا به مولفه های صبر و امید و توسل به روشهای قانونی ، فعالیتها و اقدامات خود را سازماندهی نموده تا زمینه سوء استفاده بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی مردم ایران فراهم نگردد. 
دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی 
شامگاه 31/2/13929

تابناک


[ چهارشنبه 92/3/1 ] [ 12:10 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

محمد سعیدی کیا گفت: عمیقا بر این باورم که منافع نظام و کشور را با زیر پا گذاشتن قانون و اخلاق به قیمت رئیس جمهور شدن از بین نخواهم برد.
 
محمد سعیدی کیا، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: ورودم به انتخابات بخاطر انجام تکلیف بود.
وی با بیان اینکه آمده بودم تا به مردم خدمت کنم، گفت: نظر شورای نگهبان را قبول دارم. 
سعیدی کیا افزود: عمیقا بر این باورم که منافع نظام و کشور را با زیر پا گذاشتن قانون و اخلاق به قیمت رئیس جمهور شدن از بین نخواهم برد. در تمام طول عمرم جهادی کار کرده ام و در راستای قانون و اخلاق و صداقت زندگی کرده ام.
تابناک


[ چهارشنبه 92/3/1 ] [ 12:10 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

مشایی گفت: من رد صلاحیت خود را ظلم می دانم و حل آن را از طریق مقام معظم رهبری پیگیر خواهم بود.
 
اسفندیار رحیم مشایی رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و کاندیدای رد صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور در گفت و گو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که واکنش شما در قبال رد صلاحیت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چیست، گفت: من پیش از این درباره این مسئله صحبت کرده ام. من رد صلاحیت خود را ظلم می دانم و حل آن را از طریق مقام معظم رهبری پیگیر خواهم بود.
وی افزود: انشالله از این طریق این مشکل حل خواهد شد.
این کاندیدای رد صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته من خودم هنوز خبر رد صلاحیت خود را نشنیده ام، اما برخی از دوستان به من اطلاع داده اند که تلویزیون اسم من را جزو کاندیداهای تایید صلاحیت شده ذکر نکرده است.
مشایی درباره این که چگونه با رهبری در این‌باره رابزنی حواهید کرد، اظهار داشت: در حال فکر کردن به این مساله هستم و بزودی در این باره تصمیم گیری خواهم کرد.

تابناک


[ چهارشنبه 92/3/1 ] [ 12:8 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

کاندیدای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری گفت: ستاد انتخاباتی و سخنگو ندارم و بنا دارم از طریق رادیو و تلویزیون با مردم صحبت کرده و برنامه های انتخاباتی ام را اعلام نمایم.
محمد غرضی یکی از کاندیداهای احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از عملکرد شورای نگهبان و اینکه از بین چهره های مختلف سیاسی، یکی از کسانی هستید که صلاحیتتان احراز شده چیست، پاسخ داد: شورای نگهبان مسئولیت بررسی صلاحیت ها را برعهده داشته و براساس همین مسئولیت به وظیفه خود عمل کرده است.
وی درباره اینکه شعار انتخاباتی شما «دولت ضد تورم» است، برای تحقق این شعار چه برنامه هایی دارید عنوان کرد: در موقع مقتضی در این باره صحبت می کنم و برنامه هایم را اعلام خواهم کرد.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره اینکه ستاد های انتخاباتی شما از چه زمانی فعال خواهند شد، گفت: ستاد انتخاباتی و سخنگو ندارم و بنا دارم از طریق رادیو و تلویزیون با مردم صحبت کرده و برنامه های انتخاباتی ام را اعلام نمایم.
غرضی در پاسخ به اینکه آیا از جایگاه های ویژه که در سطح شهر برای تبلیغات انتخاباتی تعبیه شده استفاده می کنید یا نه، عنوان کرد: علاقه ای به این کار ندارم این بیلبردها متعلق به شهرداری است.
منبع تابناک


[ چهارشنبه 92/3/1 ] [ 12:7 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

به‌گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، کامران باقری لنکرانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری به‌نفع سعید جلیلی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم انصراف داد.

لنکرانی عصر امروز با جلیلی دیدار داشته و پس از آن تصمیم گرفت تا به‌نفع وی کناره‌گیری کند.

بیانیه انصراف کامران باقری لنکرانی تا دقایقی دیگر منتشر خواهد شد.

/جلیلی

 


[ سه شنبه 92/2/31 ] [ 12:34 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم‌، آمیرزا علی هاشمی بهرمانی و ماه‌بی‌بی صفریان شاید هیچگاه فکر نمی‌کردند که یکی از 9 فرزندشان مسیر طولانی‌، پر فراز و نشیب و سنگلاخی‌ای را از روستای بهرمان و خیابان‌های خاکی‌اش تا تهران و خیابان‌های آسفالتش و پاستور طی کند.

هاشمی رفسنجانی در 55 سالگی پس از ریاست‌مجلس و نمایندگی امام در مسئولیت‌های مختلف، 8 سال سکان‌دار صحنه سیاسی کشور شد. 8 سالی که ‌فراز و فرودهایی برای روحانی کرمانی میان‌سال آن‌روزها به همراه داشت؛ سردرگمی تک‌نرخی کردن قیمت دلار، اجرای طرح تعدیل و پس از آن تثبیت، اعتراضات اجتماعی در اسلامشهر، مشهد و... مشت کوچکی از خروار وضعیت آن روزهاست؛ وضعیتی که پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌، هاشمی را برای سال‌هایی به حاشیه برد.

تجربه 8 سال ریاست جمهوری و تلاش ناکام برخی دوستان آیت‌الله برای مادام‌العمر کردن ریاست‌جمهوری، او را بار دیگر در سال 84 به عرصه کشاند و این بار "عالیجناب سرخپوش" دوران اصلاحات با " HASHEMI 2005" به میدان آمد ولی این‌بار او با 7 میلیون رای کمتر، بازنده نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

شیخ سیاستمدار آن روزها، این روزها بار دیگر سودای پاستور کرده است. امروز هاشمی در 79 سالگی برای چهارمین بار پا در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری گذاشته است. اینکه چرا او به میدان آمده، شاید هنوز کاملاً معلوم نباشد ولی از برایند سخنانش همچون اینکه "شرایط امروز همچون سال‌های پس از زمان جنگ است"، می‌توان دریافت که او می‌خواهد بگوید که همچو منی باید باشد تا کشور را از این ورطه نجات دهد.

او بارها و بارها وضعیت امروز کشور را به ماه‌های منتهی به روی‌کار آمدنش در دولت سازندگی تشبیه کرده و وعده می‌دهد که کشور را به روزهای ریاستش بر دولت باز خواهد گرداند.

اما آیا واقعاً وضعیت کنونی شباهتی با وضعیت قبل از دولت هاشمی رفسنجانی دارد؟ آیا عملکرد دولت سازندگی به‌گونه‌ای بوده که مدینه فاضله‌ای از آن دوران در خاطره مردم باقی بگذارد تا رفرنس‌های امروز آیت‌الله به دولت دیروزش مورد قبول مردم واقع شود؟ آیا دولت هاشمی آنگونه که وی می‌گوید، بهترین دولت تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؟ آیا مردم هم همانند آیت‌الله می‌اندیشند؟

پاسخ این سؤالات را در پرونده ویژه خبرگزاری تسنیم بخوانید.

لینک دانلود ویژه نامه الکترونیکی "نامزدی در 79 سالگی"

هاشمی رفسنجانی

 


[ سه شنبه 92/2/31 ] [ 12:33 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 629
بازدید دیروز: 94
کل بازدیدها: 3124018
Flag Counter