ابزار وبلاگ

انتخابات ریاست جمهوری شهرستان بجنورد - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

 

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به سخنان اخیر محسن هاشمی رفسنجانی درباره احتمال رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: یک کاندیدای ریاست جمهوری قطعا باید توانایی عقلی و جسمی داشته باشد.

وی افزود: تقریبا همه گروه ها و موافقین و مخالفین هاشمی رفسنجانی معتقدند که وی  توانایی جسمی لازم برای ریاست جمهوری را ندارد.

نماینده مردم بجنورد با بیان اینکه برابر قانون اساسی رئیس جمهور به عنوان دومین مقام رسمی کشور در جمهوری اسلامی اسلامی است،  افزود: اگر شورای نگهبان بحث توانایی جسمی  را مد نظر قرار دهد، انتظار ما این است که هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کند و فکر می‌کنیم که قطعا این کار انجام می شود.

جعفری همچنین تاکید کرد: محسن هاشمی باید به جای تردید درباره رد صلاحیت پدرش، حتما قانون اساسی و سایر قوانین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را مطالعه کند و به نظر شورای نگهبان تمکین کند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) زمانی که عده ای در مقابل قانون ایستادگی کردند، خطاب به این عده گفتند که "تو چیکاره‌ای که قانون راقبول نداری؛ قانون تو را قبول ندارد "و لذا خاندان هاشمی رفسنجانی و اطرافیان او باید به قانون تمکین کنند.

اجعفری

 


[ سه شنبه 92/2/31 ] [ 12:30 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

شفاف: روز گذشته خبرگزاری تسنیم فایلی تصویری را منتشر کرد که بازپخش قسمت‌هایی از  برنامه تخریبی صدای آمریکا علیه قالیباف بود. صدای آمریکا به عنوان رسانه رسمی دستگاه دیپلماسی ایالات متحده در روزهای گذشته در سه نوبت اقدام به پخش این مستند تخریبی کرد. 


انتشار این برنامه تخریبی درحالی است که چندی پیش خبرگزاری رویترز- بخش سرزمین های اشغالی- محمدباقر قالیباف را خطرناک ترین تهدید برای منافع غرب و اسرائیل در قبال ایران خوانده بود. صدای آمریکا در برنامه تخریبی خود پروژه های افتتاح شده توسط شهرداری تهران را مورد هجمه شدید قرار داده و از حضور قالیباف در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران به عنوان بخش منفی کارنامه وی یاد می کند. 


رادیو آمریکا همچنین در این برنامه تخریبی 30 دقیقه ای که در پربیننده ترین وقت شب از این شبکه پخش شد سابقه حضور اطرافیان و معاونان شهردار تهران در نهادهای انقلابی همچون سپاه را به زعم خود منفی ارزیابی کرد. این شبکه تلویزیونی مربوط به دولت آمریکا اقدامات قالیباف در زمان فرماندهی‌اش در نیروی انتظامی همچون راه‌اندازی پلیس110، نوسازی ناوگان نیروی انتظامی و... را مورد انتقاد قرار داد.

اقدام شبکه تلویزیونی وابسته به صدای آمریکا برای تخریب محمد باقر قالیباف در حالی است که رسانه‌های منتسب به یک جریان داخلی هم در ماه‌های اخیر شدیدترین موج تخریبی را علیه قالیباف به راه انداخته اند.


پخش این مستند، نشان‌دهنده قوی بودن قالیباف است

غلامرضا اسداللهی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره پخش برنامه تخریبی شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره محمد باقر قالیباف یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری می‌‌گوید: «پخش چنین برنامه‌ای نشان‌دهنده نقطه قوت قالیباف است چرا که به گفته امام خمینی (رحمت‌الله علیه) هرموقع آمریکایی‌ها از ما تعریف کردند باید به خودمان شک کنیم.» به گفته اسداللهی از آنجا که قالیباف یکی از نیروهای بزرگ انقلاب و فرماندهان سپاه است، طبیعی است که چنین برنامه‌ای علیه او ساخته شود چون در دوره دفاع‌مقدس فرماندهان سپاه از علل درخشش این دوران بودند سپاهیان مورد غضب آمریکا بودند و دشمنی آمریکا با سپاهیان مشخص است. بخصوص چون سپاهی‌ها حامیان ولایت و امام بوده‌اند و از نظام و ارزش‌ها حراست و پاسداری کرده‌اند،اگر امروز آمریکا یا رسانه‌هایش بر علیه چنین شخصیت‌هایی موضع‌گیری کنند،طبیعی است.به اعتقاد اسداللهی «مردم ما هوشیارند و مثل قبل برنامه‌های اینچنینی نتیجه عکس دارد.» به نظر می‌رسد رسانه‌های غربی در به کارگیری چنین ترفندی برای تخریب‌کاندیداهای مطرح ریاست‌جمهوری تصمیم به پنهان‌کاری و اثرگذاری نرم بر مخاطبان نداشته‌اند و تلاش کرده‌اند با یک برنامه مستند شمشیر را از رو بسته و به طرفداران احتمالی خود از طرفی هشدار برای شرکت نکردن در انتخابات و از طرفی قوت قلب بدهند که ما با شما هستیم؛ طرفدارانی که تاکنون هیچ‌گاه به اثبات عدد و رقم بالای خود موفق نشده‌اند.


انگیزه کاندیداها هدف رسانه‌های غربی است

در اینکه برنامه‌های رسانه‌ای درتصمیم‌گیری مردم تاثیر دارند شکی نیست اما نکته جالب در این میان تاثیری است که رسانه‌ها بر کاندیدا ممکن است بگذارند و موجب تقویت یا تضعیف روحیه این افراد شوند.گرچه خوشبختانه در کشور ما کمتر چنین اقدامی از‌سوی رقبا صورت می‌گیرد اما دشمنان خارجی تلاش می‌کنند از این موضع وارد شده و انرژی موجود در فضای انتخاباتی کشور را کاهش دهند. محمود نگهبان سلامی یکی دیگر از نمایندگانی است که در این باره به تهران امروز می‌‌گوید:معمولا قبل از انتخابات چهره‌های سیاسی که احتمال موفقیت دارند به شکل‌های مختلف از طرف جریان‌های متعدد مورد حمله قرار می‌گیرند. این حمله ممکن است از طرف نیروهای مخالف داخلی باشد یا از طرف کسانی که در خارج از کشور دستی برآتش دارند.به گفته سلامی یکی از گروه‌های فعال در این عرصه رسانه‌های معاند خارجی هستند که از راه تخریب شخصیت‌های مهم داخلی تلاش می‌کنند انگیزه این افراد را برای شرکت در انتخابات کاهش دهند و صلابت مورد نیاز این افراد برای ورود به عرصه رقابت را دچار خلل کنند. به اعتقاد سلامی یکی دیگر از اهداف ساختن برنامه‌های تخریبی رسانه‌ای ایجاد شائبه در دل مردمی است که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند.




دشمنان از ترور به تخریب پناه آورده‌اند

کارشناسان رسانه معتقدند رسانه‌های یک کشور در سایر کشورها در حکم نیروی پیاده نظام هستند و به همان اندازه می‌توانند تخریب‌کننده باشند.حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی نماینده مجلس در این باره می‌‌گوید: «از اول انقلاب دشمنان و بداندیشان معمولا در پی تخریب شخصیت‌های نظام بوده‌اند.» به گفته بیگی دشمنان همیشه شیوه تخریب و ترور را درباره شخصیت‌های مهم نظام پیگیری کرده‌اند. آنها هرجا توانستند شخصیت‌های ما را ترور کنند از این اقدام فروگذار نکردند.به عقیده بیگی اکنون نیز که امکان ترور شخصیت‌های ما را مثل گذشته ندارند سعی می‌کنند از راه تخریب‌ که نوعی ترور شخصیتی و فرهنگی است به اهداف‌شان دست پیدا کنند.


به گفته بیگی دشمنان ما تا دیروز بر علیه ما جنگ تسلیحاتی به راه می‌انداختند اما اکنون ادامه جنگ تسلیحاتی را با جنگ تبلیغاتی بر علیه ما ادامه می‌دهند. حجت‌الاسلام بیگی درباره چنین برنامه‌هایی که تلاش می‌کنند از راه تخریب سپاه و سپاهیان ذهن مردم را دچار سیاه‌نمایی کنند می‌‌گوید: ادبیات ما ادبیات آمریکا نیست و اگر آمریکا می‌‌گوید سپاه بد است برای ما مهم نیست چرا که ما مقلد امام هستیم و ایشان درباره سپاه گفته‌اند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.به اعتقاد این نماینده پیام امام فصل‌الخطاب است و اگر فردی چنین پیشینه‌ای داشته باشد چه بهتر، چرا که سپاه و سپاهی زمان جنگ از انقلاب و مردم دفاع کرد و در زمانی که نیاز به کار فرهنگی بود لباس فرهنگی پوشید و اگر نیاز باشد لباس سیاست می‌پوشد و در همه این موارد از کیان و شرف و شخصیت مردم کشورش دفاع می‌کند.


حضور در دفاع مقدس عار نیست


حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی درباره این اقدام شبکه آمریکایی به تهران امروز می‌‌گوید:هدف دشمن از طرح برخی مسائل تخریب چهره‌های انقلابی،مومن و خدوم کشور است.به اعتقاد این نماینده چون قالیباف در این عرصه‌ها فعال بوده و مدیریت قابل قبولی در شهرداری تهران داشته تلاش چنین رسانه‌هایی این است که چنین شخصیت‌هایی را تخریب‌کنند. به اعتقاد میرقسمت موسوی حضور در دفاع مقدس عار نیست و برعکس جزو افتخارات نظام است و لذا نباید به دستاویزها و انحرافات فکری دشمنان کشور دراین زمینه توجه کرد چون به هرحال نظر دشمن سوء است.


[ یکشنبه 92/2/29 ] [ 9:42 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

شفاف نیوز

ایت الله جنتی


[ یکشنبه 92/2/29 ] [ 9:42 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر امام جمعه موقت تهران درباره ویژگی‌های رییس‌جمهور آینده و «غیرمنطقی» خواندن بخش از این سخنان گفت: فکر نمی‌کنم بنز آقای هاشمی گرانتر از پژوی آقای جنتی باشد.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آقای جنتی می‌گوید به کسی که سوار بنز می‌شود رای ندهید، ولی بحث برسر این است که اگر برخی مقامات سوار بنز می‌شوند، این کار بنا بر تشخیص تیم حفاظت انجام می‌شود. از طرف دیگر بنزهایی که این مقامات سوار می‌شوند، بنزهای 20، 30 سال پیش است که قیمتش در حد پراید است، به نظرم این حرف خیلی خامی بود.

وی در واکنش به این‌که اظهارنظر جنتی تاکیدی بر لزوم دوری رییس‌جمهور آینده از اشرافی‌گری بود، گفت: موضوع برسر این است که تیم حفاظت آقای هاشمی برای ایشان مشخص می‌کند که با بنز و ماشین ضدگلوله برود، این کار به دلیل موقعیت ایشان است، آقای جنتی هم با پژو تردد می‌کنند که فکر نمی‌کنم بنز آقای هاشمی گرانتر از پژوی آقای جنتی باشد.

وی با سخیف دانستن «عوام‌فریبی» ابراز عقیده کرد: در انتخابات‌های گذشته مردم را فریب دادیم و آرای‌شان را به سمتی سوق دادیم که به این بدبختی‌ها رسیدیم. پس دیگر این روش‌ها را تکرار نکنید.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این‌که آیا می‌توان صحبت‌های جنتی را به عنوان دبیر شورای نگهبان به معنای گام برداشتن برای رد صلاحیت هاشمی تعبیر کرد؟ گفت: اگر ایشان می‌خواهد گام بردارد، چرا در نماز جمعه اعلام می‌کند، خب در جای خود گام بردارد.

وی در پاسخ به این‌که انتخابات آینده را چند قطبی می‌دانید؟ نیز ابراز عقیده کرد: انتخابات آینده در واقع رقابتی بین گفتمان اعتدال‌خواهی و افراط‌گری است. دیگر بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مطرح نیست. در واقع اصولگرایان و اصلاح‌طلبانی معتدل در یک صف و افراط‌گرایان و تندروها در صف دیگر قرار دارند. بقیه دسته‌بندی‌ها را قبول ندارم. این‌که بگویند یک طرف اصولگرایان، یک طرف اصلاح‌طلبان و یک طرف جریان هاشمی است یا این‌که هاشمی را به جریان اصلاحات منتسب کنند، درست نیست.

وی در ارزیابی از اظهارنظرهایی در مورد خط‌ ‌دهی به هاشمی از طرف اصلاح‌طلبان گفت: واقعیت این است که بخش قابل توجهی از اصولگرایان حامی هاشمی هستند، این‌طور نیست که ایشان محصور در بین اصلاح‌طلبان باشند. منتهی عده‌ای از تندروهای اصولگرا شیطنت می‌کنند و می‌گویند که هاشمی کاندیدای اصلاح‌طلبان است. همچنین می‌گویند که حامیان هاشمی همان حامیان موسوی هستند، این صحبت‌ها مقداری بی‌تقوایی است، باید واقعیت را دید که ایشان در بین اصولگرایان حامیان مهمی دارند.

مطهری درباره این‌که فکر می‌کنید هاشمی تایید و یا رد صلاحیت شود؟ مدعی شد: قطعا آقای هاشمی تایید صلاحیت می‌شوند، اصلا اگر ایشان تایید نشوند، اصل انقلاب و نظام زیرسوال می‌رود. از طرف دیگر مشایی را باید با قاطعیت رد کرد و هاشمی را با قاطعیت تایید کرد.

وی همچنین در پاسخ به این‌که آیا هاشمی برای گرم کردن تنور انتخابات وارد عرصه شده است؟ گفت: این صحبت درست نیست. البته به طور طبیعی با ورود آقای هاشمی تنور انتخابات هم گرم می‌شود ولی صرفا این‌طور نیست که بگوییم ایشان برای داغ کردن فضای انتخابات وارد شده‌اند و نتیجه برایش مهم نیست. طبیعی است که آقای هاشمی مثل بقیه کاندیداها با انجام محاسباتی وارد صحنه شده‌ است البته طبیعتا به طور ضمنی فضای انتخابات با ورود ایشان فضای گرم‌تری می‌شود.

وی در مورد این‌که آیا در ستاد هاشمی فعال هستید؟ گفت: بنده سمتی در ستاد آقای هاشمی ندارم و سخنگویی بنده نیز در ستاد ایشان درست نیست، طبیعتا سخنگو در این ستاد مشخص می‌شود

تابناک


[ یکشنبه 92/2/29 ] [ 6:4 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

در روز اخر ثبت نام تا ساعت 5 خبری از هاشمی نبود و آنچه در افکار عمومی و رسانه ها در جریان بود این نکته بود که ایا وی خواهد آمد یا نه که بالاخره وی چند دقیقه مانده به پایان ثبت نام کاندیداها وارد وزارت کشور شد بعد از این ثبت نام روایات مختلفی از چرایی این تصمیم گیری در آخرین لحظات منتشر شد که آن ها را با هم مرور می کنیم.

 

در اولین روایات غلامعلی رجایی که از نزدیکان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است در وبلاگ خود نوشت: «صبح خدمت ایشان (هاشمی) عرض شد این همه افرادی که دراین چند ماه به دیدارشما آمدند و به شما اصرارکردند بیایید اکنون منتظر جوابی از شما هستند. اگر نمی آیید خوب است دلیل نیامدنتان را به مردم بگویید و بیانیه ای  صادر کنید و دلایل نیامدنتان را به آنان توضیح دهید. پذیرفتند و به ما فرمودند متنی تهیه کنیم. فورا ازمحضرشان مرخص شدیم و به اتاق مجاور رفتیم و مشغول تهیه متن پیشنهادی  شدیم . ساعت حدود پنج ونیم بود و متن داشت تمام می شد که که حاج آقای علی خانی به دراتاق آمد و فریاد زد: آقای رجایی، حاج آقا برای ثبت نام حرکت کردند جا نمانید!  باورم نمی شد.معلوم  شد درتماسی که با یکی از اعضای موثر دفتر رهبری داشته اند از صحبت هایی که رد وبدل شده مخالفتی را از سوی رهبری احساس نکرده اند.»

در روایت رجایی آمده است که آیت الله هاشمی با یکی از "اعضای موثر بیت رهبری" تماس گرفته است. امروز نیز فاطمه هاشمی فرزند آیت الله هاشمی  در گفت و گو با روزنامه شرق اصل تماس تلفنی را تائید کرد اما آن را از جانب آیت الله ندانست.

وی گفت: «ساعت 17:15 تلفن دفتر پدر زنگ خورد. ایشان مکالمه نسبتا کوتاهی داشتند و بعد از آن از اتاق بیرون آمدند و گفتند "بسم الله... برویم".»

فاطمه هاشمی در پاسخ به این سوال  "چه کسی به ایشان زنگ زد؟" اظهار کرد: «نمی‌دانم ما سوال نکردیم ایشان برای پاسخ دادن به آن تلفن به دفتر خود رفتند ما در اتاق دیگری بودیم. بعد از آن تلفن حاج آقا گفتند «بسم‌الله؛ برویم» ما باور نمی‌کردیم.»

دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که نمی‌داند چه کسی با آیت الله تماس گرفته است اما "حتما دغدغه‌هایشان برطرف شد که ساعت17:30 و نیم ساعت مانده به پایان زمان ثبت‌نام راهی وزارت کشور شدند".

«نمی‌دانم ما سوال نکردیم ایشان برای پاسخ دادن به آن تلفن به دفتر خود رفتند ما در اتاق دیگری بودیم. بعد از آن تلفن حاج آقا گفتند «بسم‌الله؛ برویم» ما باور نمی‌کردیم.»

اما در روایت دیگر، علی عسگری رابط پارلمانی مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظامدراینباره گفته است: «وی تا ساعت 16 دیروز بر عدم حضور در عرصه ریاست جمهوری تاکید داشت اما بر اساس اصرار و تقاضای دوستان و حامیان خود که می گفتند، شما عنوان کردید که باید با نظر رهبر معظم انقلاب حضور یابم، بنابراین با ایشان تماس بگیرید، با رهبر انقلاب تماس گرفت که ساعت 17.10 پس از پایان تلفن، گفت که برای ثبت نام می رویم.»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به تماس تلفنی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب برای ورود به صحنه انتخابات گفت: شنیدیم که ظاهرا ساعت 17 از دفتر مقام معظم رهبری پیامی به وی دادند که بعد از آن وی به سمت وزارت کشور حرکت کرده است.

اما در جدیدترین روایت، علی مطهری در گفت وگو با خانه ملت؛ با بیان اینکه به دنبال تاکید بر درخواست های قبلی خود از آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص ورود به صحنه انتخابات، صبح روز شنبه به همراه 7 نفر از اعضای ائتلاف صدای ملت نزد وی رفتیم، گفت: ساعت 10.30 صبح به وی اعلام کردیم که علت ضرورت ورود شما به صحنه اتنتخابات روشن است و خود شما علت این  ضرورت را بهتر از ما می دانید.

 

نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از میان آن جمع من به عنوان اولین نفر صحبت می کردم ،افزود: به آقای هاشمی گفتم که نظر شخصی من این است اگر این  مدیریت و این نگاه سیاسی و فرهنگی یک دوره دیگر در کشور حاکم باشد ممکن است انقلاب یک آسیب جدی ببیند، بنابراین وظیفه است که شما وارد شوید.

شنیدیم که ظاهرا ساعت 17 از دفتر مقام معظم رهبری پیامی به وی دادند که بعد از آن وی به سمت وزارت کشور حرکت کرده است

وی ادامه داد: آقای هاشمی رفسنجانی پاسخ داد؛ من آماده ثبت نام هستم اما باید از عدم مخالفت مقام معظم رهبری مطمئن شوم، چون در صورت مخالفت ایشان با کاندیداتوری من، ورودم به صلاح کشور نیست.

مطهری با بیان اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که من شب گذشته با رهبر معظم انقلاب صحبت کردم و قرار است نظر خود را تا امروز به من اعلام کنند، تا نزدیک ظهر که نزد آیت الله هاشمی رفسنجانی بودم خبری نشد، بنابراین گفتیم خود شما دوباره تماس بگیرید.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی گفت مشکلی ندارد من این کار را خواهم کرد، افزود: آقای هاشمی گفت که برای گرفتن نتیجه؛ صبح هم تماس گرفتم که گفتند حضرت آقا در حال سخنرانی هستند بعدا تماس می گیریم اما تا الان تماسی گرفته نشده است.

هاشمی و رهبری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: البته آقای هاشمی در جلسه با گروه دیگری گفته بود اگر لازم باشد خودم خدمت رهبری رفته و تکلیف موضوع را روشن می کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نزدیک ظهر از جلسه با آقای هاشمی خارج شدیم ومن در حال نا امید شدن از ثبت نام وی بودم، گفت: حدود ساعت 17 و 30 روز شنبه به من خبر دادند که آقای هاشمی برای ثبت نام حرکت کرده و شنیدیم که ظاهرا ساعت 17 از دفتر مقام معظم رهبری پیامی به وی دادند که بعد از آن وی به سمت وزارت کشور حرکت کرده اما من نمی دانم که آن پیغام چه بوده است.

اما حجت‌الاسلام طائب سخنان اطرافیان هاشمی در مورد سیر ثبت نام وی را نادرست دانسته است. مسئول قرارگاه عمار با بیان اینکه در این دوره دشمن کانون خود را به خارج از کشور منتقل کرده عنوان داشته: دشمنان دستورات خود را به داخل کشور ارسال می‌کنند و برخی افراد هم پازل دشمن را تکمیل می‌کنند اما خود به آن واقف نیستند؛ می‌گویند فلان شخص برای خیرخواهی آمده است و زمینه سازی برای این مسئله هم توسط دشمن به وسیله تبلیغ وجود بحران در کشور فراهم شده بود. می‌گویند تا تاییدیه رهبری را نگیریم وارد نمی‌شویم، آیا شما نمی‌دانید نظر رهبری چیست؟ امروز که چهار سال بزرگ‌تر شده‌اید برای چه آمده‌اید؟ اگر با استخاره در روز آخر آمده‌اید چرا تیم حفاظت روز قبل برای بازدید از محل ثبت نام آمده بود؟ باشگاه خبرنگاران نیز در خبری اینگونه نوشت که پیگیری‌های خبرنگار این رسانه از منابع مختلف نشان داد که در روز مورد‌نظر هیچ تماس تلفنی میان مقام معظم رهبری و آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی برقرار نشده است

شاید اکثر روایت ها از تماسی با هاشمی در ساعت آخر روز ثبت نام حکایت دارد تماسی که باعث شده است هاشمی عزم وزارت کشور کند اما هنوز به صورت دقیق مشخص نشده که چه کسی در پشت خط بوده و چه چیزی در آن تماس رد و بدل شده است برای همین از آن با عنوان تماس رمز آلود! یاد کرده اند. موردی که قطعا با گذشت زمان، روایت های دیگر و البته سخنان خود هاشمی رفسنجانی پرده از آن و چرایی حضور ایشان برداشته خواهد شد.

 


[ یکشنبه 92/2/29 ] [ 5:54 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش تبیان به نقل از تابناک؛ خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران،که توسط دبیر شورای نگهبان،ایراد شد،سخنانی کاملا انتخاباتی بود و دبیر این شورا، هشدارهای متعددی به همه داد. هشدارهایی که برخی با کدهای بسیار روشن علیه برخی از کاندیداها بود. وی همچنین اشاره کرد که گر به دنبال تحصیل حداکثری شرایط موجود در قانون اساسی برای داوطلبان ریاست جمهوری باشیم، چنین کاندیدایی وجود نخواهد داشت و باید سفارش دهیم خدا  آن را بسازد.

 آیت الله جنتی،درباره انتخابات شوراها گفت : شوراها جایی است که مردم با آن سروکار دارند چه در روستاها و چه در شهرهای کوچک و بزرگ اگر شوراها سالم باشند به مردم خدمت می‌کنند و اگر هم ناسالم باشند به مردم جفا و ظلم می‌کنند متأسفانه مسئله نظارت بر صلاحیت اعضاء شوراها نزدیک به صفر است.

وی افزود: ما در شورای نگهبان 3 تا 4 سال به صورت ممتد و در بین دوره‌های مختلف کار می‌کنیم در جاهای مختلف دفتر داریم و هیئت‌های نظارتی فعال هستند از مراجع اطلاعاتی، وزارت اطلاعات، سپاه و ناجا استعلام می‌گیریم و البته با این حال کار ما هم بسیار زیاد است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به ثبت‌نام 676 نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بر طبق قانون تایید صلاحیت انتخابات شوراها به عهده مجلس است اما اعضاء شوراها باید چگونه تایید صلاحیت شوند و آیا مجلس می‌تواند همه را بررسی صلاحیت کند؟ آنها به ما می‌گویند که به ما کمک کنید که ما می گوئیم ما در کار خودمان هم مانده ایم.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار مهم است چرا که زندگی، معاش مردم در دست یک نفر خواهد بود.

جنتی در ادامه اظهار داشت: مجلس که کار خودش را می‌کند ولی کسی که نخواهد قانون را اجرا کند، هم کار خودش را انجام می‌دهد و به آن عمل نمی‌کند.

دبیر شورای نگهبان گفت: صفاتی که در اصل 115 برای رئیس‌جمهور آمده صفات خوبی است؛ در آنجا گفته شده رئیس جمهور مذهبی و سیاسی باشد و تقوا را رعایت کند و مدیر و مدبر باشد.

وی اضافه کرد: اگر این صفات را در حد بالا بخواهیم، باید سفارش بدهیم تا خدا با این خصوصیات چند نفر را برای ما بسازد و بفرستد.

شورای نگهبان می‌گردد کسی که حداقل شرایط را داشته باشد انتخاب می‌کند؛ کسی که همه این صفات را داشته باشد فکر نمی‌کنم پیدا شود

جنتی ادامه داد: اکثر این افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند را مردم می‌شناسند؛ برخی از آنها حرف‌هایی می‌زنند که شبیه جک و خنده‌دار است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: شورای نگهبان می‌گردد کسی که حداقل شرایط را داشته باشد انتخاب می‌کند؛ کسی که همه این صفات را داشته باشد فکر نمی‌کنم پیدا شود.

جنتی گفت: کسی که مثلا ایمان و تقوا را نداشته باشد هر چیزی که باشد و اگر همه صفات دیگر هم دارا باشد، قدرتش را در مسیر دیگری خرج می‌کند و در مسائلی مانند رانت‌خواری از آن بهره می‌برد.

وی گفت:‌همچنین مسئله بعدی که حائز اهمیت است مدیر و مدبر بودن و توجه به این مسئله است. کسی که می‌خواهد مملکتی را اداره کند که با مشکلات اقتصادی،‌تحریم‌ها، بیکاری و مسائلی از این دست مواجه است باید مدیر و مدبر باشد و حداقل یک مدیریت نسبی را داشته باشد.

 آیت اللہ احمد جنتی

 

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد:‌ما نمی‌توانیم بنشینیم و به داوطلبان بگوییم می‌خواهید با مشکلات چه کار کنید؛ دیده می‌شود بعضی کاندیدا میگویند من با آمریکا مذاکره می‌کنم و مشکل تحریم‌ها را برمی‌داریم که این سخن بیشتر به جک شبیه و خنده‌دار است‌.

وی اظهار داشت: آمریکا مگر با مصر چه کار کرد؛ آنقدر گرسنه در مصر است که عده‌ای در آنجا شب‌ها در قبرستان می‌خوابند، مگر امکان دارد آمریکا به نفع کسی کار کند و خیر کسی را بخواهد؛ اگر کسی این طرز تفکر را دارد آیا واقعا می‌شود به او رای داد؟

جنتی گفت: کسانی که دنبال اشرافی‌گری هستند آیا می‌شود به آنها اعتماد کرد. بر همین اساس باید به کسی رای داد که مورد اعتماد است.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: افراد باید با تشخیص خودشان عمل کنند و کسانی که اهل تشخیص نیستند باید از اهل تشخیص بپرسند و بعد رای بدهند.

جنتی با بیان اینکه کاندیدا باید موضع خود را در مقابل فتنه مشخص کنند، افزود: یک فتنه به اسم تقلب در کشور به وجود آمد که افراد باید موضع خود را در مقابل آن مشخص کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر کسی که قصد رئیس‌جمهور شدن دارد باید بگوید که نظرش در مورد فتنه چیست، ادامه داد: بر اساس فرمایش رهبری کاندیدا باید به خدا، انقلاب و مردم ایمان داشته باشند و نترس و مقاوم باشند و با یک اخم آمریکا نترسند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: همچنین رئیس‌جمهور باید فسادستیز باشد و اگر فساد دید با آن مبارزه کند؛ عدالتخواهی از صفات دیگر رئیس‌جمهور است و این فرد نباید تبعیض بین افراد قائل شود.

جنتی تاکید کرد: رئیس‌جمهور باید ساده‌زیست باشد؛ این نمی‌شود که با بنز برود و بیاید و خانه آنچنانی داشته باشد؛ همچنین باید به طبقات محروم توجه کند و دلش به حال محرومان بسوزد.

آیت‌‌الله احمد جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید به قانون عمل کند، گفت: حتی اگر قانونی هم قانون بدی باشد تا زمانی که آن قانون نسخ نشده است، باید به آن عمل شود. قانون‌شکنی اگر آغاز شود، قانون زیر پا خواهد رفت از این رو رئیس جمهور باید قانونگرا باشد.

شورای نگهبان می‌گردد کسی که حداقل شرایط را داشته باشد انتخاب می‌کند؛ سی که همه این صفات را داشته باشد فکر نمی‌کنم پیدا شود

 وی افزود: رئیس جمهور باید اهل مشورت و اهل جمعی باشد با کارشناسان، با وزرا و با صاحب نظران که از مردم هستند مشورت کند و با عقل جمعی اعتقاد داشته باشد، دیکتاتور نباشد و مستبدانه عمل نکند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه انتخابات باید آزاد باشد و حتما هم اینگونه است، گفت:‌سلیقه‌های مختلف با آزادی تمام در انتخابات ثبت‌نام کردند و کسی هم به آنها چیزی نگفت در بررسی صلاحیت‌ها نیز سلیقه‌ها معیار بررسی نیست، بلکه شرایط است که بررسی می‌شود.

آیت‌‌الله احمد جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید ولایت فقیه را قبول داشته باشد، گفت:‌ایمان بدون ولایت فقیه معنی ندارد و رئیس جمهور باید این شرایط را به صورت کاملا مشخص در حرف و عمل خود نشان بدهد. شما رئیس جمهور هستید، پول دارید و بیت‌المال در دستان شماست ولی مملکت یک مقام بالاتر به نام رهبر دارد و رهبر است که حکم شما را تنفیذ می‌کند و اگر رهبر حکم شما را تنفیذ نکند مشروعیت ندارید.

 وی افزود: اگر هم اختلاف نظری پیش آمد و سلیقه‌ها از هم جدا شد شما باید تابع رهبر باشید و نه اینکه رهبر تابع شما باشد.


[ یکشنبه 92/2/29 ] [ 5:51 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش مشرق، احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان که مدت ها  شعار زنده باد بهار را به همراهی اسفندیار رحیم مشایی در دستور کار خود قرار داده بود و در سفرهای استانی مختلف رئیس جمهور کشورمان دست او را بالا برده و از او تمجید می کرد. روز گذشته به همراه مشایی به ساختمان وزارت کشور رفت و در هنگام ثبت نام دستان او را به نشانه تایید بالا برد و او را به رسانه های داخلی و خارجی معرفی کرد.

احمدی نژاد درباره تخلف بودن حضورش در کنار رحیم مشایی هنگام ثبت نام ، عنوان کرد: امروز برای آمدن به وزارت کشور مرخصی گرفته ام و در مرخصی بر سر می برم.

اسفندیار مشایی نیز اعلام کرد که رییس جمهور امروز برای همراهی با من اولین بار در طول 8 سال ریاست جمهوری‌شان مرخصی بودند. 

اقدامات روز گذشته در حالی است که حدود یک سال پیش با کلید خوردن طرح انتخاباتی دولت احمدی‌نژاد با محوریت کاندیداتوری مشایی و اجرایی شدن این سناریو با نامه انتصاب مشایی به رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و بر شمردن تمامی ویژگی‌های یک انسان کامل برای شخص اسفندیار مشایی، اما محمود احمدی نژاد هر بار با سوالی در خصوص انتخابات 92 مواجه می شد، بر انتخاباتی نبودن این اقدامات تاکید می کرد.

او حتی چندی پیش اینچنین گفته بود:  دولت در انتخابات هیچ گونه دخالتی ندارد و فقط برای برگزاری یک انتخابات باشکوه تلاش می کند. تنها برنامه‌ای که دارم این است که به دانشگاه بازگشته و به کار علمی خود ادامه دهم.

*** در ادامه برخی از اظهارات محمود احمدی نژاد در خصوص اینکه "دولت نه برنامه‌ای برای انتخابات دارد و نه قصد حمایت از کسی را در سر دارد" را در ادامه می خوانید:


1 اردیبهشت 92
بعضی‌ها برای شورای نگهبان هم از قبل نسخه می‌پیچند در حالی که چنین حقی ندارند و این کارها ارتباطی به آنان ندارد چرا که مقام معظم رهبری فرمودند که همه سلایق باید در انتخابات حضور داشته باشند و ما نیازمند حماسه‌ هستیم یعنی باید انتخاباتی با مشارکت نزدیک به 50 میلیون برگزار شود تا کمر دشمنان بشکند.

28 اسفند 91
هیچ مسئول اجرایی در بدنه دولت حق ندارد علیه فردی مطلبی بیان کند و در عرصه انتخابات دولت صرفا امانتدار مردم بوده و به دنبال رعایت احترام کامل و رعایت قانون برای همه است.  (لینک خبر)

29 بهمن 91
دولت موضع خود را در برابر انتخابات شفاف و صریح اعلام کرده و معتقدیم هیچ کس نباید یا نمی‌تواند در انتخاب مردم دخالت کند و این حق منحصراً در اختیار مردم است. دغدغه ذهنی برخی‌ها فقط انتخابات است و من نمی‌توانم این مسأله را برای خود تحلیل کنم. (لینک خبر)

17 بهمن 91
دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو از کاندیدایی حمایت خواهید کرد یا بی طرف خواهید بود؟ گفت: اعتقاد بنده این است که ملت ایران بسیار بزرگتر از این حرفهاست که امثال بنده بخواهد برای آنها در چنین عرصه‌هایی تصمیم بگیریم یا کاری بکنیم.

ملت ایران بسیار هوشمند و هوشیار است و برای انتخاب درست نیازی به امثال بنده ندارد. مطمئن هستم ملت ایران بهترین تصمیم را خواهد گرفت و هر تصمیمی که بگیرد همه باید از آن به طور کامل، اطاعت کرده و به آن احترام بگذارند. (لینک خبر)

27 دی 91
دکتر احمدی نژاد با اشاره به مخالفت‌های گسترده با اجرای مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: برخی می گفتند اگر مرحله اول این قانون اجرا شود تاثیر منفی در توفیق آنان در انتخابات خواهد داشت و حالا کسانی که با همان مخالفان اجرای مرحله اول قانون مشترک هستند، می گویند دولت برای توفیق در انتخابات پیش رو می خواهد مرحله دوم این قانون را اجرا کند! بالاخره کدامیک از این حرفها درست است؟

رئیس‌ جمهور تاکید کرد: دولت نه در زمان آغاز اجرای مرحله اول این قانون دغدغه و نیات انتخاباتی داشت و نه از اجرای مرحله دوم آن سودای پیروزی در انتخابات دارد.  (لینک خبر)

20 دی 91
انتخابات برای ملت است و هیچ‌کس در کشور بالاتر از ملت نیست و ملت باید در انتخابات تصمیم بگیرد؛ تجربه هم نشان داده هرکس بخواهد مردم را مدیریت کند، مردم آن را مدیریت خواهند کرد. (لینک خبر)

22 آذر 91
دولت در انتخابات هیچ گونه دخالتی ندارد و فقط به دنبال کشف نظر مردم و بسترسازی برای برگزاری یک انتخابات باشکوه همراه با حضور حداکثری مردم است تا رئیس‌‌جمهوری با بالاترین رای ممکن و البته با تشخیص مردم سرکار بیاید.

آنچه در عرصه انتخابات برای دولت مهم است بسترسازی برای رقم خوردن بالاترین حضور مردمی است که این دو مسئله معنا در خود نهفته دارد؛ اول اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را به نفع ملت ایران جهت می‌دهد و دوم اینکه تمرکز بالای اراده مردم بر یک کاندیدا خودبه‌خود بسیاری از مسائل را به سمت حل شدن هدایت می‌کند.

حتی یک دقیقه درباره اینکه چه کسی کاندیدا شود یا رأی بیاورد، فکر نمی‌کنیم بلکه تمام تمرکز خود را بر این قرار داده‌ایم که مشکلات را حل کنیم و معتقدیم ملت، تصمیم خود را در انتخابات خواهد گرفت و برای بنده این یک امر یقینی است که هر تصمیمی که ملت بگیرد بهترین تصمیم است. دولت هیچ برنامه‌ای برای تأثیرگذاری بر انتخاب مردم ندارد؛ این اندیشه و فرهنگ دولت است که باید بدون توجه به اینگونه مسائل کشور را به جلو برده و توطئه‌ها را خنثی کند تا برخی فشارها از دوش مردم برداشته شود. 

دولت مطلقاً اعتقادی به تأثیرگذاری بر انتخابات و هیچ تصمیم و تغییری در دولت با هدف انتخاباتی صورت نگرفته است. مگر قرار است وزرا استانداران یا مقامات دولتی به‌جای مردم در انتخابات تعیین تکلیف کنند؟ آیا تغییر یک وزیر یا یک مسئول دولتی می‌تواند بر رأی مردم در انتخابات تأثیر بگذارد؟ کسانی که اینگونه می‌اندیشند مردم و روحیات آنان را نشناخته‌اند. (لینک خبر)

28 خرداد 91
رئیس‌‌جمهور در پاسخ به این سوال که برنامه وی برای انتخابات سال آینده و دوران پس از ریاست جمهوری خود چیست، گفت: تنها برنامه‌ای که دارم این است که به دانشگاه بازگشته و به کار علمی خود ادامه دهم.

رئیس‌‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده‌ای می‌گویند که شما می‌خواهید مدل روسیه را در ایران اجرا کرده و پس از مدتی دوباره به عنوان رئیس‌‌جمهور بکار برگردید، گفت: کار در طول این 8 سال برای همه ما کافی است، ضمن اینکه در ایران حکومت حزبی نبوده و وابسته به انتخاب مردم است البته برخی افراد بداخلاقی و رفتار ناصحیح دارند اما ملت ما در نهایت انتخابی آزادانه دارد. (لینک خبر)


*** از سفرهای استانی تا ساختمان وزارت کشور ***
در ادامه این مطلب تصاویر سنگ تمام محمود احمدی نژاد برای اسفندیار رحیم مشایی را از سفرهای استانی تا ساختمان وزارت کشور را می بینید؛



















































[ دوشنبه 92/2/23 ] [ 5:34 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، ایشان در بخش متفاوتی از این کتاب آورده اند:

رفسنجانی

...شعار مرگ بر فلانی را نمی‌پسندم. مرا یک اصل قرآنی به این روحیه رسانده است. قرآن از زبان خداوند به مسلمانان صدر اسلام که به بت‌ها فحش می‌‌دادند – بت که مهم نیست - می‌‌گوید: «حق ندارید به بت‌های آنها فحش بدهید؛ و لا تسّب الذین یدعون من دون الله» می‌‌فرماید: «بت‌ها را سب نکنید، چون آنها هم متقابلاً به خدا بد می‌‌گویند و باعث گمراهی بیشتر آنها می‌‌شوید.

...به هر حال موافق نبودیم که در مجامع عمومی مرگ کسی را شعار دهیم. مثلاً در اجتماعات ما «مرگ بر بنی صدر» شعار داغ مردم بود که در نماز جمعه خواهش کردم که نگویند.«مرگ بر بازرگان» بهم بود که خواهش کردم، نگویند. «مرگ بر شوروی» بود که گفتم الان با شوروی مشکل آن چنانی نداریم. درباره آمریکا هم گفته بود...

...عمده مشکلات کشورها و جوامع بشری در جهل است و رفع جهل وظیفه رسانه، کر و کور کردن مردم ظلم بسیار بزرگی است،انقلاب اسلامی چون براساس تعالیم اسلام بنا نهاده شده آن‌قدر محتوا دارد که اگر واقعیت‌ها بدون رنگ و لعاب دروغین به مردم گفته شود،حتی پیروان اقلیت‌های دینی و مذهبی هم  به آن علاقه‌مند می‌‌شوند، آنگونه که در زمان مبارزه و در دوران پیروزی و تثبیت همه کارهای ما با مردم بود.

.. درباره کار رسانه ای انقلاب و نظام  باید اولاً واقعیت محیط و مخاطب‌ را بشناسیم. ثانیاً حرف‌هایی که مخاطب را فراری بدهد، نگوییم و حرف‌هایی بزنیم که وجدان طرف را قانع کند. البته اگر کسی خودش عقیده‌ای دارد، حرف‌های خودش را هم در آن قالب می‌تواند در بیاورد.ما توقع نداریم بی‌بی‌سی بیاید سیاست کشور خودش را فراموش کند. سیاست آن کشور را در هر برنامه‌ای می‌بینید،حتی سیاست استعماری‌اش را. با شیوه‌ای حرفهای خود را در مغز مردم جا می‌کند. ما باید با دانش روانشناسی، جامعه‌شناسی و پیش‌بینی آینده آشنا باشیم. الان خیلی چیزها در اطلاع‌رسانی شرط است...

...شرایط امروز هم مثل 30 - 40 سال پیش نیست، در گذشته وقتی اعلامیه‌ای پخش می‌کردیم، تنها خودمان می‌دانستیم و چند نفری که اعلامیه به دست آنها می‌رسید. به تعداد اعلامیه‌ای که بین مردم پخش می‌کردیم، زندانی می‌دادیم، مردم خبر نداشتند که چه می‌گذرد. ما به روستاها و شهر می‌رفتیم و دو سه روز سخنرانی می‌کردیم و ما را می‌گرفتند و به قم یا زندان می‌فرستادند.

....الان این گونه نیست. اگر کسی حرف کوچکی بزند یا در خیابان حرکت کوچکی بکند، کسی آن طرفتر فیلمبرداری می‌کند و همه سایت‌ها و تلویزیونهای دنیا می‌گذارند. اگر ما رسانه‌های خود را ببندیم و مردم خبرهایشان را از رادیو بی بی سی یا آمریکا بگیرند، خوب است؟

...باید بگویم اصولاً جامعه ما به خاطر سنتی بودنش و گرفتاری های ناشی از وجود خشکه مقدس‌ها همیشه چند گام از دانش و علم عقب بوده است. البته اسلام برعکس است. اسلام در یک دنیای جاهلی صرف آمد و موتور توسعه و علم و دانش شد که حتی بعداً اروپا و مناطق دیگر را احیاء کرد. ما درست برعکس شدیم. الان دنیای اسلام تقریباً عمدتاً به این صورت است و در ایرانِ ما هم همین وضع است. مثلاً همین رادیو، یادم می آید زمانی که برنامه های رادیو در ایران شروع شد، بعضی‌‌ها تحریم کرده بودند. روزنامه هم همین‌طور.

...وقتی در مورد اصحاب رسانه و آگاهی‌بخشی‌ها بحث می‌کنید، معلوم است هر مدیری باید همتش این باشد که واقعیت‌ها را اولاً خودش بفهمد، بعد واقعیت‌ها را به دیگران منتقل کند و هر کسی در سطح مسئولیتش عالم باشد. به جز اصحاب رسانه و ابزار تعلیم و تربیت و ابزار اطلاع‌رسانی چه‌ چیزی این کار را می‌تواند انجام دهد؟. در هر زمانی وسیله‌ای برای اطلاع‌رسانی بوده، از بیان شفاهی گرفته تا الان که به دیجیتال و الکترونیک رسیده که فقط با فشار یک دکمه، میلیاردها اطلاعات در یک ورقه کوچکی که چیزی مثل سوزن و سنجاق است، ذخیره می‌شود.

...هرچه این ابزارهای اطلاع رسانی  پیشرفت می‌کنند، ما باید بیشتر به ابزارها توجه کنیم. نیروهایی که وظیفه آنها اطلاع‌رسانی است، باید بسیار مورد توجه باشند. مدیر هر چه از اوضاع تحت قلمرو خود آگاه‌تر باشد، موفق‌تر است. از آن‌ طرف نیروهای تحت قلمرو هم هرچه آموزش‌دیده‌تر و مطلع‌تر باشند، موفق‌ترند. مردم جامعه‌ای‌ هم که می‌خواهیم به آنها خدمت کنیم، اگر آگاه باشند، نمی‌توان فریبشان داد.

 


[ دوشنبه 92/2/23 ] [ 5:29 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

هاشمی رفسنجانی

رفسنجانی

رفسنجانی

رفسنجانی


[ دوشنبه 92/2/23 ] [ 5:27 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]


[ دوشنبه 92/2/23 ] [ 5:23 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 657
بازدید دیروز: 94
کل بازدیدها: 3124046
Flag Counter